Pokreću nas kreativnost, inovacije i porodični način razmišljanja

    0

    Obeležavanje 50 godina Action Global Communications:  Intervju sa izvršnim direktorom kompanije Krisom Hristoduluom

    Tokom poslednjih pola veka, razvoj PR-a i komunikacija je doživeo značajne pomake. Action Global Communications, nezavisna integrisana komunikaciona mreža koja se prostire na tri kontinenta, od 1971. godine na originalan način povezuje brendove sa svojom publikom u veoma različitim regionima. Kako agencija sada obeležava 50. godišnjicu, prisećajući se osnova efikasne komunikacije koja se neprestano razvija razgovarali smo sa izvršnim direktorom ove kompanije Krisom Hristoduluom (Chris Christodoulou).

    Kako definišete kulturu u Action-u i koliko je ta kultura bila presudna za vaših 50 godina uspeha?

    Našu kulturu vode preduzetništvo, kreativnost i porodični način razmišljanja. Mi smo porodično preduzeće i na to smo ponosni. Porodicu za nas predstavljaju svi zaposleni, klijenti i naša spremnost da uvek podržimo jedni druge.  

    Šta biste rekli, kako se Action prilagođava izazovima, posebno najnovijem među njima, koji je oličen u vidu pandemije KOVID-19?

    Veći deo  naše mreže rasprostranjen je na raznovrsnim tržištima, od kojih su mnoga tržišta u razvoju. Stav i način razmišljanja naših lidera je uvek bila jedinstvena poslovna otpornost, jer je otpornost često bila jedini izbor. Uvek sam zapanjen našim ljudima i načinom na koji neprestano vode posao i u tome uspevaju. Naš uspeh se uglavnom svodi na činjenicu da se niko ne pretvara da nešto ne vidi, već svi slušamo i nadgledamo, pripremamo se za moguće situacije, a zatim sprovodimo naš plan. Ne pričamo samo, već delujemo. Zbog toga predstavljamo snažan biznis sada već više od pet decenija. Biće uvek novih izazova, a ključno je koliko brzo ćemo da reagujemo.

    Šta smatrate najvažnijim napretkom koji je svet komunikacija video tokom proteklih 50 godina?

    Bez sumnje, tu bih naveo nove digitalne tehnologije i evoluciju digitalnog marketinga. Komunikacije se svode na uspostavljanje vrednih i značajnih veza, a sa napretkom digitalnih tehnologija ovo je definitivno olakšano. Ali su tehnologije podjednako dodale i novu dimenziju složenosti. Ove godine istražujemo dublje kako brendovi mogu da održavaju autentične veze u takvom virtuelno vođenom svetu.

    Da li tradicionalni PR i komunikacije u svetu preplavljenom savremenom tehnologijom postaju sve više zastareli?

    Sigurno se više ne možete samo osloniti na tradicionalni PR, ali to ne znači da određeni aspekti tradicionalnog PR-a još uvek nisu izuzetno vredni. Sve je u pronalaženju pravog miksa, prihvatanju integrisanih komunikacionih strategija koje imaju pristup od 360o i pronalaženju najboljih kanala za plasiranje tih poruka. Ono što smatramo „tradicionalnim“ PR-om, sada se takođe razvija, umesto da zastareva – pogledajte samo koliko smo se brzo prilagodili ideji onlajn konferencija za medije ili posetama virtuelnim lokacijama i putovanjima za medije ili virtuelnim lansiranjima proizvoda.

    Koji savet imate za preduzeća koja tek počinju a koja bi takođe želela da proslave 50 godina jednog dana?

    Glavni savet bi bio, osposobite sve koji rade za vas da postanu neko ko može da pokrene promene i postane lider, svi moraju da budu svesni da mogu da naprave značajnu razliku i da moraju da preuzmu odgovornost.

    Takođe postoji stalna potražnja za kreativnim razmišljanjem. Preduzeća moraju da pronađu potreban nivo slobode, kako bi svakodnevno mogli da osvežavaju svoju energiju i posvete se maksimalno potrebama klijenata.

    Šta će po Vašem mišljenju održati Action da napreduje i narednih 50 godina?

    Ono što nas pokreće je neprekidno eksperimentisanje. Uprkos ovako izazovnoj godini, nastavili smo da budemo prethodnici i inovatori, a nastavićemo da radimo tako. Nedavno pokretanje Action Travel usred pandemije to najbolje ilustruje, diversifikovanjem naše ponude i iskorištavanjem našeg marketinško-komunikacijskog iskustva u oblasti putovanja, turizma i promocije destinacija da bismo se okrenuli kampanjama koje klijentima donose značajne promene a tamo gde se od nas očekuju strateško i kreativno razmišljanje. Kao agencija koja se ponosi stvaranjem novih značajnih veza našim klijentima i njihovoj publici, neprestano prihvatamo promene. To, kao i naša porodična filozofija i vrednosti pomenute ranije.

    Čast mi je da vodim takvu kompaniju ka njenih narednih 50 godina i da nastavim da dajem trajni i pozitivni uticaj.

    U Srbiji predstavništvo AGC postoji više od 20 godina. Može se reći da je vaša agencija jedna od onih koja je utirala put odnosima sa javnošću i u našoj zemlji. Kako ona danas funkcioniše?

    Tržište Srbije, iako izazovno, uvek je bilo važno za našu mrežu. To je tržište za koje bih rekao da je puno iznenađenja i ima ogroman potencijal. U poslednje vreme primetio sam da je objavljeno da je Srbija na prvom mestu među 38 evropskih ekonomija po međugodišnjem rastu bruto domaćeg proizvoda (BDP) u prvom kvartalu 2021. U izazovnim vremenima to je zaista impresivno. Ponosni smo na rad naše kancelarije u Srbiji. U Beogradu imamo jak tim koji je takođe sa nama već dugi niz godina i ima uglednu međunarodnu listu klijenata. Optimisti smo u pogledu toga šta će doneti ostatak godine i srećni smo kada vidimo kako se razvija scena na polju komunikacija u Srbiji. Unapredili smo takođe nivo veština našeg tima kako bi mogli da ponude još više integrisanu i digitalnu ponudu koja će odražavati ovu evoluciju.

    O Action Global Communications

    Action Global Communications je nezavisna agencija za marketinške komunikacije sa kompletnom uslugom koja se fokusira na tržišta u razvoju. Ima 14 kancelarija u potpunom vlasništvu širom centralne i istočne Evrope, Bliskog Istoka, Evrope, Istočne Evrope, Rusije i ZND i dodatne kancelarije sa kojima je povezana kako bi joj se omogućio veći domet u preko 44 zemlje. Osnovan 1971. godine, Action ima 50 godina iskustva u marketinškim komunikacijama i na mnogim tržištima je otvorio put za PR i komunikacije u celini. Sa strateškim sedištem u Nikoziji na Kipru i sa dva ključna regionalna čvorišta u Rusiji i UAE, preko 200 komunikacionih stručnjaka i profesionalaca širom mreže omogućavaju stručnost u ovoj grani industrije i lokalno znanje, pomažući klijentima u razvoju i primeni uspešnih strateških komunikacionih kampanja.

    Saznajte više o Action Global Communications ovde