13,3 miliona evra za podobne medije, većina se samo deklarativno bavi kulturom

Kulturni centar Kaleidoskop predstavio je rezultate velikog medijskog istraživanja „Pod lupom: Kultura u medijima – Šta podržava država?“ na panel diskusiji u Kolarčevoj zadužbini 24. maja.

Istraživanje je obuhvatilo detaljnu analizu medijskih projekata u kulturi (2015-2022) koji su sufinansirani iz budžeta Republike Srbije: Ministarstva kulture i informisanja, Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i informisanje i 152 lokalne samouprave. U tom periodu realizovano je 2.480 projekata koji su sufinansirani državnim novcem u ukupnom iznosu od 13.296.369 evra (1.580.907.323 dinara).

Posebno su obrađeni i medijski projekti dva javna konkursa za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja koji promovišu i afirmišu teme iz oblasti kulture u 2021. i 2022. godini. Ove konkurse je tokom dve godine raspisalo Ministarstvo kulture i informisanja, a konkurs je prelaskom informisanja u Ministarstvo za informisanje i telekomunikacije od ove, 2023. godine ukinut.

Detaljna analiza pokazala je da se medijski projekti sufinansirani državnim novcem najčešće samo deklarativno bave kulturom

Čak 56,7% odsto ovih projekata uopšte ne spada u oblast kulture, već se može podvesti pod opštu tematiku i oblast društvo. 13,4% projekata se bavi kulturnom baštinom, 8,3% projekata su potpuno nedefinisani, 7,2% je u kategoriji obrazovanje, 5,9% pokriva aktuelnu kulturnu produkciju, 3,1% multikulturalnost, 2,8% manifestacije, 1,1% filmsko stvaralaštvo, 0,8% vizuelno stvaralaštvo, a za 0,7% projekata se ne može utvrditi oblast.

Trendovi promašenih tema, neprofesionalnosti i kiča su potisnuli aktuelnu kulturnu produkciju, koja bi trebalo da bude noseća oblast u promociji i afirmaciji kulture u medijima.

Kulturni centar Kaleidoskop je u saradnji sa Centrom za održive zajednice realizovao pet interaktivnih tabelarnih podsajtova sa statističkim podacima, koji obuhvataju kompletnu analizu od 2015-2022. godine: ukupna izdvajanja, broj projekata, podelu na oblasti i podoblasti, izdvojen novac iz svih organa vlasti sa brojem podržanih projekata, medije koji su podržani, ali i podnosioce kojima su odobrena sredstva.

Interaktivni prikazi biće dobar alat novinarima, ali i studentima novinarstva, predstavnicima Ministarstva za informisanje i telekomunikacije koji se dalje budu bavili ovom temom, jer ostaju kao trajna kategorija na portalu magazina Kaleidoskop media i mogu se pretraživati po različitim kategorijama.

Svi zainteresovani statističke podatke mogu pronaći na sledećim linkovima:

Kompletni statistički podaci na ovom linku

Projekti Ministarstva kulture i informisanja ovde

Projekti Pokrajinskog sekretarijata za informisanje ovde

Projekti 152 lokalne samouprave ovde

Projekti Konkursa koji promovišu i afirmišu teme iz oblasti kulture Ministarstva kulture i informisanja (2021. i 2022.) ovde

Rezultati istraživanja dostupni su na portalu magazina za kulturu Kaleidoskop media.

Rezultate istraživanja na panel diskusiji u Kolarčevoj zadužbini predstavila je Gordana Tadić, direktorka Kulturnog centra Kaleidoskop i glavna urednica magazina Kaleidoskop media i Vesna Milosavljević, urednica portala za kulturu SEECult, moderatorka panela.

Projekat „Pod lupom: Kultura u medijima – Šta podržava država?“ je realizovan u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD, a administrira Nezavisno udruženje novinara Srbije.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.