(Beta) –  Britanski istraživači se pripremaju da započnu kontroverzni eksperiment u kome će zaraziti zdrave dobrovoljce koronavirusom kako bi bolje proučili bolest u nadi da će tako ubrzati razvoj vakcine.

Pristup, koji se naziva studija izazova, je rizičan, ali zagovornici kažu da može brže da donese rezultate u odnosu na standardno istraživanje. 

Vlada Velike Britanije je najavila da će u studiju uložiti 33,6 miliona funti.

Imperijal Koledž London saopštio je danas da će se studija, koja uključuje zdrave dobrovoljce između 18 i 30 godina, sprovesti u partnerstvu sa Odeljenjem za poslovnu, energetsku i industrijsku strategiju, „Royal Free London NHS Foundation Trust and hVivo“, kompanijom koja ima iskustva u sprovođenju testiranja.

„Namerno zaražavanje dobrovoljaca poznatim ljudskim patogenom nikada se ne preduzima olako“, rekao je profesor Piter Openšou, suistraživač studije, ali je naveo da takve studije omogućavaju izuzetno bitne informacije o bolesti.

U prvoj fazi studije, istraživači će težiti da utvrde najmanji nivo izloženosti potreban za izazivanje bolesti. Zatim će koristiti isti model izazova da prouče kako potencijalne vakcine deluju u telu, imunološki odgovor tela i potencijalne tretmane.

Predsedavajuća Radne grupe za vakcine Kejt Bingam rekla je da će istraživanje poboljšati razumevanje virusa i pomoći će u donošenju odluka o istraživanju.

„Mnogo toga možemo naučiti o imunitetu, o tome koliko dugo vakcina štiti od ponovne infekcije“, navela je ona.

https://www.nstore.rs/product/cedomir-antic-istorija-21-veka/
https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-na-elektronsko-izdanje-za-inostranstvo/
https://www.nstore.rs/product/godisnja-pretplata-na-magazin-nedeljnik/

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.