Sa ciljem da i ove godine poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo i ove godine pokreće kampanju “Spasimo hranu, spasimo humanost” koja se organizuje uoči petog Nacionalnog dana davanja.

U Srbiji, na granici apsolutnog siromaštva živi 6,9% stanovništva, odnosno 446 hiljada ljudi koji ne mogu da zadovolje osnovne životne potrebe. U riziku od siromaštva je više od petine populacije (21,7%). Mnogi od ovih građana zavise od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne, dok se u Srbiji, prema procenama, dnevno baci dva miliona kilograma hrane.

Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Rešenje ovog problema je u bližoj saradnji svih uključenih aktera.

“I ove godine kampanjom ‘Spasimo hranu, spasimo humanost’ želimo da doprinesemo povećanju donacija hrane za najugroženije i smanjenju bacanja hrane koja je još uvek bezbedna za ljudsku upotrebu. Posebno smo ponosni na činjenicu da je ova kampanja prethodne godine poslužila kao platforma koja je okupila mnoge kompanije, medije, organizacije kao i građane i pokazala da svi možemo da se ujedinimo oko zajedničkog filantropskog cilja tako što ćemo učestvovati i donirati hranu ili novac na različite načine. Ovom prilikom pozivam sve kompanije, medije, organizacije i građane da se uključe“, rekao je Željko Mitkovski, menadžer projekta u Fondaciji Ana i Vlade Divac koja predvodi Koaliciju za dobročinstvo.

Sve informacije o kampanji kao i načini za uključivanje nalaze se na sajtu https://spasimohranu.rs/.

“Tokom prošlogodišnje kampanje prikupili smo i donirali gotovo 70 tona hrane vredne 13,6 miliona dinara. Veoma je bilo značajno to što su trgovinski lanci, pored svojih donacija, obezbedili prostor za kutije za donacije hrane, kao i što su vodeće društveno odgovorne banke ukinule bankarske provizije na uplatu donacija za Nacionalni dan davanja”, poručio je Veran Matić, direktor Srpskog filantropskog foruma.

Prvom u nizu aktivnosti u okviru kampanje, danas je obeležen početak kampanje “Spasimo hranu, spasimo humanost” zajedno sa kompanijom Delez Srbija, u čijih pet Maxi, Mega Maxi i Tempo  prodavnica u Beogradu su postavljene posebno dizajnirane kutije za donacije hrane namenjene korisnicima udruženja mentalno nedovoljno razvijenih osoba (MNRO).

 Postavljanjem kutija u prodavnicama želimo da omogućimo građanima da u skladu sa svojim mogućnostima doniraju osnovne životne namirnice.  Ovakvim akcijama podsećamo građane koliko njihova pomoć, čak i kada se čini mala, mnogo znači. Radom na terenu uverila sam se da je veliki broj građana spreman da sasluša, razume i podrži akcije usmerene ka pomoći ugroženim porodicama, samohranim roditeljima ili udruženjima koja se bave osobama sa smetnjama u razvoju”, izjavila je koordinatorka udruženja MNRO Zvezdara Jasmina Erker.

Građani će namirnice moći da doniraju u Maxi, Mega Maxi i Tempo marketima na sledećim lokacijama: Maxi – Mirijevski venac 23, Mirijevo, Tempo – Viline Vode bb, Tempo – Autoput za Zagreb 35, Mega Maxi Ada – Obrenovački drum 3 i Tempo Hipermarket Vračar – Bačvanska 21, dok će Banka hrane Beograd u saradnji sa lokalnim udruženjima za pomoć MNRO hranu distribuirati najugroženijim građanima.

Akcija je prva u nizu u okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i uvod je u obeležavanje petog po redu Nacionalnog dana davanja 9. oktobra. Koaliciju za dobročinstvo čine Fondacija Ana i Vlade Divac, Srpski filantropski forum, Trag fondacija, Smart Kolektiv, Catalyst Balkans, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.  

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.