
Skupština grada Beograda usvojila je danas odluku o izradi Plana detaljne regulacije za izgradnju pešačkog mosta između zemunskog Keja Oslobođenja i Velikog ratnog ostrva odnosno kupališta „Lido“.
U javnosti se spekulisalo da bi ulogu „pešačkog mosta“ mogla da preuzme metalna konstrukcija Starog savskog mosta, čije uklanjanje je u toku.
Cilj izrade plana, prema odluci gradske skupštine, je da se „realizuje“ pešačka komunikacija – most -koja bi imala stubove u rečnom koritu rukavca Dunava uz poštovanje svih uslova koji proističu iz zahteva vezanih za vodni saobraćaj i bezbednost plovidbe kao i uslova „svih drugih nadležnih institucija“.
Kako stoji u odluci, pešačka veza sa Velikim ratnim ostrvom bila bi ostvarena „mobilnim konzolnim prepustom sa mostovske konstrukcije“, koji bi bio oslonjen na tlo.
Ta konstrukcija, kako je precizirano, moraće da ima mogućnost prilagođavanja velikim vodama kojima je ugroženo ovo područje.
„Takođe, u skladu sa Rešenjem o stavljanju pod zaštitu prirodnog dobra ‘Veliko ratno ostrvo’ i drugim odredbama koje se odnose na ovo područje, u slučaju predmetne mostovske konstrukcije, na području Velikog ratnog ostrva ne bi bilo gradnje objekata ili trajne konstrukcije koji bi služili za pristup ili oslanjanje“, ističe se u Odluci.
Elaborat za plan detaljnog razvoja lokacije površine 4,3 hektara uradiće Urbanistički zavod Beograda, a rok za izradu je 12 meseci.
SAVSKI MOST NA DUNAVSKOM RUKAVCU?
Informaciju o tome da bi stari Savski most mogao da se „preseli“ u dunavski rukavac u blizini nekadašnjeg hotela Jugoslavija objavila je Politika u oktobru prošle godine, kada su uveliko trajali protesti zbog uklanjanja te važne saobraćajne i pešačke veze između dve beogradske obale.
“ (Stari savski) Most neće biti uništen, nego će dobiti novi život kao pešačko-biciklistička saobraćajnica tako što će biti postavljen kao veza između Zemuna i Lida na onoj poziciji gde se leti postavlja pontonski most do plaže na Velikom ratnom ostrvu. Zato mora da se radi plan detaljne regulacije koji će definisati sve što treba da bi most mogao da se premesti na novu lokaciju“, rekao je tada za Politiku neimenovani sagovornik.
U međuvremenu su intenzivirani radovi na uklanjanju Starog savskog mosta, a od novembra prošle godine zatvoren je za saobraćaj kao i za pešake. Na mestu starog trebalo bi da nikne novi most, koji će izgraditi kineska građevinska grupacija PowerChina.
Inicijativa „Most ostaje“, koja okuplja protivnike uklanjanja Starog savskog mosta, krajem januara je od Vlade Srbije zatražila da se stavi moratorijum na taj projekat zbog toga što ugovor nije dodeljen putem javnih nabavki.
Ta inicijativa traži i obelodanivanje ugovora sa PowerChina kao i detaljnu analizu tokova novca za sve infrastrukturne projekte koji su realizovani bez tendera.
Grad Beograd je, inače, u nizu saopštenja krajem prošle godine ukazivao na to da je Stari savski most nebezbedan za upotrebu.
Gradonačelnik Aleksandar Šapić je na konferenciji za medije sredinom rekao da bi, „ako sve bude kako treba“, Stari savski most trebalo da bude uklonjen do proleća.
„Prve obrise novog mosta trebalo bi da možemo da vidimo krajem ove ili početkom 2026. godine“, najavio je Šapić.
BONUS VIDEO
Olja
Gospode, spasi nas