Pitajte eksperta

    0
    Foto: Nebojša Babić

    Razmena iskustva je jako važna jer je to vrednost koju ne možete dobiti iz udžbenika. Kada vam neko priča o tome kako razmišlja, šta sada radi, kako planira, kakvi su trendovi, šta je važno za dalju budućnost….to je neprocenjivo, kaže Jelena Bulatović, izvršna direktorka Srpske asocijacije menadžera i ističe da je novi online format koji je pokrenut, već izazvao pozitivne reakcije.

    “U prvom online formatu Ask an Expert ili Pitajte eksperta, imali smo vrsnog, iskusnog komunkologa koji je odgovarao na pitanja u vezi sa trendovima u komunikacijama, medijima, promene u korisnicima. Nije nebitno da li ljudi više gledaju televiziju ili su na internetu, kako će to uticati na buduća oglašavanja, kako će kompanije dolaziti do potrošača. O promenama nastavljamo da razgovaramo i sa Menadžerom godine 2019, Mihailom Jankovićem, generalnim direktorom kompanije Nectar, jer nam je važno da što pošaljemo poruku i svi  shvatimo da nema povratka na staro, ili kako se često čuje u medijima, na “normalu”. “Nova normala” je već tu i što pre svi uzmemo aktivno učešće u promenjenoj stvarnosti, to ćemo pre kao društvo krenuti napred. To i jeste cilj ovog formata – deljene iskustva i mišljenja u cilju podrške menadžerima za vođenje kompanija u uslovima nove poslovne realnosti”, ističe Bulatović.

    Stručnjaci kažu da se mnogo toga promenilo i da posle korone više ništa neće biti isto. Koliko u sveopštim promenama i menadžeri moraju da se menjaju, kakva je sada njihova uloga?

    “Sigurno možemo reći da ćemo se svi promeniti u nekoj meri, i privatno i poslovno. Menadžerima koji vode timove će biti prioritet da sagledavaju promene koje se dešavaju u društvu, u brendovima, u poslovnim tokovima, u zaposlenima i potrošačima, i da na osnovu tih informacija postavljaju poslovne procese i rade planiranja. Menadžeri su već sada agilniji, fleksibilniji, ali i sa više empatije. Boljitak zaposlenih i briga o njima je uvek bila osobina koja je krasila dobre menadžere i lidere, a sada će biti prioritet za sve. Takođe se nadam da će menadžeri voditi i više računa o sebi, o svom fizičkom i mentalnom zdravlju, o svom životnom balansu. Možda je sve ovo i trebalo da se desi, da bismo malo ‘povukli ručnu’ i uradili svoju introperspektivu o životnom zadovoljstvu i životnim prioritetima”.

    Do sada su mnogi kursevi, edukacije, mentorski programi pomagali menadžerima pri usmeravanju veština.  Da li su brzina i praktičnost, sposobnost menadžera da čuje, prihvati i primeni u najkraćem roku ono što trenutak nalaže, presudni za period posle korone?

    Izuzetno je važno da svaki čovek, a posebno menadžer, prvo zastane i da sagleda svet oko sebe i promene koje se dešavaju, zatim da pokuša da te promene razume, da osluškuje razmišljanja i promene u ponašanju i svojih zaposlenih i svojih potrošača, pa tek onda da reaguje. Razumevanjem gde svet ide, koje su promene u trendovima i na tržištima je jednako važno kao i planiranje i brzinsko reagovanje na promene. Jer ako nismo na dobrom putu i ne krećemo se ka pravom cilju, najmanja će nam briga biti brzina.