Pijanista spakovao drvo u kese

0
Fotografije: Lidl Srbija

Povodom Svetskog dana klimatskih promena, kompanija Lidl Srbija je sa umetnikom Andrejem Josifovskim, poznatijim pod imenom “Pijanista”, predstavila instalaciju “ŽIVOT U KESI”, gde je krošnja jednog javora u Beogradu privremeno uvijena zastorom spojenih plastičnih kesa. “Zapakovano” drvo simbolično predstavlja gušenje prirode neefikasnom upotrebom i neadekvatnim zbrinjavanjem resursa, čime se, indirektno, doprinosi emisiji štetnih gasova i povećanju prosečnih temperatura u svetu.

Više hiljada plastičnih kesa teških preko 400 kilograma bilo je potrebno “Pijanisti” da se jedno drvo ispred Muzeja savremene umetnosti u potpunosti prekrije, a čak pet sati trajalo je njegovo upakivanje i raspakivanje. Za instalaciju su upotrebljene kese, preostale nakon što je Lidl Srbija iz prodaje trajno povukao ovaj artikal, s tim što su po uklanjanju instalacije poslate na reciklažu.

“Nekontrolisano bacanje plastike je postalo najveći zagađivač prirodne sredine i zbog toga jako je važno kontrolisati bacanje i upravljati otpadom. Ideja da napravim veliku kesu i prekrijem zdravo drvo je moj način da ukažem da nas plastika ubija. Fokus mog rada su ljudi, njihova interesovanja i problemi, život u izazovima i punom sjaju, ali bez zdrave životne sredine nema ni zdrave misli, ni radosti življenja. Jedino zajedno možemo da imamo zdravo sutra i zato svi hrabro moramo da izađemo iz kese i da mislimo izvan nje!”, izjavio je Josifovski, popularni Pijanista.

Kao kompanija koja je u prethodnoj godini imala više inicijativa za smanjenje upotrebe plastike, Lidl Srbija je podrškom ovoj instalaciji Pijaniste želela da široj javnosti približi temu koja je od važnosti za budućnost planete.

“Kada je ceo svet usmeren na dešavanja u Glazgovu, gde se održava 26. Konferencija država članica Okvirne konvencije UN o klimatskim promenama, želeli smo da na upečatljiv način i u Srbiji skrenemo pažnju na važnost razgovora o klimatskim promenama, temi koja je u pojašnjavanju kompleksna, ali koju svako od nas oseća, bez obzira na to koliko je razume. Mi u Lidl Srbija posvećeno radimo na tome da smanjimo sopstvenu emisiju ugljen-dioksida za 96%* do 2030. i osećamo obavezu da transparentno i odgovorno prenosimo znanje i otvaramo teme koje su od značaja za Srbiju i svet”, izjavila je Martina Petrović, rukovodilac Korporativnih komunikacija u Lidlu Srbija.

Lidl Srbija* se obavezala da sopstvene emisije ugljen-dioksida, direktne i povezane sa nabavkom energije (Scope 1 i 2) smanji za 96% do 2030. godine u odnosu na 2019. Najveći pomak ka ostvarenju tog cilja napravljen je u maju ove godine, kada je kompanija u potpunosti prešla na struju iz obnovljivih izvora. U narednom periodu, kompanija će se fokusirati na smanjenje emisija gasova iz rashladnih uređaja u prodavnicama, logističkom centru i direkciji, ali i iz stacionarnog i mobilnog sagorevanja, poput mera smanjenja emisija iz sopstvenog voznog parka. Ovi ciljevi u Srbiji doprineće ciljevima Lidla na globalu, koji se obavezao da će, u proseku, u svim zemljama u kojima posluje do 2030. godine smanjiti direktne emisije i emisije povezane sa nabavkom energije za 80% u odnosu na vrednosti iz 2019. godine.

Realizaciju je pomogao Grad Beograd.

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite ime