“Pežo” je dokaz da u teškim vremenima najbolji uvek mogu više

    0

    Intervju sa Lindom Džekson, generalnim direktorom “Pežoa”

    Tekst: Petar Živković

    Sredinom januara ove godine na čelo francuskog giganta “Pežoa” dolazi gospođa Linda Džekson, dobro poznato ime u auto-industriji.

    Šarmannta, odlučna, komunikativna, sa jasnom vizijom, ova dama pokazuje i rešenost francuskog giganta, ali i grupacije “Stelantis” da ubrza proces elektrifikacije game, ali i da snažnije zakorači ka samom svetskom vrhu automobilske industrije.

    Zahvaljujući zastupniku “Pežoa” za Srbiju, kompaniji “Euroimpex” naš glavni i odgovorni urednik, generalni sekretar Asocijacije automobilskih novinara Srbije, Petar Živković, imao je priliku da razgovara sa gospođom Džekson.

    Q/ Ova i prošla godina su bile veoma izazovne kada je poslovanje u pitanju. Kako se “Pežo” borio sa globalnom krizom izazvanom pandemijom “KOVID-19” i da li je na neki način došlo do promene ili usporavanja prvobitnih planova?

    A/ Veoma dobro pitanje. Pre svega 2020. je pokazala da morate morate biti veoma agilni. Da morate da budete veoma efikasni, aginli u svom poslu. Na svakom polju, proizvodnji, mreži, svuda morate da budete bolji. “Pežo” je u tim otežanim uslovima, prošle godine ostvario veoma dobre rezultate. Mi smo u pet od šest svetskih regija poboljšali svoje rezultate.Od Evrope, Azijsko-Pacifičkog regiona, Južne Amerike…Jedino u Kini nismo napredovali.Posebno raduje činjenica da smo na 25 tržišta u svetu postigli rekordne tržišne udele prošle godine. Ta godina, veoma izazovna i teška, naravno ne samo za nas, već za sve, donela nam je mnogo uspeha.Čak pet naših modela je u Evropi na vrhu liste najprodavanijih. Koliko znam i u Srbiji postižemo sve bolje rezultate.

    I u ovoj godini moramo da budemo veoma, veoma agilni da bismo nastavili uspešni trend iz 2020.. A da li smo promenili naše planove ?

    Mislim da smo na neki način, ubrzali ostvarvanje zacrtanih planova. Uzmimo na primer elektrifikaciju vozila. I ljudi su ubrzano počeli da menjaju svoje želje.Pa tako danas od deset prodatih ja imam jedno električno vozilo.U rpvom kvartalu ove godine mis mo prodali za pet odsto više električnih vozila nego u istom periodu 2020. Tu su i znatno strožiji propisi oko emisije CO2 i želja da i na tom polju budemo u prvim redovima.

    Takođe, elektrifikacija nas je ponukala i da intenziviramo onlajn prodaju. Prošle godine smo imali sjajne olnajn prodajne rezultate u Velikoj Britaniji i Francuskoj, što je dodatno ubrzalo ceo proces. I na kraju, iako je bila jako teška godina mi smo predstavili nekoliko novih modela, pojavili smo se i na velikoj sportskoj sceni u WEC šampionatu. Znači, mnogo toga se ipak, dešavalo. Na mnogo toga je utocao KOVID-19, ali nas je to i ubrzalo.

    Q/ Rezultati “Pežoa” su zaista ohrabrujući. Elektrifikacija je ono što je trenutno u centru zbivanja automobilske industrije, Da li mi možete reći kakvi su vaši pogledi i stavovi na ovu temu i da li će recimo, posle 2030. biti proizvodnje automobila sa klasičnim motorima?

    A/ Elektroautomobili su nešto što ja baš potenciram “guram”. To je jednostavno realnost, budućnost. “Pežo” je već od 2019. zauzeo stav da svaki novi proizvedeni model mora da ima i svoju električnu verziju. Tako ćemo već 2025. imati potpuno elektrifikovanu gamu, ali moram da napomenem, da i danas, naši kupci imaju priliku za vlastiti izbor pogonske jedinice u svakom modelu. Milsimo da je to u ovom trenutku i najispravnije jer se korisnici nalaze u različitim pozicijama. U Evropi veliki broj zemalja snažno podupire elektrifikaciju i mi ćemo, rekoh već 2025. biti potpuno spremni. Šta će biti 2030. teško je reći.Scedoci smo da svakodnevno propisi u svim zemljama u vezi emisije štetnih gasova, CO2, postaju sve oštriji i oštriji.

    Tu ne treba zaboraviti ni gradove koji donose sve strožije propise i to je ono što i nas ubrzava. Znate da je prole nedelje gospodin Karlos Tavarez predstavio planove “Pežoa” u perriodu 2025. – 2030. Biće izgrađene četiri nove platforme koje će omogućiti različizte stepene autonomije od 500, 700, 800 kilometara. Naša strategija se zasniva i na poštovanju zakonskih propisa, koji su sve oštriji u vezi zagađenja ali i želje kupaca. Mi sledimo ta dva pravca. nemam ideju šta će biti posle 2030. ili 2032. ali će “Pežo” biti spreman. Verujem da je proces elektrifikacije nezaustavljiv ali nam je prvenstvenicilj zadvoljstvo naših klijenata. Mi uveliko razvijamo i vozila na gorive ćelije i hidrogen.

    Q/ Kako je formiranje “Stelantisa” uticalo na Pežo, ne samo globalno već i u Srbiji ?

    A/ Ovo je dvno pitanje na koje bih mogla satima da odgovaram. Prvenstveno “Stelantis” ima 14 brendova. Svi oni su jasno određeni, pozicionirani i svako ima svoje mesto. “Pežo” je jasno odredio svoju ulogu i mi smo na tome radili mnogo, mnogo godina. Mi iammo jasnu viziju našeg razvoja i napredujemo po utvrđenom planu. Ono što je “Stelantis” doneo “Pežou” su mnogi benefiti, a to važi i za svih 14 brendova, i za sva tržišta, pa i Srbiju naravno.

    Uvek možemo da sarađujemo sa bilo kojim od tih brendova na nekom zajedničkom projektu. Tih 14 brendova znači i zajednički razvoj manje ulaganje, jeftinije istraživanje, smanjenje troškova proizvodnje, bilo gde pa i u Srbiji. Velika je mogućnost korišćenja zajedničkih platformi, tehnoloških rešenja. Mi možemo da delimo softvere, delove, platforme. “pežo” će zahvaljujući ovoj snergiji 14 brendova se i značajno promenit, što će jasno, uticato i na Srbiju. Jer, sada još brže postajemo internacionalna kompanija Znate da sada brend kome sam ja CEO prodaje oko 80 odsto svojih vozila u Evropi. U toj želji da postanemo prisutniji na drugim tržištima moramo naći balans jer mi ne želimo da i dalje snažno rastemo u Evropi pa i u Srbiji.

    Linda JACKSON
    Brand Chief Executive
    Officer
    Peugeot

    Linda Jackson was appointed Brand Chief Executive Officer of Peugeot and a member of Stellantis’ Top Executive Team in January 2021. From the United Kingdom to France, Linda Jackson has built her wide experience across the industry, notably with Finance and Commercial roles at Jaguar, Land Rover and Rover Group in which she went from Regional Financial Manager for Rover Europe in the late 90s to European Sales Finance Director for the MG Rover Group until the end of the year 2004, before joining Groupe PSA in 2005.


    Linda’s first role within Groupe PSA was as Finance Director of Citroën UK, and then of Citroën France, from 2009 to 2010. She became CEO of Citroën UK and Ireland in July 2010. In 2014, Linda was appointed as the Global CEO of the Citroën brand and member of the PSA Global Executive Committee. In her 6 years as Global CEO of Citroën, from 2014, Linda succeeded in repositioning the brand, increasing sales and
    transforming Citroën into one of the most respected brands. In January 2020, Linda was appointed to head up Mainstream Brand Portfolio Development at Groupe PSA, to clarify and ensure the differentiation of brands within the mainstream product portfolio. Linda Jackson graduated with an MBA from the University of Warwick and spent her entire career in the automotive industry.

    Izvor: https://autosrbija.club/pezo-je-dokaz-da-u-teskim-vremenima-najbolji-uvek-mogu-vise/