Pet biznis trikova koje možete da usvojite iz filmova nominovanih za Oskara

    0

    Ove godine, usled krize nastale zbog globalne pandemije, tradicionalna dodela Oskara, za koju smo navikli da se odigrava tokom februara, pomerena je za april.

    Dok čekamo ovogodišnje nominacije da nam skrenu pažnju s aktuelnih dešavanja, osvrćemo se na neka od ostvarenja koja su u prethodne dve decenije nominovana u kategoriji za najbolji film, razmatrajući važne poslovne lekcije koje iz njih možemo da naučimo.

    1. Vera u sebe treba da ima osnovu (Bohemian Rhapsody)

    Priča o velikom frontmenu grupe Queen, Frediju Merkjuriju, jeste priča o ogromnom talentu, ali i o čoveku čije samopouzdanje prevazilazi sve prepreke. Fredi je uspešno ignorisao ono što nije želeo da čuje (nažalost, i neke kritike koje je trebalo da uvaži) i zajedno sa svojim bendom kreirao muziku koja im je donela svetski uspeh i ostala zapamćena. Pored toga, veliki pevač je dobro umeo da proceni svoje mogućnosti i da sebe učini dodatno pamtljivim specifičnim ponašanjem i neobičnim izgledom. Prema tome, talenat, posvećenost i rad zahtevali su i dodatni marketing, koji je ovde ostvaren kroz brendiranje Fredijeve ličnosti.

    2. Nije sve u našim rukama (Hidden Figures)

    Upornost se isplati, ali koliko god da smo kvalitetni, vredni i posvećeni svom poslu, spoljašnje okolnosti na koje nemamo uticaja se odražavaju na nas. Ostaje nam da učinimo sve što možemo da se izborimo za sebe. Priznanje ne dolazi uvek na vreme, ali rezultati posvećenog rada se vide, a oni koji imaju misiju čijem ispunjenju teže mogu da utiču na velike promene. 

    3. Izgaranje nije rešenje (Birdman)

    Ukoliko bismo želeli da izdvojimo jednu biznis lekciju iz ovog psihološki složenog filma, verovatno bi to bila ona da naporan rad i pokušaji da se dokažemo često mogu da dovedu do toga da izgubimo kontrolu i da više nismo sigurni ko smo zapravo i koji su nam ciljevi. Izgaranje vodi do toga da nam dan traje beskonačno, da ostajemo bez energije, lako eksplodiramo i u celom svetu, pa i među svojim saradnicima i kolegama, vidimo samo protivnike, a ne pomoćnike.

    4. Rad na sebi je put ka uspehu (The King’s Speech)

    Nekada ćemo se naći u situaciji koju nismo planirali i očekivali, u ulozi koja možda nije u skladu s našim karakterom ili onim što verujemo da su naše mogućnosti. U tim momentima ne treba da pristanemo na to da je bilo šta zacrtano i nepromenjivo. Uporan rad na sebi i jasno postavljeni ciljevi, spremnost na priznavanje grešaka i učenje iz njih, mogu čoveka da pripreme za gotovo bilo koju ulogu.

    5. Učenje iz iskustva (Slumdog Millionaire)

    Ovaj film u velikoj meri govori o sreći, ali i o znanju koje dolazi iz života, iz iskustva, a ne iz teorije. Jasno je da filmska priča nije realistična, ali je mehanizam gde pamtimo ranije događaje ili probleme i, zahvaljujući njima, učimo kako da odgovorimo na nove izazove i životna pitanja s kojima se suočavamo pozitivan i koristan za vođenje bilo kog biznisa. Pored toga, film sadrži i implicitnu, motivišuću poruku da je odgovor na pitanje od milion (dolara) upravo u nama.

    Izvor: Naša mreža