U savremenoj ekonomiji, lanac snabdevanja više nije samo operativna funkcija – on je postao jedan od ključnih faktora konkurentnosti. Globalne krize, digitalna transformacija i rast očekivanja potrošača stvorili su okruženje u kome uspešne kompanije svoj lanac snabdevanja posmatraju kao stratešku prednost. Zbog toga 2025. godina nam je donela tri dominantna trenda koja oblikuju način na koji proizvodi nastaju, putuju i stižu do korisnika.

Prvi trend je snažan prodor veštačke inteligencije (AI) i automatizacije. AI se koristi za prognoze potražnje, optimizaciju zaliha, planiranje kapaciteta i brže donošenje odluka. Automatizovani procesi u skladištima i logistici smanjuju rizik od grešaka i utiču na bržu dostupnost proizvoda. U svetu u kojem su brzina i tačnost presudne, AI postaje standard.

Drugi trend je razvoj prediktivne analitike i naprednog upravljanja rizicima. Kompanije danas ne mogu da se oslanjaju samo na istorijske podatke. Potrebna im je mogućnost da unapred uoče potencijalni zastoj, poremećaj u isporuci ili promenu u potražnji. Prediktivni modeli pomažu da se scenariji planiraju unapred, čime se povećava otpornost celog sistema i smanjuje zavisnost od spoljašnjih šokova.

Treći trend je prelazak sa klasičnih lanaca snabdevanja na integrisane i kolaborativne ekosisteme. Umesto linearne strukture „dobavljač–proizvođač–distributer“, savremeni lanci funkcionišu kao mreže u kojima se informacije dele u realnom vremenu. Veća povezanost između partnera ubrzava tokove robe, povećava transparentnost i omogućava brže reagovanje na promene na tržištu.

U godini kada obeležava 80 godina uspešnog poslovanja, farmaceutska kompanija Galenika intenzivno modernizuje svoj lanac snabdevanja. Uspešan lanac snabdevanja mora da bude tržišno vođen. Galenika je uvela pull sistem planiranja, koji polazi od realnih potreba tržišta i omogućava brzu reakciju na sve promene. Digitalizacija je već sastavni deo procesa, a naredni korak je uvođenje IBP modula, koji integriše planiranje proizvodnje, nabavke, zaliha i finansija u jedinstven sistem. Naša motivacija je jasna – obezbediti dostupnost proizvoda koji čuvaju zdravlje i unapređuju kvalitet života. Ta odgovornost nas pokreće da stalno unapređujemo rezultate.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.