Ovo su dani prejedanja, ali šta posle praznika: Evo nekih predloga kako se izboriti s tolikim kalorijama

1
Foto: Profimedia

Tokom božićnog ručka prosečna osoba unese 2.000 kalorija. Nutricionista Suzi Barel otkrila je kakav efekat na naše telo imaju hrana i piće u ogromnim količinama.

Nedostatak daha, povišen šećer u krvi, gojenje, čak i problemi s radom srca, samo su neke od posledica zbog kojih se možda osećate loše na Božić ili tokom neke od slava. Evo koje su “posledice”:

Nedostatak daha odmah posle jela

Odmah nakon što prestanete da jedete možete da osetite da teško dišete. Suzi objašnjava da je to rezultat prepunog želuca koji vrši pritisak na dijafragmu i smanjuje kapacitet pluća.
“Zato je sedenje posle obilnog jela najgora stvar koju možete da uradite. Ustanite i prošetaje”, napisala je na svom blogu i poručila da čak i deset do 15 krugova oko kuće može da poboljša varenje.

Umor i osećaj mamurluka 30 minuta posle obroka

Mnogi će osetiti umor ili kao da je iza njih noć pijančenja.
“To se često događa zbog prebrzog jedenja hrane, više masne u odnosu na ono što inače konzumirate”, objasnila je.
Zbog toga može da skoči šećer u krvi, dodaje, a to je uzrok umora.
“Jedite sporije i pokušajte količinu hrane da rasporedite na dva dana”, savetuje ona.

Neprijatan osećaj u području abdomena, nadutost i gasovi dva sata posle jela

Sat do dva posle obilnog obroka možete da osetite bol u području abdomena, da budete naduti ili da imate probleme s gasovima. Do toga dolazi kad hrana krene u probavni sistem.
“Ovi simptomi mogu da izazovu gojenje, pa nije čudno da posle obilnog obroka dobijete kilogram do dva. Iako je to samo privremeno, nekim ljudima može da bude teško da ih se reše. Takođe, prejedanje vodi do povećanog unosa soli, što može da izazove zadržavanje vode”, objašnjava ova nutricionistkinja, a prenosi Index.

Što možete da uradite?

Da biste smanjili osetljivost na insulin, odradite 20 do 30 minuta vežbi tog božićnog jutra. Drugo rešenje je da prošetate odmah posle ručka kako biste olakšali proces varenja, i pravite pauze između dva jela, kako biste mozgu dali mogućnost da vam signalizira da ste siti.

1 KOMENTAR

Comments are closed.