Osvestimo već jednom problem ekonomskog nasilja

    Piše Ivana Milošević, Head of Media Analysis & Research, Kliping

    0
    Foto: Promo

    Utisak je da je prethodnu 2021. godinu obeležilo to što se konačno više priča o nasilju nad ženama. Kada govorimo o takvim temama, kao društvo rastemo i postajemo svesniji svojih mana. Nažalost, priča se uglavnom svodi na fizičko nasilje, kao da ostali oblici diskriminacije žena ne postoje.

    Jedan od najteže prepoznatljivih oblika je ekonomsko nasilje, zato što žrtvu stavlja u zavisan materijalni položaj u odnosu na onoga ko je zlostavljač. Bez obzira na to što su žene, gledajući ukupnu populaciju, obrazovanije od muškaraca, one teže nalaze posao, a kad ga nađu, onda je to lošije plaćeno u odnosu na njihove muške kolege.

    O ekonomskom nasilju slabo izveštavaju i mediji. Svega 0,6 odsto medijskog sadržaja, u odnosu na sve oblike nasilja, posvećeno je ovoj vrsti nasilja nad ženama. Nešto više od trećine tog sadržaja plasirano je tokom novembra kada je i Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama. Konkretno 25. novembar je u pitanju. Ekonomsko nasilje se u 45 odsto tekstova pomene samo kao jedan od oblika nasilja, a ti tekstovi generalno govore o nasilju nad ženama. Zanimljivo je da 94 odsto sagovornika medija na ovu temu čine žene, a da od muškaraca o ekonomskom nasilju pred predstavnike sedme sile izlazi uglavnom zaštitnik građana Zoran Pašalić. Najčešće o ovoj temi govore predstavnice nevladinog sektora – skoro 30 odsto. S druge strane, malo je zabeleženih medijskih objava o kompanijama koje su se uključile u borbu protiv ekonomske neravnopravnosti. Dobro bi bilo da i mediji podrže kada je neka kompanija društveno odgovorna i želi da svojim radom doprinese smanjenju stope ekonomskog nasilja nad ženama.

    Pandemija koronavirusa je pokazala mnoge stvari kakve one stvarno jesu, a jedna od njih je i to da su žene mnogo više opterećene obavezama u domu i da pored toga moraju da stignu da se bave i poslom. Onda nije ni čudo što neke imaju utisak da je malo sati u jednom danu i što žele da se ovo sve što pre završi kako bismo se vratili u normalu kakvu pamtimo. Psihologija kaže da je osvešćavanje problema put ka izlečenju. Priča o svakom vidu nasilja nad ženama, pa i o ekonomskom, put je ka boljem položaju žena u društvu. Povećani broj medijskih objava tokom 2022. godine može da bude signal da smo krenuli ka boljem društvu.