„Sedam odsto plagiranog teksta je sasvim dovoljno da se donese konačna odluka o doktoratu Siniše Malog. Osnovac može da utvrdi da l je neko nešto prepisivao, ako su od 126 citata navedena tačno samo dva, šta vam više treba“, kaže profesor Ognjen Radonjić za N1.

Predmet osporene doktorske disertacije ministra finansija Siniše Malog vraćen je Fakultetu organizacionih nauka na ponovno odlučivanje, odlučeno je na sednici Odbora za profesionalnu etiku Beogradskog univerziteta.

Ranije je Stručna komisija FON-a zaključila da doktorat Malog nije plagijat.

Profesor Ognjen Radonjić podneo je ostavku nа člаnstvo u Veću nаučnih oblаsti prаvno-ekonomskih nаukа Univerzitetа u Beogrаdu. Prethodno je i profesor Slobodan Prvanović sa instututa za fiziku, zamenik člana Odbora za profesionalnu etiku Beogradskog univerziteta, podneo ostavku. Radonjić u obrazloženju ostavke navodi da odlukа univerzitetskog orgаna jаsno svedoči o nepovrаtnoj degrаdаciji sistemа visokog obrаzovаnjа u Srbiji.

Profesor Radonjić kaže da u odluci Odbora za profesionalnu etiku vidi troslojan problem.

„Prvi je samo saopštenje, Odbor se sastao na osnovu tri podnete žalbe. Mi smo dobili saopštenje gde nam je rečeno da je mišljenje FON-a kontradiktorno, a trebalo je da se objavi saopštenje Odbora gde su potpisani svi članovi i odgovori na navode žalbi. Mislim da je napravljen propust, mene zanima žalba koju je koordinirao Teodorović, tu je navedeno novih 30 stranica plagiranog teksta, da li se to razmatralo, gde su se zagubili novi dokazi. Drugi problem je što se u saopštenju kaže da je mišljenje nejasno i nepotpuno, šta je to konkretno nejasno i nepotpuno? Ako je nešto nejasno oni su imali mogućnost da zatraže nove informacije od svih učesnika i lica, to nisu uradili, već su poništili odluku Naučno-nastavnog veća FON-a, i vratili je onima koji su se već tri puta izjasnili da je prepisivanje dozvoljeno. I treće je to što je saopštenje izdato bez bilo čijeg potpisa“.

Radonjić je istakao da ne želi da sedi ni u jednom organu Univerziteta, koji, kako je rekao, nije sposoban da zaštiti akta koja je doneo.

„Odbor je morao da se vodi kodeskom profesionalne etike. Ne radi se ovde o kompetentnosti, niti o preuzimanju odgovornosti, niti o mudroj odluci kako je rekla rektorka, već o odluci koja je trebalo da bude donesena u odnosu na pravna akta. Moja obaveza kao profesora je da obezbedim da su svi studenti jednaki, ovom odlukom je poslata poruka da su neki jednakiji. Ako predsednik kaže da je diploma nebitna, koja je onda moja funkcija“.

Kako je rekao, iako izveštaj navodi da je sedam odsto teksta plagirano, Radonjić navodi da je u ovom slučaju bitna namera preuzimanja, a ne količina.

„Degradiraju se etika, autnomija, stručnost, znanje, dostojanstvo svih onih koji su diplome zaradili pošteno. Ključ države su obrazovanje, nauka i zdravstvo. Svi znamo kakvo nam je zdravstvo, a pogledajte položaj učitelja, nastavnika, vaspitača“.

Komentara

  1. Dobrilla
    19. jula 2019. 17:58

    Vi ste se setili sad da ispravljate ono sto je od kraja osamdesetih prisutnou visokom skolstvu, pa i nizim nivoima! Otvarali ste vise skole ifakultete po svim palakama, pravili isturena odelenja, vecernje i vikend fakultete...bilo tezgi za zaraduu kolko hoces. Od 5.oktobra 2000.godine vise se nije moglo stati na kraj urusavanju skolstva: sloboda, demokratija, prava na sve isvasta ,a odgovornosti nizasta...milina za haos i titule i zvanja svih vrsta.E, sad kad nemate ni pristalica, ni valjanog programa da pridobijete glasace daliste se u hajku da bi zabavljali naivne

  2. Miroslav
    21. jula 2019. 09:27

    Pa zašto si ćutao sve ove decenije unazad??? Da li ti je odgovarao procenat za ćutanje a sada kad toga više nema našao si da budeš savestan???!!! Sram te bilo

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.