HUGO i HUGO BOSS kao primeri borbe za očuvanje životne sredine

Kako se bližimo kraju 2021, ostalo nam je još samo devet godina da dostignemo čuvenih 17 ciljeva održivog razvoja, koje su 2015. godine definisale Ujedinjene nacije, a u dogovoru sa svim državama članicama. Ovi ciljevi predstavljaju hitan poziv na akciju, uzimajući u obzir činjenicu da svih 17 moraju biti ispunjeni najkasnije do 2030. godine, ne bismo li “uhvatili poslednji voz” za očuvanje naše planete, klime, biodiverziteta i čovečanstva, te smanjili polnu, zdravstvenu, statusnu i obrazovnu nejednakost. Međutim, odgovornost za ostvarenje ciljeva održivog razvoja ne leži samo na vladama zemalja članica, već i na pojedincima i, pre svega, na velikim industrijama, poput industrije mode.

U ovom trenutku, modna industrija ima vrednost od 2,4 triliona dolara i zapošljava oko 300 miliona ljudi, a očekuje se da će njen obim samo nastaviti da raste u godinama koje dolaze. Uzimajući u obzir ove podatke, neodržive prakse u modnom sektoru imaju značajan uticaj na indikatore društvenog i ekološkog razvoja, a bez velikih promena u proizvodnim procesima i obrascima potrošnje u modi, društveni i ekološki troškovi sektora nastaviće da se povećavaju nezaustavljivom brzinom.

Srećom, modna industrija je u velikoj meri na dobrom putu ka usvajanju ovih promena i davanju svog doprinosa smanjenju štetnog uticaja na životnu sredinu. Dobar primer za to je i HUGO BOSS grupacija, koja već godinama posvećuje veliku pažnju preuzimanju odgovornosti za svoje proizvode, ljude sa kojima sarađuje, ali i uticaju na prirodno okruženje.

Ova nemačka grupacija kontinuirano radi na smanjenju uticaja svog poslovanja na životnu sredinu, uključujući uticaj službenih prostorija kompanije, proizvodnih lokacija, prodavnica, kao i čitavog logističkog lanca. Struja iz obnovljivih izvora energije, održiva arhitektura, kraći pomorski putevi, što manje avio transporta pošiljki, te pažljivo korišćenje resursa, samo su neke od mera koje grupacija primenjuje kako bi postigla jedan krajnji cilj – klimatski neutralnu modnu industriju do 2050. godine. Naime, zajedno sa skoro stotinu drugih međunarodnih kompanija, HUGO BOSS je 2018. godine potpisao Povelju modne industrije za klimatske akcije, upravo sa ciljem postizanja klimatske neutralnosti unutar industrije.

Pored formalnog potpisivanja Povelje, stvarni rezultati ostvareni u prethodnom periodu jasno pokazuju da HUGO BOSS preduzima ozbiljne korake. Tako je, od 2019. godine do danas, kompanija postigla smanjenje svoje emisije ugljen-dioksida za 24, ukupne potrošnje vode za 21 odsto, dok je ukupna potrošnja energije umanjena za 15 procenata. Osim stvaranja i razvijanja ekološki i klimatski prihvatljivih procesa proizvodnje i transporta, posebna pažnja posvećuje se i samim materijalima koji se biraju po strogim kriterijumima, a u skladu sa priznatim standardima za zaštitu životinja i životne sredine. Tako čak 80 odsto pamuka koji se koristi za izradu HUGO BOSS odevnih predmeta dolazi iz održivih izvora, 96 procenata robe dolazi od dobavljača gotovih proizvoda visoko ocenjenih od strane revizora, a svi oni kontinuirano prolaze obuke iz oblasti društvene odgovornosti i upravljanja hemikalijama.

Važan deo pohoda na umanjenje ekološkog otiska koji vodi grupacija HUGO BOSS je i „Clean Up Your Act inicijativa brenda HUGO, u okviru koje je nedavno lansirana i Clean Up Your Belgrade kampanja u saradnji sa srpskim ogrankom međunarodne ekološke organizacije „Trash Hero”, a sa ciljem skretanja pažnje javnosti na probleme zagađenja sa kojima se poslednjih godina suočavaju Beograd i cela Srbija. Kampanju je obeležila akcija čišćenja smeća u Pančićevom parku na Dorćolu, u kojoj su učestvovaliglumci Slaven Došlo i Vanja Nenadić, građani Beograda i eko-volonteri organizacije Trash Hero.

Deo Clean Up Your Belgrade kampanje je i posebno kreirana Clean Up Your Act (CUYA) capsule kolekcija brenda HUGO, koju čine odevni predmet izrađeni od minimum 60 odsto održivih materijala, usklađenih sa odgovarajućim ekološkim standardima, te aksesoari izrađeni od ostataka tkanine i organskog pamuka. Kolekcija uključuje brojne moderne artikle – parke ispunjene recikliranim tkaninama, sportsku odeću izrađenu od mešavine organskog pamuka i recikliranih vlakana, patike u koje su, između ostalog, utkana i vlakna napravljena od recikliranih plastičnih boca, koje bi u suprotnom završile u okeanima. Komadi nose posebnu oznaku “ODGOVORNO” koja ih jasno odvaja od ostalih proizvoda, a 20 odsto od prodaje svakog artikla iz ove kolekcije u Srbiji biće usmereno organizaciji Trash Hero Belgrade, za nabavku neophodnog materijala za rad.

Iz svega gore navedenog, vidi se da brend HUGO i HUGO BOSS grupacija kojoj on pripada svakako preuzimaju odgovornost za svoje poslovanje – bilo da se radi o proizvodima, ljudima sa kojima sarađuju ili uticaju na životnu sredinu. Posvećenost zaštiti životinja, životnog okruženja, i ljudskih, a posebno radničkih prava ukorenjena je u konceptu: DANAS. SUTRA. ZAUVEK. – koji obuhvata prekretnice koje je kompanija do sada dostigla, konkretne ciljeve postavljene za budućnost, te sveukupne príncipe održivosti. Ova grupacija pozitivan je primer kompanije koja razume da održivost podrazumeva mnogo više od smanjenja emisije štetnih gasova i da je njeno dostizanje moguće isključivo posvećivanjem pažnje svakom segmentu u proizvodnom lancu – od ideje o proizvodu, do njegovog finalnog plasmana potrošačima.

Kako je u pitanju dugotrajna borba, potrebno je nastaviti put ka ostvarenju vizije – klimatski neutralne modne industrije. Na tom putu, HUGO BOSS se obavezao na dodatno smanjenje emisije ugljen-dioksida i potrošnje vode, povećanje udela pamuka iz održivih izvora, kao i recikliranih sintetičkih vlakana, te stoprocentnu upotrebu papirne i plastične ambalaže od recikliranog i sertifikovanog materijala.

Razgovarali smo i sa Draganom Katić, osnivačicom ogranka Trash Hero organizacije u Srbiji, o sitnim koracima kojima utičemo na sredinu.

Ako vam je vegetarijanstvo i veganstvo prezahtevno, probajte da budete fleksaterijanci, da konzumirate znatno manje mesa. Mesna i mlekarska industrija odgovorne su za 14,5 odsto svetskih emisija gasova sa efektom staklene bašte. Kompostirajte svoj organski otpad i pretvorite ga u humus koji možete koristiti kao organsko đubrivo. Izbegavajte jednokratnu plastiku. Godišnje se u Srbiji kupi 80.000 tona garderobe, koja pre ili kasnije završi na deponiji, gde njenim raspadanjem nastaje metan. Jeftina odeća pravi se od materijala poput poliestera i uglavnom ima kratak upotrebni rok. Takva odeća jednako zagađuje kao plastična boca ili kesa. Pored toga, najjeftija garderoba dolazi iz Kine i udaljenih zemalja, pa isporuka zahteva upotrebu fosilnih goriva. Ne kupujte stvari koje brzo izađu iz mode. Umesto toga, kupite kvalitetnu odeću koju ćete dugo nositi. Nemojte bacati neoštećenu staru garderobu, poklonite je.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.