Odgovor Novinske agencije Tanjug na tekst “Kako je vest Nedeljnika o Šinavatri postala Vladina vest” (Nedeljnik br. 396)

0

Drage kolege,

sa nevericom smo “otkrili” da ste jednoj vesti Tanjuga posvetili bezmalo četiri stranice svog lista, pod naslovom “Kako je vest Nedeljnika o Šinavatri postala Vladina vest. I zašto je to važno?”.

Šta je važno?

To da je Vlada Srbije dodelila državljanstvo bivšoj premijerki Tajlanda, osuđenoj na zatvor zbog korupcije?

Ili – to što je redakcija Tanjuga objavila tu informaciju, pozivajući se na Službeni glasnik kao izvor, a ne na Nedeljnik?

To što su, kako navodite, Rojters i uticajni mediji poput Njujork tajmsa, Vašington posta, Japan tajmsa, kao i BBC i ostali uticajni svetski mediji, koristili Tanjugovu vest, a ne Nedeljnikovu?

Kratko rečeno, vi ste prvi objavili tu informaciju, a mi smo je “otkrili” na sajtu Blica, proverili u Službenom glasniku i objavili da je vlada dodelila državljanstvo Šinavatri.

Do ove tačke sve je na nivou zdravog razuma, pa i prigovor da smo mogli da navedemo da je tu vest ranije objavio medij Nedeljnik, a preneo medij Blic.

Ali, drage kolege, kako ste iz činjenice da se Tanjug za ovakvu vest pozvao direktno na Službeni glasnik, a ne na vaše novine, došli do sledećih kvalifikacija, koje ste vi i vaši sagovornici izneli na ovu “veliku temu”:

– da je ovakvim “spinom (?!) vest klasično ‘skrenuta’ u drugom smeru”;

– da Tanjug formalno ne postoji, ali da se “njegove vesti i tumačenja (?!) vesti moraju prenositi, jer je tako odlučeno na samom vrhu”;

– da je Tanjugova informacija “modifikovana u skladu sa interesima vlasti, takoreći obezglavljena”

– da o “ovakvom skandalu svetskih razmera većina ljudi u Srbiji neće ništa čuti ili će čuti Tanjugovu, čitaj SNS-ovu, interpretaciju”…?

O kom spinu je reč?

Šta je “skrenuto” i u kojem drugom smeru?

Šta je to Tanjug uradio u interesu vlasti kada je objavio vest, koju ste i vi objavili, da je Šinavatra, osuđena u svojoj zemlji zbog korupcije, dobila srpsko državljanstvo?

Šta vaši uvaženi sagovornici u tome vide kao “SNS interpretaciju” te vesti?

Na to, verujemo i sami to znate, nema razumnog odgovora.

Kako nema razumnog odgovora, onda je u pitanju nešto drugo.

Rekli bismo da je problem to što ste umislili da je “vaš” slučaj Šinavatra”, koji komentarišete kao “skandal svetskih razmera”, izgubio na težini zato što je vest o tome objavio i Tanjug.

A zašto smo mi smatrali važnim da vam to kažemo?

Zato što ste inače aktuelan problem “prisvajanja” tuđih vesti (na našoj medijskoj sceni, inače, najčešće Tanjugovih) upotrebili za najjeftiniju političku podelu medija, što je u Srbiji u modi, na one koji polažu pravo na istinu i one kojima to ne bi smelo da padne na pamet, na objektivne i neobjektivne, a objektivni su samo oni koji su protiv vlasti.

Naravno – po vašoj meri.

Na kraju – upućujemo Vas i na link na vest koju je objavila Novinska agencija Tanjug.

Napisana po svim profesionalnim pravilima agencijskog novinarstva, bez boje i komentara.