Od Formule 4 do puta: Novi Abarth F595, čist adrenalin od 165 KS

    0
    • Novi Abarth F595: tehnologija Formule 4 i počast 50. godišnjici bolida Formula Italia kojeg je dizajnirao Karlo Abart.
    • T-Jet 1,4-litarski Euro 6D-Final-compliant motor od 165 konjskih snaga koji se nalazi u Formula 4 bolidu.
    • Dizajniran za kupce koji žele performanse i fanovi su tehnologije: Novi F595, pruža osećaj da ste na stazi čak i tokom svakodnevnog putovanja na posao, uz povezanost u opremi koja dolazi kao standard.
    • Novi izduvni sistem Record Monza Sovrapposto sa vertikalnim terminalima i novom Rally Blue bojom, odabranom zbog trkačkih dizajnerskih detalja, poboljšavaju izgled ovog superautomobila.

    Direktno sa evropskih trkačkih staza dopire tutnjava novog modela Abarth F595, nove posebne serije – opremljene F4 motorom – namenjene najmlađim ljubiteljima „škorpiona“. T-Jet 1,4-litarski Euro 6D-Final-compliant motor visokih performansi od 165 konjskih snaga koji samo što ne iskoči iz haube, osnova je za motore u bolidima Tatuus koji se koriste u italijanskim i nemačkim F4 šampionatima sponzorisanih od strane brenda Abarth i sertifikovanih od strane FIA. Slovo „F“ u imenu zamišljeno je kao počast Formuli 4, za koju je Abarth ekskluzivni dobavljač motora, kao i glavni sponzor. Uspešan format stvoren kao poligon za obuku mladih vozača, talenata u kartingu i budućih profesionalaca, inspirisan legendarnim Formula Italia, osnovanim 1971. godine sa istom filozofijom: omogućavanje mladim vozačima ekonomičniji pristup svetu bolida.

    Novi F595 koncentracija je trkačkih detalja u dizajnu, a stvoren je kako bi privukao mlađe kupce koji očekuju maksimalne performanse i zabavu od svojih automobila, ljubitelje tehnologije i one koji traže najnovije funkcionalnosti sistema zabave i informacija.

    Čist adrenalin od 165 konja zahvaljujući Garrett turbo kompresoru

    Izvanredne performanse i pouzdanost glavne su karakteristike 1,4-litarskog Euro 6D-Final-compliant T-Jet motora od 165 konjskih snaga, opremljenog turbokompresorom Garrett sa geometrijskim odnosom kompresije 9:1. Pod istim pritiskom, ova arhitektura optimizuje temperaturu u komori za sagorevanje i omogućava maksimalni obrtni momenat od 230 Nm koji je već dostupan pri 2.250 obrtaja u minutu, dok se snaga isporučuje u gornji deo brojača obrtaja. To rezultira prednostima u pogledu maksimalne brzine – 218 km/h – i najviše od svega poboljšava ponovno pokretanje: u 5. brzini, novi Abarth F595 ubrzava od 80 do 120 km/h za 7,8 sekundi. Motor je uparen sa ručnim menjačem, ali se na zahtev može ugraditi i 5-stepeni automatski menjač sa tasterima za menjanje brzine na volanu. Rezultat: ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde sa ručnim menjačem i za 7,4 sekunde sa sekvencijalnom automatskom varijantom.

    Novi auspuh Record Monza Sovrapposto sa vertikalnim terminalima i novim dizajnom

    Smeli Abarth F595 nudi kultni izduvni sistem Record Monza, koji je sada evoluirao u novu konfiguraciju sa četiri terminala – po 2 sa svake strane, postavljenih vertikalno.

    Rika je uvek nepogrešiva, ona ista koja je pratila generacije ljubitelja zvanih „Abarthisti“ i koja je dugo sinonim za snagu i performance                                                                                                    . Aktivnim izduvnim ventilom upravlja se pritiskom na dugme „Scorpion“ na instrument tabli. Vozaču je stoga na dohvat ruke zvuk „gospodstvenog vozača“, mračniji, smeliji, tipični Abarth zvuk. Rezultat je čista muzika, moćan i asertivan zvuk, omogućen idealnom kombinacijom tehnologije i dizajna.

    Trka, čak i u dizajnerskim detaljima

    Dostupan kao hečbek i kabriolet, novi Abarth F595 ukrašen je Rally Blue dizajnerskim detaljima na poklopcima retrovizora i na prednjem i zadnjem spojleru. Sportski izgled je dodatno unapređen 17-inčnim alu felnama, identifikacijskom oznakom modela F595 na zadnjem delu i maglenkama, sve u sklopu standardne opreme. Ista smelost je prisutna i u enterijeru: kožni volan i pedantno presvučena sportska sedišta – Sabelt sedišta u trkačkom stilu dostupna su na zahtev – ulepšavaju ovo sportsko uređenje upotpunjeno određenim dizajnerskim detaljima u crnoj boji, poput novog okvira ekrana sistema za informacije i zabavu i nove mat crne instrument table. Novi Rally Blue dizajnerski detalji biće dostupni u kombinaciji sa sledećim bojama: Race White,   Scorpion Black, Campovolo Grey, Track Grey, Record Grey i Tarmac Grey. 

    Tehničke specifikacije su standardne za maksimalno uživanje u vožnji, sigurnost i povezanost

    Na novom F595 sve tehničke specifikacije potrebne za garantovanje zabave i zadovoljstva u vožnji karakterističnih za Abarth automobile su standardne. To uključuje zadnje ogibljenje Koni sa tehnologijom selektivnog prigušivanja frekvencije (FSD), radi poboljšanja performansi, osiguranja savršenog držanja puta i istovremeno poboljšanja upravljanja i stabilnosti, sve u potpunoj sigurnosti.

    Taster za „Scorpion“ režim na instrument tabli isporučuje najveći obrtni moment, kalibraciju servo volana i odziv motora na papučicu gasa, unapređujući njihov odziv. Abarth sistem kočenja pruža optimalan odziv i poboljšanu sigurnost i sastoji se od prednjih ventilacionih diskova od 284 mm i zadnjih od 240 mm.

    Na kraju, ali ne najmanje važno, kako bi se privukli mlađi ljubitelji tehnologije, najbolja povezanost nije smela biti propuštena: F595 je opremljen 7-inčnim HD Uconnect™ sistemom sa DAB radiom, ugrađenom Apple CarPlay i Android Auto ™ kompatibilnošću kao standard.

    F4 u Italiji i Nemačkoj: Abarth je na putu da razvije vozače budućnosti

    Brojevi se neprestano povećavaju za bolide sa Abarth motorima, koji u proseku imaju preko 28 vozača po trci, sa maksimalno 34 automobila na stazi. Za italijansko F4 prvenstvo čiji je Abarth sponzor, sezona 2021. je osma sa paketom motora i šasije koji su pohvalili svi upućeni, toliko da je odabran u više nacionalnih serija Formule 4, uključujući nemačku seriju ADAC F4 čije se sedmo izdanje održava 2021. Osnovana 2014. godine, na osnovu ideje predsednika FIA Žan Toda, Formula 4 je izabrala Abarth kao tehničkog partnera za snabdevanje njegovim motorima. Zahvaljujući odličnom odnosu težine i snage, snažni i pouzdani Abarth Turbo motor od 1,4 litra, snage 160 KS, ugrađen u Tatuus bolide, garantuje visoke performanse (maksimalna brzina od 240 km/h; 0-100 km/h ubrzanje za oko 5 sekundi).  Njegova već poznata pouzdanost takođe znači da cena sezone u smislu timova i vozača može da se drži pod kontrolom. Stoga ispunjava zahtev FIA za obuku za Formula vozače budućnosti, i to održivo, zahvaljujući nižim troškovima po sezoni, u skladu sa vrednostima FIA i brenda Abarth u razvoju mladih talenata. Od 2014. godine više od 350 vozača izašlo je na stazu kako bi dokazalo svoju sposobnost. U nekim slučajevima su dostigli vrhunac svoje specijalnosti, na primer Lens Strol, prvi pobednik italijanskog F4 šampionata čiji je sponzor Abarth 2014. godine, koji je sada vozač Formule 1. Nemac Mik Šumaher, sin bivšeg Ferrari vozača Mihaela, takođe se takmičio u F4 2016. godine i osvojio Svetsko prvenstvo Formule 2 2020. godine.

    Osnivanje Formula Italia pre 50 godina 

    Italijanska komisija za moto-sport (CSAI) sarađivala je 1971. godine sa brendom Fiat na uspostavljanju novog šampionata rezervisanog za mlade italijanske vozače, a čiji cilj bi trebalo da bude približavanje moto-sporta tako što će biti iznet predlog da se za sve uvede identičan i jeftin bolid. Stoga, u avgustu te godine, brend Abarth – koji se u međuvremenu pripojio kompaniji Fiat – napravio je prvi prototip dizajniran od strane Marija Kolučija pod nadzorom Karla Abarta, nazvan Abarth SE025. Opremljen 1,6-litarskim motorom sa 4 cilindra i bregastom osovinom, istim kao u modelu Fiat 124 Sport, ovaj bolid je imao izuzetno izdržljiv okvir od čeličnih cevi, kao i ugrađen zaštitni kavez. Sve delove, koji su preuzeti iz serijske proizvodnje brendova Fiat, Lancia i Abarth, izabrao je Karlo Abart. Jedan od test vozača sa ovih početaka koji je vredan spomena bio je slavni Arturo Mercario. Formula Italia odmah je postigla uspeh: potražnja je bila toliko velika da su prve isporuke izvršene tek sredinom maja 1972. godine. Trkački debi je ostvario 29. juna 1972. godine, na stazi u Monci, gde je Paolo Boceto pobedio. Do 1979. godine, mnogi mladi vozači trkali su se u njemu, a neki od njih su stigli čak i do Svetskog prvenstva Formule 1, uključujući Bruna Đakomelija, Rikarda Patresea, Zigfrida Stora i Pjerkarla Ginzanija.