Od danas je realizacijom još jednog projekta elektronske uprave pojednostavljen upis đaka u 536 srednjih škola u Srbiji. Zahvaljujući saradnji Ministarstva prosvete nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave i Kancelarije za IT i Upravu završena je implementacija informacionog sistema eUpis i u srednjim školama, što će građanima omogućiti lakši i brži način upisa dece u prvi razred.


Od 8. jula informacioni sistem eUpis obezbeđuje pristup Registru matičnih knjiga po službenoj dužnosti ali i informatizaciju poslova u svim srednjim školama u Srbiji, te će zahvaljujući njemu zaposleni u školama izvršiti raspoređivanje dece u novoformirana odeljenja.


Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić istakao je da je važan i veliki posao završen prepisivanjem matičnih knjiga u elektronski oblik. „Građanima sada izvod iz matične knjige može da posluži samo za lične potrebe, ali ne i kao „papir više“ za posao sa upravom. Od sledeće godine ćemo uvezati sve baze podataka koje država do sada ima u elektronskom obliku, kojih je trenutno 13 i tako pokazati građanima da je uprava tu da olakša, a ne oteža život“, rekao je on.


Informacioni sistem eUpis, koji je ove godine prvi put implementiran u sistem prosvete, oslobodio je roditelje i đake obaveze da prilikom upisa u prvi razred osnovne škole prilažu izvod iz matične knjige rođenih i potvrdu o prebivalištu, odnosno studente na 31 fakultetu Univerziteta u Beogradu da prilažu izvod iz matične knjige rođenih, a umesto njih su zaposleni u školama i fakultetima pristupali ovim podacima po službenoj dužnosti, što pokazuje da je javna uprava u službi građana.


Direktor Kancelarije za IT i eUpravo doc. dr Mihailo Jovanović je istakao da je zahvaljujući tome što je eUpis povezan sa registrom matičnih knjiga i evidencijom o prebivalištu, roditelji po prvi put nisu morali da pribavljaju više od 120.000 različitih dokumenata u papirnoj formi prilikom upisa dece u prvi razred osnovne škole, pri čemu su uštedeli isto toliko sati čekanja na nekom od šaltera javne uprave, dok oko 12000-13000 brucoša takođe nije moralo da dostavlja isto toliko izvoda iz matične knjige rođenih.


Obezbeđivanjem usluge eUpis omogućava se potpuno informatičko praćenje postupka upisa od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i predstavlja početak implementacije novog i sveobuhvatnog jedinstvenog informacionog sistema prosvete.


Kancelarija za IT i eUpravu je za zaposlene u svim osnovnim i srednjim školama, kao i fakultetima Univerziteta u Beogradu, obezbedila kvalifikovane elektronske sertifikate za pristup informacionom sistemu eUpis, odgovarajuće obuke i uputstva, kao i podršku u korišćenju sistema koju pruža Kontakt centar za podršku rada javnoj upravi.


Napominjemo da će se u naredne dve godine raditi na formiranju jedinstvenog informacionog sistema prosvete, koji će omogućiti da svi podaci o deci tokom celog školovanja, od predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, fakulteta i potom zapošljavanja, budu na jednom mestu.


Zahvaljujući dosadašnjem iskustvu i umešnosti celokupnog tima Vlade Srbije koji radi na reformi i digitalizaciji javne uprave, prepoznate su potrebe građana i ovakvim novim sistemom rada došlo je do transformacije javne uprave u servis, zahvaljujući čemu građani sve manje moraju da budu kuriri koji nose svoja dokumenta od šaltera do šaltera.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.