Novi Mercedes-Benz Citan

    0
    Foto promo

    Kompaktne spoljne dimenzije, zajedno sa izdašnim prostorom i velikom nosivošću, otvara širok spektar primena za novi Mercedes-Benz Citan, posebno u operacijama dostave i pružanja usluga u gradu. Dostupan je u Furgon i Tourer varijanti. Klizna vrata sa širokim otvaranjem na levoj i desnoj strani vozila, kao i prag sa niskim opterećenjem, opciono omogućava udoban pristup unutrašnjosti i lak utovar. Unutra će putnici uživati u udobnim sedištima Citan Tourer-a. Pored visoke funkcionalnosti i varijabilnosti, vozilo pruža sveobuhvatnu sigurnosnu opremu i visok nivo udobnosti u vožnji.

    “Sa modelima Sprinter i Vito, uspešno smo prisutni u segmentima velikih i srednjih kombija, Novi Citan u segmentu malih kombija zaokružiće naš portfolio. Citan je potpuno razvijen od strane profesionalaca za profesionalce. Od nepogrešivog dizajna do voznih karakteristika, bezbednosti i povezanosti, Citan nosi DNK brenda Mercedes-Benz”, kaže Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans. “U isto vreme, Citan je ujedno i poslednji novi projekat vozila za komercijalne kupce Mercedes-Benz venova koji koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Sav budući razvoj biće dostupan isključivo sa električnim pogonom. Logičan korak ove dosledne elektrifikacije je novi eCitan”.

    Dizajn novog Mercedes-Benz Citana odlikuje se uravnoteženim proporcijama i senzualnim dizajnom površine. Snažni bokovi i upečatljivi koševi točkova naglašavaju snagu vozila i emotivnu privlačnost – i predstavljaju neobične stilske elemente za mali kombi. “Na prvi pogled, novi Citan je jasno uočljiv kao član porodice Mercedes-Benz. Jasni oblici sa svedenim linijama i moćnim površinama čine našu filozofiju senzualne čistoće”, objašnjava Gorden Wagener, glavni direktor dizajna u Daimler Grupi.

    Posebno privlačan aspekt u unutrašnjosti je energičan, horizontalan oblik instrument table. Mercedes-Benz dizajneri tražili su inspiraciju za pun, obilno zakrivljenu instrument tablu u profilu krila aviona. Odlučujući apekt ovde je bilo stalno, horizontalno pozicioniranje. Element sa dizajnom uskog krila proteže se po unutrašnjosti i stvara osećaj dodatnog prostora. Sama instrument tabla je izrezana iz ovoga. Njen oblik podseća na erodirani kamen. Dok prostor između oblika erodiranog kamena i krila stvara praktičan odeljak za brz pristup važnim stvarima.

    Mnoštvo mogućih upotreba i udoban utovar

    Citan kombinuje kompaktne spoljne dimenzije (dužina: 4498 mm) sa izdašnom količinom prostora. Zahvaljujući brojnim različitim verzijama i praktičnim detaljima opreme, nudi mnoštvo različitih mogućnosti upotrebe i pogodan utovar. Citan će biti predstavljen na tržištu kao Panel Ven (Furgon) i Tourer. Kasnije će biti još varijanti sa dugim međuosovinskim rastojanjem, kao i Mixto verzija. Ali, čak i u varijanti sa kratkim međuosovinskim rastojanjem (2716 mm), Citan nudi mnogo više prostora u poređenju sa prethodnim modelom – na primer, na kombiju, dužina prtljanog prostora je 3,05 metara (sa fleksibilnim pregradnim zidom).

    Klizna vrata su praktična karakteristika, posebno na uskim parking mestima. Novi Citan je dostupan sa najviše dva klizna vrata. Ona nude širok otvor sa obe strane vozila dimenzija 615 milimetara. Visina otvora prtljažnika je 1059 milimetara (obe brojke predstavljaju slobodan prostor). I pozadi, prtljažni prostor je lako dostupan: prag za utovar kod Furgon varijante se nalazi na visini od 59 cm. U međuvremenu, dva dela zadnjih vrata mogu se blokirati pod uglom od 90 stepeni i čak se mogu pomerati sa 180 stepeni prema bočnim stranama vozila. Vrata su asimetrična, pri čemu su leva vrata viša i moraju se prvo otvoriti. Opciono, kombi se može naručiti i sa zadnjim vratima sa grejnim prozorima i brisačem vetrobrana. Na zahtev, dostupna sa u vrata prtljažnika koja podjednako sadrže ova dva elementa opreme.

    Tourer varijanta već standardno dolazi sa zadnjim vratima sa prozorom. Alternativno, dostupan je sa zatvorenim zadnjim vratima. Zadnja klupa se može preklopiti u odnosu 1/3 do 2/3. Raznovrsni skladišni prostor i pregrade olakšavaju svakodnevnu upotrebu Citana.

    Osim fiksnog pregradnog zida (dostupan sa i bez prozora) između vozačke kabine i prtljažnog prostora, Citan Furgon je takođe dostupan sa sklopivom varijantom. Ova opcija se već pokazala vrednom u prethodnom modelu i od tada je dodatno optimizovana. Ako je potrebno transportovati dugačke predmete, ova rešetka sa suvozačeve strane može se okrenuti za 90 stepeni, pre nego što se preklopi u pravcu vozačevog sedišta i zaključa. Suvozačevo sedište se može preklopiti kako bi se stvorila ravna površina. Rešetka za zaštitu od opterećenja izgrađena je od čelika i služi za zaštitu vozača i suvozača od tereta.

    Putovanje do gradilišta rano ujutru, vožnja kroz nezgodan stani-kreni saobraćaj ili pružanje usluge prevoza na aerodromu – kao vozač malog kombija, znate da vam radni dan može biti naporan. Ali, na sreću, inženjeri Mercedes-Benz Citana stavili su veliki naglasak na postizanje nivoa udobnosti tipičnog za ovaj brend, uključujući izuzetne nivoe izolacije od buke u unutrašnjosti i udobnosti sedenja, kao i niz praktičnih delova opreme. Ovo ne samo da pomaže dobrobiti vozača, već je i od posebne vrednosti sa bezbednost: opušteni vozači bolje se koncetrišu na saobraćajnu situaciju. Da bi se to osiguralo, vozilo je takođe opremljeno sistemima udobnosti i pogodnosti koji su poznati iz putničkih automobila, uključujući THERMOTRONIC, funkcijom pokretanja KEYLESS-GO[1] i električnom parkirnom kočnicom1.

    Furgon i Tourer će takođe biti dostupni u BASE I PRO linijama opreme. Sa linijom BASE, kupac dobija funkcionalnu početnu varijantu sa svom potrebnom osnovnom opremom. PRO Line kombinuje reprezentativan dizajn sa dodatnom funkcionalnošću.

    Moderni i ekonomični motori

    Prilikom lansiranja na tržište, paletu motora novog Citana čine tri dizel i dva benzinska modela. Ono što im je zajedničko je odlična vozna sposobnost čak i u niskom opsegu obrtaja i ekonomične vrednosti potrošnje. Za još bolje ubrzanje, na primer, pri preticanju, verzija dizel motora od 86 kW dostupna za Furgon verziju ima funkciju nadjačavanja/povećanja obrtnog momenta. Može se dostići do 89 kW snage i 295 Nm obrtnog momenta.

    Pogonski agregati ispunjavaju normer Euro 6d emisije. Svi motori su kombinovai sa ECO start/stop funkcijom. Pored šestostepenog manuelnog menjača, najmoćniji dizel i benzinski modeli dostupni su i sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukom kvačilom (DCT)1.

    eCitan će biti predstavljen već u drugoj polovini 2022. godine. Ova potpuno električna varijanta modela Citan proširiće portfolio komercijalnih vozila na električni pogon, zajedno sa eVitom i eSprinterom. Očekuje se da će domet biti oko 285 km u skladu sa WLTP[1] metodologijom. Imajući ovo na umu, to odgovara potrebama komercijalnih korisnika koji često koriste ovo vozilo za kurirske i dostavne službe u centru grada. Na stanicama za brzo punjenje očekuje se da će bateriji trebati 40 minuta da se napuni od 10 do 80 posto. Velika prednost: što se tiče dimenzija prtljažnog prostora, nosivosti i dostupnosti opreme, kupci ne moraju da prave ustupke u odnosu na vozilo opremljeno konvencionalnim motorom. Čak će i kuka za prikolicu biti dostupna za eCitan.

    Sigurne i udobne karakteristike u vožnji, u praznom i u opterećenom vozilu

    Razvojni tim Mercedes-Benz-a stavio je poseban naglasak na postizanje voznih karakteristika tipičnih za brend, definisanih kao uravnotežena kombinacija udobnosti u vožnji, dinamike vožnje i bezbednosti. Prednji točkovi su oslonjeni preko McPherson osovine sa ramenima u donjem delu. Sa zadnje strane se koristi sistem oslanjanja sa torzionom oprugom/osovinom koji omogućava značajnu uštedu prostora. Za obezbeđenje pravilnog vođenja točkova, tu su uporne i vodeće spone, dok su opruge i amortizeri montirani zasebno.

    Kao deo opsežnog ispitivanja vozila, opruge, amortizeri i elementi za stabilizaciju Citana su pažljivo fino podešeni. Tourer je opremljen oprugama sa brzinom reakcije koja je specifična za Mercedes-Benz i sa amortizerima sa adekvatno podešenim prigušenjem za prednju i zadnju osovinu. Na ovaj način, Mercedes-DNK se ogleda čak i u voznim karakteristikama Citana. Ojačani element za stabilizaciju na prednjoj osovini Citan Tourer modela smanjuje bočno naginjanje u krivinama.

    I kada je prazan, i kada je opterećen, novi Citan nudi preciznu, sigurnu i udobnu vožnju. Vozilo nije osetljivo na velika korisna opterećenja. Furgon je optimizovan za veliku nosivost. To znači da čak i kada je opterećen, vozi se sa velikom stabilošću. Tourer je optimizovan za prevoz putnika sa malim opterećenjem i stoga je opremljen sa većim naglaskom na udobnost.

    Sveobuhvatna sigurnosna oprema

    Sigurnost je ključna vrednost brenda Mercedes-Benz. Robusna struktura tela vozila sa putanjama ka zonama za disipaciju energije sudara doprinosi visokom nivou bezbednosti modela baš kao i do sedam vazdušnih jastuka u unutrašnjosti, kao i obimna ponuda modernih pomoćnih sistema za vožnju. Sve to može podržati i rasteretiti vozača u brojim situacijama.

    “Kada smo koordinirali sisteme pomoći u vožnji, naš cilj je bio da primenimo filozofiju Mercedes-Benz automobila u pogledu udobnih, skladnih intervencija za kombi vozilo”, objašnjava Dirk Hipp, Strategic Project Head i Chief Engineer for Small Vans u kompaniji Mercedes‑Benz. Intervencija koju kupac u početku jedva primećuje može se pronaći u ESP, kao i u Hill Start Assist i Cross Wind Assist sistemima.

    Podržani radarskim i ultrazvučnim senzorima, kao i kamerama, sistemi za pomoć u vožnji i sistemi za parkiranje posmatraju saobraćaj i okolinu i, ukoliko je potrebno, mogu izdati upozorenja ili pomoći vozaču intervencijom. Kao i u novim generacijama Mercedesa C-Klase i S-Klase, Active Lane Keeping assist koristi intervencije volana za razliku od kočenja i stoga je posebno udoban.

    Pored zakonski neophodnih ABS I ESP sistema, novi Citan modeli opremljeni su i sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici – Hill Start Assist, sistemom pomoći pri bočnom vetru – Crosswind Assist, sistemom za upozorenje na umor – ATTENTION ASSIST i Mercedes-Benz sistemom za hitne pozive u standardnoj opremi. Sistemi pomoći na Citan Tourer modelu su još opsežniji: u ovom modelu, Active Brake Assist, Actrive Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist i Speed Limit Assist sa detekcijom saobraćajnih znakova deo su standardne opreme kako bi vozaču pružili dodatnu pomoć.

    Mnogi drugi sistemi pomoći pri vožnji dostupni su na zahtev, uključujući Active Distance Assist DISTRONIC koji može automatski preuzeti vožnju u gužvi u saobraćaju, kao i Active Steering Assist[2]. On pomaže vozaču da zadrži Citan u središtu trake.

    Citan je takođe pionir u pogledu sistema za zadržavanje: Citan Tourer, na primer, standardno je opremljen centralnim vazdušnim jastukom koji se može naduvati između sedišta vozača i suvozača kod teškog bočnog sudara. Ukupno sedam vazdušnih jastuka može zaštititi putnike u vozilu. Furgon je standardno opremljen sa šest vazdušnih jastuka.

    Intuitivni prikaz i radni koncept sa MBUX sistemom i digitalnim uslugama kompanije Mercedes me

    Baš kao i njegov veliki brat – Sprinter – i modeli putničkih vozila brenda Mercedes-Benz, novi Citan može opciono biti oprmeljen sa intuitivno upravljanim i samoukim MBUX infotejment sistemom (Mercedes-Benz User Experience). Sa svojim moćnim čipovima, softverom sa učenje, ekranima visoke rezolucije i sjajnom grafikom, sistem je napravio revoluciju u upravljanju vozilima.

    Na zahtev su za novi Citan dostupne različite verzije MBUX infotejnment sistema. Među njegovim prednostima su intuitivan koncept rada koji koristi ekran osetljiv na dodir od sedam inča, tasteri za upravljanje dodirom na volanu ili glasovni asistent “Hey Mercedes”. Dodatne prednosti su integracija pametnog telefona sa Car Play-om ili Android Auto-om, Bluetooth hands-free sistemom i digitalnim radiom (DAB i DAB+).

    Štaviše, Cian je fabrički pripremljen za upotrebu mnogih digitalnih usluga kompanije Mercedes me connect. Kao rezultat toga, kupci su uvek povezani sa vozilom, bez obzir na to gde se nalaze[3]. Tako su im važne informacije uvek na raspolaganju i u vozilu i izvan njega i mogu koristiti neke korisne funkcije.

    Uz Mercedes me, MBUX postaje još inteligentniji i prilagođeniji korisniku, Na primer, “Hey, Mercedes” radi sa prirodnim govorom: korisnici stoga više ne moraju da uče posebne komande. Ostale funkcije Mercedes me connect uključuju udaljene usluge, poput daljinskog preuzimanja statusa vozila. Uz to, kupci mogu zgodno da provere najvažnije informacije o svojim vozilima u bilo kom trenutku, na primer od kuće ili iz kancelarije. Jednako praktično: zahvaljujući Navigaciji sa Life Traffic informacijama i komunikaciji Car-to-x, klijenti voze sa najnovijim podacima u realnom vremenu. To znači da se gužve u saobraćaju mogu efikasno izbeći i uštedeti dragoceno vreme.

    Odredišta se mogu uneti kao adrese od tri reči na osnovu sistema what3word (w3w). what3words je najlakši način da navedete lokaciju. Kao deo ovog sistema, svet je podeljen na kvadrate veličine 3×3 metara sa nepogrešivom adresom od tri reći – ovo može biti od velike pomoći pri traženju odredišta, posebno u komercijalnim operacijama.


    [1] Tehnički pdoaci eCitan u ovoj publikaciji su preliminarni I utvrđeni interno u skladu sa metodama WLTP. Trenutno nema potvrđenih vrednosti od strane TÜV, niti postoji odobenje tipa EC ili sertifikat o usaglađenosti sa zvaničnim vrednostima. Moguća su odstupanja između ovih podataka I zvaničnih vrednosti.

    [2] Očekuje se da će oba sitema biti dostupna od drugog kvartala 2022. godine

    [3] Zavisi od pokrivenosti mobilne mreže


    [1] Očekuje se da će biti dostupan od drugog kvartala 2022. godine