• Početak serijske proizvodnje eActrosa je ove jeseni u Wörth-u na Rajni
  • Domet do 400 kilometara[1]; kapacitet baterije do 420 kWh[2]
  • Impresivna dinamika vozila i velika udobnost u vožnji zahvaljujući e-osovini sa dva snažna elektro motora
  • Karin Rådström, članica Upravnog odbora kompanije Daimler Truck AG, odgovorna za Mercedes-Benz Trucks : „Moramo priznati da je transport deo problema kada su u pitanju klimatske promene. Istovremeno, možemo i bićemo deo rešenja. Počinjemo sa eActrosom koji je prešao više od pola miliona kilometara na javnim putevima. eActros i njegove namenske usluge, veliki su korak za kompaniju Mercdes-Benz Trucks i za naše kupce u pravcu transporta koji je CO2-neutralan!“
  • Andreas von Wallfeld, Rukovodilac prodaje i marketinga u kompaniji  Mercedes-Benz Trucks: „Razvoj eActrosa fokusiran je na partnerstvu sa našim kupcima. U poređenju sa prototipima, nekoliko karakteristika kao što su domet, pogonska snaga i bezbednost znatno su poboljšane kod serijskog modela.

Štutgart –  Kompanija Mercedes-Benz Trucks proslavlja 30. juna 2021. godine svetsku premijeru  električnog vozila na baterije eActrosa za teški distributivni transport. Mercedes-Benz Trucks najavljuje novu eru lansiranjem prvog električnog serijskog modela sa znakom zvezde. „Moramo priznati da je transport deo problema kada su u pitanju klimatske promene. Istovremeno, možemo i bićemo deo rešenja. Počinjemo sa eActrosom koji je prešao više od pola miliona kilometara na javnim putevima.”, ističe Karin Rådström, članica Upravnog odbora kompanije Daimler Truck AG, odgovorna za Mercedes-Benz Trucks . Rådström je uverena u koncept i tržišni potencijal eActrosa: „ eActros i njegove namenske usluge, veliki su korak za kompaniju Mercdes-Benz Trucks i za naše kupce u pravcu transporta koji je CO2-neutralan!“

Nakon što je Mercedes-Benz Trucks na Sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru 2016. godine predstavio koncept kamiona za teški distributivni transport za gradska područja, u 2018. godini počelo je praktično testiranje 10 prototipova eActrosa u saradnji sa kupcima u Nemačkoj i drugim evropskim zemljama. Cilj „eActros Innovation Fleet“ bio je lansiranje eActrosa spremnog za serijsku proizvodnju na tržište u 2021. godini. „Razvoj eActrosa usredsređen je na partnerstvo sa našim kupcima. Sve što smo naučili iz projekta Inovation Fleet, sada je inkorporirano u serijsku proizvodnju. U poređenju sa prototipom, nekoliko karakteristika kao što su domet, pogonska snaga i bezbednost znatno su poboljšane u serijskom modelu.“, objašnjava Andreas von Wallfeld, Rukovodilac prodaje i marketinga u kompaniji Mercedes-Benz Trucks.

U tehnološkom srcu eActrosa je pogonska jedinica sa dva integrisana elektro-motora zajedno sa dvostepenim menjačkim prenosnikom. Oba motora pružaju impresivnu udobnost u vožnji i sjajnu dinamiku vozila, dok tihi električni pogon bez emisije znači da se kamion može koristiti i za noćne isporuke, kao i za ulazak u centar gradova gde inače važe zabrane za dizel vozila. U zavisnosti od verzije, eActros snagu crpi iz 3 ili 4 paketa baterija – svaki kapaciteta od oko 105 kWh. Zahvaljujući maksimalnom kapacitetu od 420 kWh, domet do 400 km je realan. Sa kapacitetom punjenja od 160 kW, baterijama je potrebno malo više od sat vremena da se napune od 20 do 80 procenata kada su povezane na regularnu 400A jednosmernu stanicu za punjenje (DC). „Stoga je eActros savršeno opremljen za svoje svakodnevne operacije u distributivnom transportu, s obzirom na raspoloživost i performanse.“, dodaje von Wallfeld.

Kako bi pomogao transportnim kompanijama korak po korak pri prelasku na elektromobilnost, kompanija Mercedes-Benz Trucks je inkorporirala eActrosa u sveobuhvatni sistem koji uključuje savetnike i servisne proizvode za kupce, i zauzvrat najbolju moguću upotrebu vozila, optimizaciju ukupnih troškova i uspostavljanje infrastrukture za punjenje. Pored toga, električni kamion poseduje visok stepen povezanosti i digitalizacije.

Ovo se takođe odnosi i na bezbednost vozila. U poslednjoj generaciji Actrosa sa konvencionalnim dizel pogonom, kompanija Mercedes-Benz Trucks je već pružila impresivnu demonstraciju bezbednosnih standarda koji su danas mogući na putevima, kao i onoga što proizvođač radi kako bi ostvario svoju viziju saobraćaja bez nesreća. Sa modelom eActros, kompanija Mercedes-Benz Trucks ne samo da pomno prati aktivnu bezbednost, u vidu standardno integrisanih sistema kao što su MirrorCam, Sideguard Assist S1R ili peta generacija Active Brake Assist (ABA) sistema sa mogućnošću detekcije pešaka, već takođe vodi računa i o izazovima povezanim sa električnim vozilima i njihovim visokonaponskim sistemima.

Od jeseni 2021. godine, serijski model će se proizvoditi u najvećem Mercedes-Benz Trucks pogonu u mestu Wörth na Rajni. Poslednjih meseci vršene su intenzivne pripreme za nove tamošnje proizvodne procese. To uključuje izgradnju nove montažne linije. U početnoj fazi model serijske proizvodnje eActrosa biće dostupan u Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Italiji, Španiji, Francuskoj, Holandiji, Belgiji, Velikoj Britaniji, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj. Ostala tržišta će tek uslediti.


[1] The range was determined internally in optimum conditions, including 4 battery packs after preconditioning in partially loaded distribution traffic without a trailer at 20 °C outside temperature.

[2] This corresponds roughly to the energy content of the installed new battery packs, including safety and performance limits to maintain system operation.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.