Nestlé objavio finansijske rezultate za prvi kvartal 2022. godine

    0
    • Organski rast dostigao je 7,6%, sa realnim internim rastom (RIG) od 2,4% i cenama od 5,2%. Rast je zabeležen u većini geografskih područja i kategorija, sa povećanim cenama i daljim oporavkom out-of-home kanala.
    • Ukupna prodaja porasla je za 5,4% na 22,2 milijarde švajcarskih franaka. Devize su smanjile prodaju za 0,8%.
    • Nestlé Health Science završio je kupovinu većinskog udela u Orgain-u, lideru u oblasti ishrane na bazi biljaka.
    • Prognoza za 2022. godinu: očekuje se organski rast prodaje od oko 5% i marža profita trgovanja između 17,0% i 17,5%.

    Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2022. godine, a tim povodom Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:  

    U toku prvog kvartala ove godine, rat u Ukrajini izazvao je neopisivu ljudsku patnju. Ostajemo posvećeni pružanju podrške i humanitarne pomoći našim tamošnjim kolegama , dok stojimo uz međunarodnu zajednicu u pozivu na mir. Uprkos izazovnom okruženju ostvarili smo snažan organski rast prodaje sa otpornim internim rastom. Povećali smo cene na odgovoran način, a inflacija nastavlja naglo da raste, što će zahtevati dalje određivanje cena i mera za ublažavanje posledica tokom godine. Nestlé tim pravovremeno je reagovao na ove prepreke i agilno i odlučno unapredio našu dugoročnu strategiju i ciljeve održivosti“.

    Nestlé Srbija

    U prvom kvartalu tekuće godine u Srbiji je takođe zabeležen pozitivan organski rast.

    Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju, istakla je:

    Nestlé je u Srbiji u prvom kvartalu ove godine ostvario rast od 1,7 odsto, a rezultatu su najviše doprineli brendovi Purina Pet Care, Nestlé Professional, kao i Nestlé žitarice. Prateći našu misiju, nastavili smo da brinemo o lokalnoj zajednici kroz donacije naših proizvoda u vrednosti od oko 125 hiljada švajcarskih franaka ugroženim socijalnim grupama, ali i napuštenim životinjama. Kontinuirano unapređujemo portfolio proizvoda koji je dostupan na srpskom tržištu, pažljivo prateći šta je to što potrošači žele, ujedno brinući o očuvanju prirode. U prilog tome govori i projekat koji se približava završetku – izgradnja nove Nestlé fabrike u Srbiji, investicija početne vrednosti 67 miliona švajcarskih franaka. Novi pogon koristiće lokalno uzgajanu soju i biće namenjen proizvodnji Garden Gourmet portfolija, čiji je cilj da u potpunosti koristi soju koja se uzgaja u Srbiji. Fabrika će koristiti obnovljivu energiju iz hidroelektrana, neće proizvoditi komunalni otpad i svu otpadnu vodu tretiraće na licu mesta u sopstvenom postrojenju za preradu otpadnih voda“.

    Prodaja na nivou Grupe

    Organski rast dostigao je 7,6%, sa realnim internim rastom (RIG) od 2,4%, dok su cene porasle za 5,2% u skladu sa značajnim porastom inflacije. Organski rast sada isključuje region Rusije, imajući u vidu značajno otežane uslove trgovine i odluku kompanije Nestlé da se fokusira na obezbeđivanje osnovnih životnih namirnica.

    Po kategoriji proizvoda, Purina PetCare je najviše doprinela organskom rastu, a prodaja konditorskih proizvoda je rasla dvocifrenom stopom, uz snažan rast brenda KitKat. Kafa je zabeležila visok jednocifreni rast zahvaljujući velikoj potražnji proizvoda brendova Nescafé Starbucks i Nespresso.

    Prognoza za 2022. godinu

    Očekuje se organski rast prodaje od oko 5% i marža profita trgovanja između 17,0% i 17,5%. Takođe, očekuje se da će se kapitalna efikasnost i osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti povećati.