Kompanija Nestlé objavila je finansijske rezultate za 2020. godinu. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé izjavio je da je godina iza nas bila teška za mnoge, ali i da je inspirisan načinom na koji je zbližila veliki broj ljudi.

„Zahvalio bih našim zaposlenima i partnerima – od poljoprivrednika do prodavaca – koji su sa nama radili na snabdevanju hranom i pićem zajednica širom sveta. Već treću godinu zaredom beležimo veći organski rast, profitabilnost i povraćaj na uloženi kapital. Pandemija nas nije usporila. Naša stručnost u nutricionizmu, digitalne sposobnosti, decentralizovana struktura i snažne inovacije pomogle su nam da se adaptiramo na ponašanja potrošača koja su se umnogome promenila. Unapredili smo naš portfolio i nastavili da razvijamo sve segmente. U isto vreme, ostajemo fokusirani na održivost i postavili smo ciljeve kako bismo postigli neto-nultu emisiju gasova koji proizvode efekat staklene bašte do 2050. godine. Očekujemo da ovi ciljevi doprinesu rastu i ne donose novu zaradu, već vrednost za društvo i naše deoničare. Gledajuči u 2021. godinu, očekujemo nastavak uvećanja organskog rasta, profitabilnosti i efikasnosti kapitala u skladu sa našim modelom stvaranja vrednosti“, rekao je Šnajder.

Organski rast dostigao je 3,6% u 2020. godini, što je najviši nivo u poslednjih pet godina, a povraćaj uloženog je porastao na 3,2%. Cene su doprinele sa 0,4% rasta, najviše na tržištima u razvoju.

Gledajući po kategorijama proizvoda, najveći doprinos rastu dala je Purina PetCare, dok su mlečni proizvodi zabeležili visok jednocifreni rast na osnovu uvećane potrebe za proizvodima za kuvanje kod kuće i pristupačnoj ceni mleka. Kafa je rasla jednocifreno zahvaljujući velikoj potražnji za brendove kao što su Starbucks, Nespresso i Nescafé.

Svoj osvrt na poslovanje kompanije u 2020. godini, dala je i Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Adriatik za južni region (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija).

„Uprkos pandemiji, Nestlé globalno beleži uspešnu poslovnu godinu. Osim toga, i što je najvažnije, kompanija je uspela da obezbedi kontinuiranu proizvodnju i bezbednost naših zaposlenih i naših partnera. Na lokalnom nivou rastemo još brže, čime smo dodatno povećali naš doprinos kako lokalnoj  zajednici, tako i samoj kompaniji. Ovakve rezultate ostvarujemo prvenstveno zahvaljujući jakom timu zaposlenih i njihovoj posvećenosti i solidarnosti, koja se pokazala kao ključni faktor u godini krize. Zahvalila bih svima na velikom trudu koji je bio potreban da se usvoji nov način rada od kuće i adaptacija na virtuelnu komunikaciju, ali i poštovanje izrazito strogih mera zaštite na radu kada su u pitanju naši zaposleni u fabrici, magacinu i na terenu. Naš raznovrstan i snažan portfolio pokazao je značajnu otpornost u periodu pandemije, a liderska pozicija u mnogim kategorijama na lokalnom tržištu nam je značajno olakšala put do potrošača i odgovorila na promene njihovih potreba. Dodatno smo ponosni na to što smo pomogli našim lekarima i građanima donacijama proizvoda i medicinske opreme u vrednosti većoj od 11 miliona dinara“, rekla je Davidović.

Na nivou čitave kompanije, efekti pandemije COVID-19 bili su različiti u zavisnosti od kategorije i prodajnog kanala. Po pitanju kategorija, potražnja za proizvodima za kućnu potrošnju, pouzdanim brendovima i proizvodima sa nutricionističkim benefitima je porasla, dok se prodaja slatkiša i vode smanjila, a kada je reč o prodajnim kanalima, prodaja na malo zabeležila je visok jednocifreni organski rast, čemu najviše doprinosi trend potrošnje u kućnim uslovima.

U toku 2020. godine, troškovi povezani sa pandemijom iznosili su 420 miliona švajcarskih franaka, uključujući troškove za bonuse isplaćene radnicima, sigurnosne protokole za zaposlene i donacije.

Prodaja putem online kanala porasla je za 48,4%, dostigavši 12,8% ukupne prodaje, dok se osnovni operativni profit trgovanja smanjio za 8,3% tj. na 14,9 milijardi švajcarskih franaka. Uvećanje marže podržani je strukturnim smanjenjem troškova, upravljanjem portfolija i nižim marketinškim troškovima.

Neto finansijski rashodi smanjili su se za 14% na 874 miliona švajcarskih franaka, što je odraz smanjenja prosečnog neto duga i njegove niže cene. Neto dobit se smanjila za 3%, na 12,2 milijarde švajcarskih franaka, dok je marža neto dobiti porasla na 14,5%. Osnovna zarada po deonici povećala se za 3,5% u stranoj valuti i smanjila se za 4,5% na prijavljenoj osnovi na 4,21 švajcarskih franaka. Zarada po deonici je nepromenjena i iznosi 4,30 CHF.

Novčani tok smanjio se sa 11,9 na 10,2 milijarde švajcarskih franaka. Smanjenje je rezultat uvećane vrednosti švajcarskog franka prema većini valuta i uticaja dezinvestiranja. Marža slobodnog novčanog toka smanjena je na 12,1%, a očekuje se da će slobodni novčani tok ostati na oko 12% od prodaje.

Tokom 2020. godine, Grupa je otkupila 6,8 milijardi švajcarskih franaka u deonicama kao deo trogodišnjeg plana otkupa deonica u vrednosti od 20 milijardi švajcarskih franaka koji je počeo u januaru prošle godine.

Očekivanja za 2021. godinu impliciraju nastavak povećanja organskog rasta, umereno poboljšanje osnovne marže trgovinskog profita, kao i povećanje sarade po deonici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.