Da li su građani u Srbiji u dovoljnoj meri svesni šta sve spada u njihove podatke o ličnosti, kako treba da postupe u raznim situacijama kada im neko traži te podatke, bilo da se radi o nekom državnom ili drugom organu vlasti, bilo o nekom drugom, koje podatke treba da daju, a koje da zaštite u datoj situaciji i kako se štite njihovi podaci o ličnosti, a posebno koja je u tome uloga Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti?

Da bismo došli do odgovora na postavljena pitanja, u saradnji sa Misijom OEBS-a u Republici Srbiji, krajem 2020. godine izvršeno je istraživanje populacije na navedene ali i druge teme koje se tiču poznavanja prava na zaštitu podataka o ličnosti.

Navedeno istraživanje je pokazalo da rezultati nisu bili na zadovoljavajućem nivou, odnosno da je svest građana o zadatoj temi na nedovoljno visokom nivou.

Upravo to je bio razlog da Poverenik i Misija OEBS-a osmisle a zatim i realizuju kampanju sa ciljem boljeg upoznavanja građana sa problematikom zaštite podataka o ličnosti.

Prilikom osmišljavanja kampanje zaključeno je da bi najefikasniji način mogao biti kroz promotivne spotove, i to u kombinovanoj igranoj i animiranoj formi u trajanju od 30 sekundi. Ovi spotovi su tako koncipirani da na lak i jednostavan način svima koji ih odgledaju ukažu na pojedine segmente zaštite podataka o ličnosti, na opasnosti koje nosi sa sobom nepromišljeno postupanje sa svojim ličnim podacima, kao i na ulogu koju u zaštiti podataka o ličnosti građana na teritoriji Republike Srbije ima Poverenik.

Posebnu ulogu u promovisanju, a tako i uspehu, ove kampanje imaju televizije – kako sa nacionalnog, tako i sa lokalnog nivoa – koje su prihvatile da učestvuju u kampanji emitovanjem promotivnih spotova u narednih mesec i po do dva.

Ova kampanja je, iako veoma značajan, samo početni korak na dugačkom putu podizanja svesti o zaštiti podataka o ličnosti, a čemu će u najvećoj meri doprineti Strategija zaštite podataka o ličnosti za 2022–2030. čija je izrada u toku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.