“Ne možemo da izbacimo nijedan zakon fizike, nijednu oblast matematike, ali sve može da bude zanimljivije…”: Šarčević o rezultatima PISA testiranja

4
Foto: Tanjug

Ministar prosvete Mladen Šarčević kaže da je suština reformi u prosveti promena načina prenošenja znanja i da samo nastavnici gradivo mogu učiniti zanimljivijim i dodaje da se bolji rezultati na PISA testu očekuju 2021. godine.

“Ne možemo izbaciti iz sadržaja nijedan zakon fizike, nijednu oblast matematike, ali mogu se učiniti zanimljivijim tako što će ih nastavnici drugačije predavati”, rekao je Šarčević za TV Pink, a preneo je Blic.

On je, komentarišući rezultate PISA testa, koji su pokazali da trećina učenika u Srbiji funkcionalno nepismena, rekao da deca uče napamet i reprodukuju sadržaj, a da PISA zahteva povezivanje gradiva, praktični rad, zapravo projektnu nastavu za koju Srbija nema obučene nastavnike.

“Od EU smo dobili novac za obuke nastavnika, kako da promene metodologiju prenošenja znanja. To je ono što PISA traži”, rekao je ministar i dodao da se po reformisanom programu krenulo prošle školske godine.

Šarčević je naglasio da se bolji rezultati na PISA testu očekuju 2021. godine, a “očekivano bolji” 2024. godine.

4 KOMENTARA

  1. Ucenici treba da znaju primenu iz strucnih predmeta.Ali uce i opsteobrazovne predmete,za koje su manje zainteresovani i nece primenjivati u praksi ta znanja.Zato treba realno prilaziti ovom pitanju.Treba reformisati skole da ucenici uce samo ono sta im treba.Ako je reforma da se pisu visoke ocene bez znanja,bojim se da obrazovanje ide u propast koju niko nece zaustaviti

  2. Нико те не присиљава да укидаш деци законе физике и области из математике. Ти само, у добро познатом, СНС-овском маниру изврћеш чињенице, а оне кажу да у школском градиву има много сувишног и непотребног. Од тог сувишног и непотребног, деца су преоптерећена и немају могућност да све то једнако усвоје. Нема учења, уз разумевање, са гомилом беспотребног градива. То ти каже неко ко је позавршавао све те школе, са гомилом непотребног градива које је неупотребљиво, непрактично и као такво непотребно. Уз то сам још и кичму искривио од ваших глупости.

  3. Upravo se iz ovakve izjave i vidi problem naseg misljenja. Pusta preokupacija programom i nikakav uvid u to kako izlgeda praksa nastave, da li nastavcnici zaista uopste mogu da poducavaju sve to sto program predvidja i da li uopste neko ko je jedva izgurao fiziku ili matematiku moze da poducava o teoriji relativiteta ili problemima radioaktivnosti na nivou koji to zahtevaju udzbenici. Ispravno je radikalno redukovati program, ali zato razviti kompetenciju kod djaka da sami mogu na internetu ili u biblioteci ili na fakultetu, ako izaberu da studiraju fiziku ili matematiku, uspesno da prodube svoja znanja. Budimo iskreni, i sta se buba u nasim skolama, zaboravi se posle godinu, tri godine, deset godina potpuno. Kakva je onda svrha te navodne sveobuhvatnosti? Ako ne ostaje nista.

Comments are closed.