Nedavno sam pročitala tekst u okviru koga je predstavljeno istraživanje Infostud tima. Istraživanje je pokazalo da 92% kandidata za posao nikada ne bude obavešteno o ishodu konkursa na koji su se prijavili. Dalji podaci pokazuju da 7% ljudi, od njih 3.500, povremeno dobije povratnu informaciju od potencijalnog poslodavca, a samo je 35 ispitanika (ili 1%) izjavilo je da im se poslodavci jave.

Na osnovu svega navedenog može se zaključiti da većina, u ovom slučaju poslodavaca, nažalost, propušta priliku da se ljudima koji se prijavljuju na konkurse zahvali, uljudno ih informiše o razlozima odbijanja, ali i pokaže da ceni njihovu zainteresovanost za radno mesto u kompaniji.

Ovo je veoma loše iz ugla stvaranja pozitivnog imidža firme, jer poznato je da on pokazuje internu kulturu kompanije i postaje sve važniji faktor tražilaca posla prilikom odabira budućeg poslodavca. Kako je u Republici Srbiji već godinama prisutan „odliv“ visokoobrazovanih kadrova, posebno važan zadatak u narednom periodu biće građenje pozitivnog imidža kompanija, kao i razvoj odnosa prema zaposlenima, ali i potencijalnim kandidatima.

Veoma je važno zahvaliti se ljudima što su vas percipirali kao potencijalnog poslodavca. Po meni, ovo je i stvar ličnog vaspitanja. Kako sam i sama u poziciji poslodavca, neretko mi se dešavalo da neko ko nije ušao u „prvi krug“ bude idealan kadar u nekom drugom periodu. Zapravo su ti ljudi bili savršeni uposlenici. Možda i bolji od onih koji su „na prvu“ zasijali svojim biografijama, i ne treba ih tek tako zapostaviti.

Jednostavno je, zamislite da vi nekom pišete – bilo da tražite ili nešto nudite – i niko vam ne odgovara. Neprijatno je, složićemo se. Niko od nas ne voli da ostane bez odgovora, makar i negativnog. Lično smatram da je „ne, hvala“ divan odgovor. To „ne“ vam daje jasnu sliku da u tom trenutku za vas ili vašu ponudu mesta nema. Po meni je negativan odgovor odličan, jer daje šansu da potražite nešto novo. Jednostavno, ne gubite vreme.

Volim ljude koji jasno iznesu i svoj negativan stav. Iz njega, ako pažljivo slušamo, možemo naučiti kako da popravimo nešto. Upravo iz ovog razloga vam preporučujem da ljubazno odgovorite i kada je taj odgovor negativan. Divno je ako ga ukrasite jednim „hvala“. Ostavljate lepši utisak i ne igrate se vremenom. Ni svojim, ni tuđim. Složićemo se da je ono sve dragoceniji resurs, baš kao i ljudi.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.