Nataša Vukšić, direktorka maloprodaje MOL Serbia: Budućnost u onlajn prodaji

    0
    Foto: Promo

    U kakvoj situaciji ste vi kao kompanija dočekali koronavirus i kako je izgledao proces adaptacije: prvo kratkoročne, a zatim i dugoročne adaptacije na takve uslove rada?

    Ova godina ostaće upamćena po krizi kakvu svet nije doživeo do sada i koja nas je naterala da se u kratkom roku reorganizujemo i pronađemo nove modele u poslovanju, suočimo se sa svim izazovima i pokušamo da iz krize izađemo još jači i stabilniji. Sve što se dešavalo prethodnih meseci od vanrednog stanja i ograničenog kretanja, brige i opreznosti građana kada su putovanja u pitanju, nedostatak letnje sezone, odrazilo se i na naše poslovanje.

    Za MOL Serbia, koja je deo MOL Grupe integrisane naftne i gasne kompanije, početak godine obeležilo je stabilno poslovanje, otvaranje novih stanica i ambiciozni planovi do kraja godine. Naša prva reakcija na pojavu koronavirusa bila je da zaštitimo zdravlje svojih zaposlenih i kupaca i odmah smo pristupili sprovođenju preventivnih mera kako u Direkciji tako i na servisnim stanicama. Vrlo brzo smo se adaptirali na novonastale uslove i koristili sve prednosti koje nam je tehnologija omogućila. Potražnja za gorivom je varirala i zavisila je od mera koje je država preduzimala. Pratili smo kretanje tržišta, zahteve koji su dolazili od kupca i u skladu sa tim prilagođavali ponudu na servisnim stanicama.

    Izuzetno sam ponosna na činjenicu da su moje kolege i u otežanim uslovima uspele da završe pripremne radove i da neposredno po ukidanju vanrednog stanja otvorimo servisnu stanicu Vranić, a nedavno i novu stanicu u Beogradu na Konjarniku. Nastavljamo da širimo našu mrežu i nadam se da ćemo do kraja godine potrošače obradovati novim stanicama.

    Kako ste došli na ideju da organizujete online prodaju i koliko je bilo teško da se to u Srbiji sprovede?

    Kako su mere Vlade za suzbijanje epidemije bile usmerene na apele građanima da ostanu kod kuće uz ograničavanje kretanja, online prodaja je u svim segmentima zabeležila rast. Razmišljali smo o tome na koji način možemo svojim kupcima da izađemo u susret u novonastaloj situaciji i s obzirom na činjenicu da naše servisne stanice nisu samo mesta na kojima možete da natočite gorivo, već i da u našem Fresh Corneru popijete kafu, ručate, zasladite se mafinom, krofnom ili obavite osnovnu kupovinu u našem Shopu, smatrali smo da je online prodaja jedan od kanala koji može da doprinese da naši kupci deo proizvoda iz našeg prodajnog portfolija imaju na kućnoj adresi.

    Partnera samo pronašli u kompaniji Donesi, i na njihovoj platformi (aplikacija i sajt) trenutno je ulistano oko 240 artikala iz kategorija: kafe, upakovanih sendviča, bezalkoholnih i alkoholnih pića, slatkih i slanih konditora, ali i ulja i maziva, auto-kozmetike. Zasada je aktivno sedam stanica: u Beogradu – Braće Jerković, Južni bulevar, Zemunska, stanice u Pančevu, servisna stanica Novi Sad 1 i Niš.

    Kakve su bile reakcije građana i smatrate li da će taj model poslovanja pronaći svoje mesto i u “novoj normalnosti”?

    Možda jeste bilo neuobičajeno da se naftna kompanija odluči za ovakav vid prodaje, jer kada govorimo o online prodaji građani su uglavnom navikli da online poručuju odeću ili hranu iz restorana, manje robu široke potrošnje.

    Naši prvi rezultati govore da se kupci u Beogradu više odlučuju za ovaj vid kupovine nego u ostalim gradovima. Poručuju najčešće Fresh Corner kafu i ostale gastro proizvode, sokove, različite alkoholne i bezalkoholne napitke, slane i slatke grickalice. Zasada smo zadovoljni i očekujemo još bolje rezultate u narednom periodu.

    Mislim da je ovaj vid prodaje, bilo kao klasična online prodaja kada vam proizvode donose na adresu ili click and collect usluga kada naručujete putem aplikacije i dok sipate gorivo vaša porudžbina bude spremna za preuzimanje, budućnost i da je proces razvoja ovog tipa usluge i navikavanje kupaca na ovaj vid kupovine samo ubrzan koronavirusom i novonastalom situacijom.

    Nova normalnost pored novih modela poslovanja donosi i nove mere – kako na vašim stanicama izgledaju mere zaštite i kolika je uspešnost njihove primene?

    Zdravlje i zaštita naših zaposlenih i naših kupaca su nam na prvom mestu i prioritet od početka pandemije. Čak i pre pojave prvih slučajeva u Srbiji, poučeni iskustvom iz drugih MOL zemalja u okruženju, obezbedili smo im zaštitna sredstva, uveli detaljniju i učestaliju dezinfekciju stanica, svih površina i prostorija, pištolja za gorivo, instalirali barijere od pleksiglasa kako bismo ih dodatno zaštitili. Sve što preduzimamo daje rezultate i naši kupci mogu da budu uvereni da su na našim stanicama sigurni dok toče gorivo ili uživaju u konzumiranju nekih od proizvoda iz naše Fresh Corner ponude. Zahvalni smo našim kolegama koji rade na benzinskim stanicama, jer su sve ovo vreme na svojim radnim mestima, u svakodnevnom kontaktu sa kupcima i doprinose stabilnom snabdevanju tržišta gorivom.