Čitav svet je u procesu digitalizacije, a i u Srbiji se često o tome govori. Kako se MOL tome prilagođava i kakvi su planovi digitalizacije?

MOL Serbia je deo MOL Grupe koja nastoji da bude lider u primeni inovacija u poslovanju, kako bi odgovorila na potrebe kupaca i ponudila im personalizovanu uslugu. Kao deo velike kompanije imamo mogućnost da primenimo najbolja rešenja, koristeći inovativne tehnologije i metode, analizirajući kupovne navike, kako bismo u svakom trenutku znali šta je kupcu potrebno i u kom pravcu njegove navike evoluiraju. Promene navika kupaca vođene brzim tehnološkim razvojem i ekološkom osvešćenošću utiču i na promenu koncepta benzinskih stanica. MOL je u svojoj Strategiji 2030 akcenat stavio na razvoj tehnoloških rešenja i poboljšanje usluge, a sve u pravcu težnje da budemo prvi izbor naših kupaca. Želimo da kroz aplikaciju za mobilne telefone, personalizovanu ponudu u sklopu našeg loyalty programa MOL Plus klub i druge inovativne servise povežemo kupce sa našim brendom.

To je samo deo strategije koju sprovodite, a u kojim pravcima još planirate razvoj i kakvi su planovi i ciljevi u 2020. godini?

Fokus MOL Grupe za Srbiju kao tržište je razvoj maloprodajne mreže i otvaranje novih servisnih stanica. Godinu smo započeli otvaranjem nove stanice u Zemunskoj ulici koja je 66. po redu, a prva naša stanica na Novom Beogradu. Prisutni smo u svim većim gradovima i na svim važnim saobraćajnicama, ali nam je težnja da dodatno pojačamo prisustvo u gradovima Srbije. Sve naše servisne stanice usklađene su sa najvišim standardima kvaliteta MOL Grupe i premisa našeg rada u maloprodaji je da stalno primenjujemo najbolje međunarodne prakse u Srbiji. Vođeni ovom idejom 2015. godine smo uveli regionalni koncept Fresh Corner koji nudi proizvode vrhunskog kvaliteta, od kafe, preko široke ponude pekarskih proizvoda, do sendviča i hot doga, čime smo obogatili već prisutnu ponudu kuvanih jela na našim autoputskim stanicama. Inovacija u asortimanu ne manjka ni u segmentu prodavnica – prvi i jedini u Srbiji smo počeli sa prodajom mađarskih vinjeta još 2013. godine, a u 2019. širimo dostupnost na dodatih 25% naše mreže. U pogledu usluga, na našim stanicama dostupna je kupovina uređaja za elektronsku naplatu putarine, kao i njihova dopuna, te usluga Dock Stop na stanici Batrovci koja omogućava kamperima da pokriju potrebe za svežom vodom, strujom i pražnjenjem sanitarnog otpada. Naša razvojna strategija ima za cilj širenje mreže, ali i širenje spektra proizvoda i usluga, sve na bazi pažljivog osluškivanja potreba kupaca, pošto je naša misija da učinimo da se kupci osmehuju dok su u pokretu.

Kako biste objasnili funkcionisanje COCA, a kako DODO modela poslovanja?

MOL Serbia je odlučila da svojim partnerima ponudi dva različita oblika saradnje kako bi pružila podsticaj razvoju preduzetništva. Prvi je COCA model u kom kompanija ima puno vlasništvo nad stanicom i ustupa je na profesionalno upravljanje preduzetniku koji je vodi kao sopstveno preduzeće, pri čemu partner zapošljava kadrove po svom izboru, organizuje posao u skladu sa lokalnim procedurama i zakonskim regulativama, a u okvirima MOL globalne i lokalne strategije. Drugi je franšizni tip poslovanja – DODO model koji vlasnicima benzinskih stanica omogućava ulazak u partnerstvo sa nama kao internacionalnom naftnom kompanijom, gde nudimo sveobuhvatni know-how partneru/vlasniku stanice. DODO stanice se po svom izgledu ne razlikuju od COCA stanica, a naša težnja je da i uslugu i ponudu robe u potpunosti uskladimo sa stanicama u COCA modelu.

Da li se u Srbiji ti modeli već primenjuju?

COCA model u našem poslovanju pokazao se kao veoma primamljiv za preduzetnike širom Srbije, a dve trećine ukupnog broja servisnih stanica MOL-a u Srbiji posluje baš po ovom modelu. Važno nam je da na svim stanicama imamo isti kvalitet usluge i zbog toga kontinuirano ulažemo u treninge i obuke zaposlenih na stanicama. Preduzetnik kao podršku ima veliki sistem, kao i internacionalno znanje i prakse koje može da usvaja. Naše dosadašnje iskustvo pokazuje da su neke od stanica pravi porodični biznisi koji zapošljavaju celu porodicu, zbog čega su dodatno motivisani za postizanje najboljih rezultata.

Komentar(1)

  1. djole
    28. februara 2020. 12:04

    Najkvalitetnije gorivo u Srbiji, najljubazniji zaposleni na pumpama. Iskrene cestitke i zelja da budete jos bolji i uspesniji!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.