Ukoliko do sada niste razmišljali da je vreme za kreiranje ličnog brenda, definitivno je ova godina sjajna za lični brend. Danas, uz pomoć eksternih alata koji nam pomažu da automatizujemo razne procese, definitivno možete postići veliki uspeh na putu kreiranja ličnog brenda na internetu. Bilo da ste freelancer, vlasnik malog ili srednjeg preduzeća ili možda direktor kompanije, ono što je potrebno danas u biznisu je jak lični brend.
Savete kako da transformišete svoj lični brend uz pomoć ChatGPT-a deli Lazar Jovanović direktor WebMind.
Da li ste znali da uticajni izvršni direktori obezbeđuju investicije, osvajaju kupce i privlače pažnju medija? Stotine hiljada dolara se slivaju prema popularnim YouTuberima, LinkedIn profilima, Instagram, TikTok i Twitter profilima/ličnostima. Ako vaše ime nije dobro poznato do sada, možda se osećate kao da ste na dnu strme padavine. Ali to se može promeniti u trenutku.
Možda ne morate da angažujete specijalistu za lični brending, iako uvek predlažem da imate nekog iskusnijeg ko će vas voditi kroz taj put, jer na taj način skalirate vaš potencijal neuporedivo. U ovom tekstu želim da vam prenesem kako možete iskoristiti ChatGPT da biste dobili odgovore koji su vam potrebni za početak ličnog brendinga.
U ovom tekstu želim da podelim sa vama sedam promptova za našeg vernog druga po imenu ChatGPT, koji će vam pomoći da razjasnite sve o svojoj misiji, viziji i vrednostima i budete spremni da postanete poznati zbog svog posla.
Koristite ChatGPT za razvoj svog ličnog brenda: 7 moćnih promptova koji će vam pomoći u tome
- Definišite svoj lični brend
Koristite ovaj prompt kako bi pripremili ChatGPT za dalje korake i otkrili svoju jedinstvenu vrednost. Ovde opisujete ko ste i šta radite, u što više detalja. ChatGPT ne mari koliko ste koherentni, on će uzeti vaše reči i učiniti ih smislenim. Proći će kroz detalje da bi pronašao zanimljivu premisu koja odgovara vašem personalitiju.
Prvi prompt na ovom putu: „Opisujem sebe kao [vašu profesionalnu ulogu] i pomažem [specifičnoj ciljnoj publici] da postignu [glavne rezultate koje pomažete svojoj publici da postignu.] Koji su ključni elementi koji definišu moj lični brend i čine me jedinstvenim?”
- Izradite priču o svom brendu
Priče prodaju. Dobro napisana priča, sa zanimljivim početkom, intrigantnom sredinom i uzbudljivim krajem će osigurati da ostanete zapamćeni iz svih pravih razloga. Angažujte se i povežite se sa svojom publikom tako što ćete podeliti svoju priču na način koji je tera da radi sa vama. Dok definišete svoj lični brend, razjasnite priču koja okružuje vašu poruku.
Popunite praznine i unesite ovaj prompt u isti razgovor: „Tokom mog poslovnog putovanja suočio sam se sa ovim izazovima [sažmite bilo koje izazove koje ste prevazišli.] S obzirom na ove informacije, koja je privlačna priča iza mog ličnog brenda? Kako mogu izraditi narativ brenda koji angažuje i rezonira sa mojom ciljnom publikom?“
- Uspostavite svoju online prisutnost
Neće svaka platforma biti prava za vas, i ne bi trebalo da trošite svoju energiju na više pravaca. Izaberite jedno mesto i skalirajte vaše prisustvo. Bilo da je to Twitter, TikTok, LinkedIn ili možda kontroverzni Threads, radite to vrlo dobro, i razmišljajte o ostalima kada ste prvi savladali. Koristite ovaj prompt u ChatGPT-ju da biste pomogli sebi u izboru prave platforme, prioritetno na osnovu vaše publike i poslovnih ciljeva. Iako se možda ne slažete, vredi čuti savet „vernog druga“.
Evo prompta za preuzimanje ovih informacija: „Koje online platforme su najrelevantnije za moj lični brend i ciljnu publiku? Preporuči mi redosled gde je moja ciljna publika najaktivnija i najviše boravi. Kako mogu da uspostavim snažno online prisustvo na ovim platformama?“
- Kreirajte angažujući sadržaj
Sada kada znate svoju vrednost, svoju privlačnu priču i gde bi trebalo da se pojavite, podstaknite ChatGPT za vrstu sadržaja koji bi trebalo da podelite. Pružite vrednost i pokažite svoju stručnost, mrežu online sa tipovima ljudi koji će postati vaš klijent ili vas predstaviti svojoj publici. Koristite ono što imate do sada da proširite plan i dobijete ideje za angažujući sadržaj koji će raditi za vas.
Koristite ovaj ChatGPT prompt da počnete da generišete predloge: „Koji vredan sadržaj mogu da kreiram i podelim sa svojom publikom da bih se uspostavio kao stručnjak u svojoj oblasti? Kako mogu konstantno da pružam vrednost i pokazujem svoju stručnost?“
- Angažujte se sa svojom publikom
Nije dovoljno samo deliti sadržaj na društvenim mrežama. Da biste izgradili svoj lični brend, morate da se angažujete. Morate da stvarate značajne veze razgovarajući sa novim ljudima svaki dan. Morate da održavate kontakt sa ljudima koje upoznate. Ne biste stigli na zabavu, brzo pregledali sobu, a zatim brzo otišli, i ovo nije ništa drugačije. Kreirajte i dobijte od ChatGPT-ja ideje kako da se angažujete da nikada ne budete bez reči, i primenjujte ih svakodnevno da biste videli kako vaše metrike rastu.
Iako ćete imati svoje ideje o tome kako bi to trebalo da se uradi, dodajte ovaj prompt i vidite šta će vam predložiti: „Koristeći [glavnu društvenu mrežu na koju ćete se fokusirati], kako mogu aktivno da se angažujem sa svojom publikom da bih stvorio povezanost i značajne veze? Koje specifične strategije mogu da koristim da bih podstakao interakciju i razgovor? Napravi mi akcioni plan od 3 stvari koje bi trebalo da radim svaki dan.“
- Iskoristite vizuelni brending
Scena je postavljena i znate kako da nastupate. Sada je vreme za vaš kostim. Koristite ChatGPT da biste kreirali koherentnu i zapamćenu sliku vas kao profesionalca, koja predstavlja vaš brend u najboljem mogućem svetlu. Neuredne profilne slike, kriva zaglavlja i šema boja koja ne odgovara nisu deo plana. Koristite ovaj prompt kako bi vas vodio kroz vaš vizuelni brend, na osnovu onoga što ste do sada rekli ChatGPT-ju.
„Kako mogu da razvijem vizuelni identitet brenda koji se usklađuje sa mojim ličnim brendom? Koje elemente i dizajnerske izbore mogu da koristim da bih stvorio koherentnu i zapamćenu sliku?“
Koristite preporuke da biste dali uputstva dizajneru ili možda nekom AI alatu za grafički dizajn.
- Pratite i poboljšajte svoj brend
Da biste oborili rekorde i brzo skalirali vaše online prisustvo, morate da kreirate rekorde. Zabeležite gde ste danas i zapišite to. Broj pratilaca ili veza, mesečni podaci analitike, prosečna angažovanost po postu. Čuvajte informacije na sigurnom mestu kako biste mogli da uporedite svoj napredak. Vaš lični brend bi trebalo kontinuirano da se razvija i prilagođava. Vremenom ćete naići na nove teme i otići niže u zečju rupu. Saznaćete više o tome šta vaša publika želi i krenućete u pravcu svog interesa i strasti.
Za ideje kako da se poboljšate, pitajte ChatGPT: „Kako mogu da pratim i procenim percepciju mog ličnog brenda online? Koje korake mogu da preduzmem da poboljšam i prilagodim svoj brend po potrebi?“
Podstaknite ChatGPT da bude vaš konsultant za lični brend
Pripremite se za uspeh sa svojim ličnim brendom tako što ćete obučiti ChatGPT da bude vaš konsultant za lični brend. Ovih sedam promptova mogu biti upravo ono što vam treba da pokrenete kreativnost i dobijete neke ideje. Smatrajte ChatGPT manje trenerom, a više interaktivnim dnevnikom. Naravno, posao nije gotov sa ovim promptovima, već tek tada počinje vaše putovanje kroz lični brending. Ali definitivno nakon ovih odgovora ćete upoznati sebe, svoj vajb, i kako bi trebalo da izgleda vaše online prisustvo. Sada je ostalo na vama da se pokrenete i uradite prve korake.
Verujte u sebe.