Na globalnom nivou ljudi žele da prošire svoja iskustva, opuste se od svakodnevnice i nesebično se posvete sebi, pokazalo je novo Mastercard Experience istraživanje

    0

    Pandemija je naterala ljude da redefinišu svoja očekivanja od iskustava, što će imati dugotrajniji uticaj

    • 77% ispitanika je izjavilo da preferiraju iskustva u kojima mogu naučiti nešto novo;
    • Skoro polovina kaže da ceni vreme provedeno “isključeno” sa svojih uređaja, pri čemu se posebno ističu avanture u prirodi;
    • 64% se slaže da im dobra briga o sebi pomaže da se povežu s drugima.

    Podaci iz prvog Mastercard Experience istraživanja otkrivaju da ljudi prepoznaju vrednost obogaćivanja svoje ličnosti i spremni su uložiti vreme i energiju u iskustva uz koja se osećaju dobro dugo nakon što se samo iskustvo završi. Oni više vole iskustva koja mogu doživeti s porodicom i prijateljima (81%) i žele posetiti nova mesta kako bi mogli videti i raditi stvari koje nikada pre nisu radili (71%), dok su otvoreni za različite uticaje novih kultura (66%). Iskustva koje ljude povezuju sa sobom samima i ljudima do kojih im je stalo, prva je stvar koja neko iskustvo čini zaista „neprocenjivim“.

    “Mastercard je već dugo brend koji povezuje ljude i njihove strasti”, rekao je Radža Radžamanar,  globalni direktor marketinga i komunikacija u kompaniji Mastercard. „Pandemija je naterala ljude da preispitaju šta je to što im je potrebno iz iskustava, a brendove da razmisle kako da takva iskustva pruže korisnicima. Rezultati istraživanja pomažu nam da shvatimo šta je danas ljudima najznačajnije i kakva iskustva možemo da im pružimo kako bi stvorili trenutke i sećanja koja su zaista neprocenjiva.”

    Pandemija nas je naučila da damo prednost vlastitoj dobrobiti kako bismo se bolje povezali s drugima

    Tokom pandemije ljudi su se više fokusirali na dobrobit koju mogu da ostvare kroz korišćenje tehnologija (22%), odmor i ravnotežu (29%) i umirujuće aktivnosti (30%). Njihovo proaktivno fokusiranje na sebe same s naglaskom na povećanje izdržljivosti, dovelo je do toga da prioritet daju mentalnom blagostanju (85%), emocionalnom blagostanju (83%) i fizičkom blagostanju (83%), a sve u svrhu pronalaska energije za povezivanje s drugima.

    Ljudi žude za odmorom od svakodnevnih pritisaka, žele da se povežu sa svetom oko sebe i onima do kojih im je stalo

    Provodeći više vremena kod kuće, ljudi su se oslanjali na tehnologiju kako bi ostali povezani s poslom, porodicom i prijateljima. Sada su ljudi spremni da se usresrede na opuštanje, bilo da se radi o slobodnim aktivnostima poput online igara ili begu u prirodu. Gotovo polovina ispitanih ljudi složila se da je važno provoditi vreme bez uznemiravanja od strane bilo kog uređaja. Zapravo, na pitanje o njihovim omiljenim aktivnostima offline, ljudi su posebno istakli avanture u prirodi. Globalno gledano, postoji natprosečan interes (Indeks 100) za prirodu i otvorene prostore kao beg od svakodnevnog života, pri čemu se preferiraju putovanja (175), vežbanje (138), izleti na udaljena ili skrovita mesta (138), te kampovanje i planinarenje (125).

    Iskustva su zaista neprocenjiva u društvu

    Prioritet ljudi su druženje i kvalitetno provedeno vreme s voljenim osobama, a gotovo tri četvrtine je izjavilo da se zaista trude provesti kvalitetno vreme s prijateljima i porodicom, a ono što iskustvo čini zaista neprocenjivim je mogućnost povezivanja s ljudima do kojih im je stalo. Ljudi definišu kvalitetno vreme kao vreme provedeno sa ljudima do kojih im je stalo (60%) i radeći nešto što ih zanima (40%). 62% ljudi u svetu preferira inkluzivna iskustva koja su dobrodošla za različite grupe ljudi (68% generacije Z i 67% milenijalaca), a 41% kaže da je bitno da se osećaju prihvaćeno i verno sebi kada provode kvalitetno vreme s drugima.

    “Nakon godinu dana ograničenja u pogledu životnih stilova, potrošači imaju povećanu potražnju za iskustvima koja se pamte i dele”, rekao je Vejn Levings, predsednik Kantar Global-a. “Nakon pandemije ne očekujemo da će potrošači tražiti mnoštvo iskustava, već iskustva koja se percipiraju kao dugovečna – stvari koje nikada neće zaboraviti i koje mogu ponovo doživeti kroz priče, lično usavršavanje ili uticaj na zajednicu.”

    Mastercard koristi ove podatke kako bi ljudima doneo nova iskustva koja ih povezuju sa njihovim strastima, te kako bi pomogao u potrazi za dubljim nivoima sreće, promenio ih na bolje, pa možda čak i svet oko njih. Na globalnom veb sajtu Priceless.com  možete pronaći više informacija o neprocenjivim iskustvima i strastima koji su dostupni korisnicima širom sveta:

    Kliknite ovde za potpuni izveštaj o globalnim rezultatima.

    METODOLOGIJA ISTRAŽIVANJA:

    • 20-minutno internetsko istraživanje na 17.895 potrošača u 18 zemalja u pet regija širom sveta (NAM, EUR, LAC, MEA, Australija)
    • ~ 1.000 završenih intervjua po zemlji
    • Opšta populacija, starost 18+
    • Istraživanje koje je u ime kompanije Mastercard Global Foresights, Insights and Analytics sprovelo Kantar Anlytics, decembar 2020