MOL i Tatneft, jedna od najvećih naftnih kompanija u Rusiji, pokrenuli su zajednički projekat, fabriku bitumena modifikovanim gumenim granulatom  u Republici Tatarstan. Kompanije su se složile da ostvare zajedničku investiciju koja će, osim proizvodnje i prodaje bitumena modifikovanim gumenim granulatom, biti ovlašćena i za stavljanje u promet MOL-ove tehnološke licence u Zajednici nezavisnih država. Investicija se delimično finansira sredstvima iz tendera od strane Mađarske agencije za razvoj izvoza (HEPA).

Péter Szijjártó, Ministar spoljnih poslova i trgovine Mađarske, Rustam Minhihanov, predsednik Republike Tatarstan i predsednik odbora direktora kompanije Tatneft, i Nail Maganov, direktor kompanije Tatneft i član odbora direktora kompanije Tatneft, svečano su započeli izgradnju fabrike bitumena modifikovanim gumenim granulatom, zajedničke investicije od strane MOL-a i Tatnefta. Investicija će biti smeštena u okviru Tatneftove rafinerije TANECO, koja posluje u Republici Tatarstan, u gradu Nizhnekamsk, oko 1.000 kilometara od Moskve. Pogon, sa proizvodnim kapacitetom od oko 20.000 tona godišnje, biće zajedničko postrojenje MOL-a i Tatnefta, ali ovo je samo prvi korak u saradnji ove dve kompanije. MOL i TANECO, podružnica koja upravlja rafinerijom Tatneft, takođe su se dogovorile da ostvare zajedničko ulaganje (RMB-RUSS LLC) u kojem će MOL imati 51% udela. Svrha zajedničkog ulaganja je izgradnja postrojenja koristeći MOL-ovu tehnologiju za proizvodnju bitumena modifikovanim gumenim granulatom, i prodaja bitumena modifikovanim gumenim granulatom i stavljanje na tržište MOL-ove tehnološke licence u Zajednici nezavisnih država. Fabrika u Tatarstanu, kao i buduće investicije u regionu, koristiće dokazanu tehnologiju bitumena modifikovanim gumenim granulatom koja je detaljno testirana u MOL-ovoj rafineriji u Zalaegerszegu, a MOL će pružiti licencu za upravljanje postrojenjem. Mlevenje sirovog bitumena i gume osigurava TANECO, dok će specijalni modifikator proizvođača MOL LUB isporučivati MOL.

Investiciju će finansirati partneri srazmerno njihovom udelu u kompaniji. Projekat takođe finansira Mađarska agencija za razvoj izvoza (HEPA) kojom upravlja Ministarstvo spoljnih poslova i trgovine, obezbeđujući oko 50% investicionih troškova.

Saradnja je u skladu sa ažuriranom Strategijom MOL Grupe 2030+ SHAPE TOMORROW, budući da kompanija budućnost vidi u modelu cirkularne ekonomije, a tehnologija proizvodnje bitumena modifikovanim gumenim granulatom razvijena zajedno sa Univerzitetom Panonija pruža sjajan primer za produženje životnog veka korišćenih proizvoda. Pored razmene tehnologije, MOL Grupa će podržati novu jedinicu sa operativnim iskustvom u pogonu bitumena modifikovanim gumenim granulatom u Zalaegerszegu koji radi od 2012. godine.

“Uvek sam ponosan kada vidim da znanje i uspeh Karpatskog basena podržavaju i druge nacije. Tehnologija proizvodnje gumenog bitumena modifikovanim gumenim granulatom, koju su razvili istraživači kompanije MOL i Univerziteta Panonija pomoći će stanovnicima Zajednice Nezavisnih Država da podstaknu model cirkularne ekonomije recikliranjem korišćenih guma koje su se ranije smatrale sekundarnim sirovinama. Što se tiče naših očekivanja, u ovom regionu postoje velike poslovne mogućnosti, ali naša saradnja pored sticanja profita služi i ciljevima održivosti. Iako živimo na udaljenosti od hiljadu kilometara, na ekološke probleme moramo imati zajednički odgovor.” – izjavio je povodom zajedničke saradnje Oszkár Világi, glavni direktor za inovacije u MOL Grupi i član odbora direktora MOL Grupe.

Fabrika bitumena modifikovanim gumenim granulatom u Nizhnekamsku prva je Downstream saradnja MOL Grupe (prerada i trgovanje ugljovodonicima) u Zajednici Nezavisnih Država. Mađarska korporacija prisutna je u regionu nekoliko decenija, ali je do sada uglavnom lokalno obavljala aktivnosti u okviru Upstream segmenta (istraživanje i proizvodnja ugljovodonika).

Ukratko o bitumenu modifikovanim gumenim granulatom:

MOL je zajedno sa Univerzitetom Panonija počeo da razvija ekološki prihvatljivu visokokvalitetnu tehnologiju proizvodnje bitumena početkom 2000-ih. Tehnologija je bazirana na proizvodnji kvalitetnijeg proizvoda veće trajnosti koji zahteva manje održavanja i sadrži 15% već upotrebljene gume.

Prva fabrika gumenog bitumena pokrenuta je u Zalaegerszegu 2012. godine sa kapacitetom od 5.000 tona godišnje. Nakon toga, nova fabrika kapaciteta 20 000 tona godišnje započela je sa radom u Zalaegerszegu prošle godine. Ovaj materijal je korišćen za izgradnju nasipa u 13. okrugu u Pešti duž reke Dunav.

Osnovne prednosti upotrebe bitumena modifikovanog gumenim granulatom:

  • Produžena dugovečnost u poređenju sa normalnim bitumenskim putevima.
  • Njegova svojstva izdrživosti su odlična, pa samim tim ima manje pukotina na asfaltu.
  • Rezultat je veća nosivost i smanjena tendencija udubljenja i rutiranja.
  • Odlično prijanjanje na mineralne supstance smanjuje mogućnost stvaranja jama.
  • Duži životni vek i bolja elastičnost rezultiraju nižim troškovima održavanja.
  • Postiže se niža emisija buke tokom vožnje.
  • Povećana bezbednost saobraćaja zbog boljeg odvodnjavanja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.