MK GROUP: POSVEĆENI UNAPREĐENJU I DIGITALIZACIJI AGRARA

    0
    Foto: MK Group

    Na panelu Održivost poljoprivrede: transformacija globalne prehrambene industrije na Kopaonik biznis forumu, govorilo se o aktuelnoj situaciji u oblasti poljoprivrede i načinima njenog razvoja. Mihailo Janković, generalni direktor MK Group, naglasio je da se ovo neće dogoditi bez modernizacije i digitalizacije.

    Kako je naveo Janković, jedino primenom novih tehnologija srpski agrar može da generiše veći output po hektaru i po zaposlenom. Naglasio je da digitalizaciju mora da prati ulaganje u obrazovanje i stručni kadar, a kao primer je naveo rad Istaživačko-razvojnog centra kompanije Sunoko, čija se ekspertiza primenjuje u proizvodnji šećerne repe.

    „Prosečni prinosi šećerne repe na površinama koje obrađuje MK Grupa u poslednjih četiri godine povećani su za oko 20 odsto. Ako bi se primenom nauke i novih tehnologija, boljom organizacijom, toliko povećali i prinosi ostalih kultura i povećao stepen njihove prerade, to bi moglo da poveća i vrednost BDP-a stvorenog u srpskom agraru i prerađivačkom sektoru za 800-900 miliona evra u odnosu na sadašnji BDP poljoprivrede od oko 4,5 milijarde evra“, istakao je Janković.

    Generalni direktor kompanije MK Group istakao je značaj prilagođavanja novim globalnim okolnostima, koje utiču i na sektor poljoprivrede. Tom prilikom je uporedio poljoprivrednu proizvodnju u Srbiji i Holandiji, objašnjavajući pravac razvoja ovog sektora u Srbiji: „Sa 5 miliona hektara obradivih površina koje ima Srbija, poljoprivreda čini svega 7,5% BDP-a. Holandija sa 1,8 miliona hektara godišnje izveze 95 milijardi evra, a Srbija sa dva puta većih površina izveze deseti deo onoga što stranim kupcima prodaju Holanđani? ”.

    Janković je dodao da Zelena agenda ostaje u fokusu MK Group: „Ostajemo posvećeni agraru, uz investicije u digitalizaciju, i automatsku veštačku inteligenciju,kao i da nastavljamo i ulaganja u zelenu energiju”.