Minja Miletić: Najlakše je verovati da su stvari crne ili bele

0
Fotografija: Nebojša Babić

Autor ste nove emisije koja uskoro počinje da se emituje. Kakva je to emisija po sadržaju i šta očekujete od nje?

U petak 24. septembra biće premijera emisije “Direktno sa Minjom Miletić” koju uređujem i vodim. Bavićemo se političkim i društvenim temama koje presudno utiču na živote građana. Želim da otvorimo prostor za što veći broj relevantnih mišljenja, da kreiramo uslove za istinski dijalog svih strana koliko god one bile suprotstavljene.

Emisija će biti podeljena u tematske segmente, biće analizirano ono što smo od gostiju imali prilike da čujemo. Planiramo da goste sačekamo i sa setom „direktnih pitanja” na koja ćemo tražiti još direktnije odgovore. Ambicija mi je da gledaocima pružimo priliku da samostalno donose zaključke. To podrazumeva fokusiranje na činjenice, nepristrano objektivno novinarstvo koje kao glavni cilj ima da informiše, a ne da šokira javnost. Moja obaveza biće da pitam sve ono što bi pitali oni koji sede kraj malih ekrana, da budem njihov glas tamo gde nije moguće njih čuti i da budem što direktnija u tome kao što sam bila čitavu svoju karijeru.

U karijeri ste radili u mnogim televizijskim redakcijama. Šta je bio najveći izazov za vas i po čemu se nova emisija razlikuje od pozicija na kojima ste do sada radili?

Teško je napraviti paralelu, upravo zbog svega onoga što simbolizuje Euronews. To je mreža koju gleda svakog meseca 150 miliona ljudi na skoro 20 jezika. Mreža koja je dostupna u svakom trećem domu u Evropi. Broj ljudi koji prate Euronews na svim društvenim mrežama je skoro tri puta veći nego broj građana u Srbiji. Kada sve to znate, onda vam bude jasno kakva su očekivanja i obaveze koje se stavljaju pred vas. Drago mi je da prvi put u karijeri radim na emisiji u kojoj ću moći da imam svoj potpuni autorski pečat. Želim da kroz emisiju posmatramo ključne teme iz svakog mogućeg ugla. Znam da je najlakše verovati da su stvari crne ili bele, ali isto tako svi dobro znamo da u stvarnom životu nije tako.

Relativno skoro ste prešli na Euronews. Kakvi su prvi utisci i kako vidite dalji pravac razvoja ove televizije? Sada ste i u Programskom savetu i na poziciji izvršnog direktora za specijalne emisije? Šta gledaoci Euronews-a mogu da očekuju od vas u narednom periodu?

Preko 20 godina radim na televiziji i verujem da je došlo vreme da to iskustvo upotrebim i u poslu iza kamere. Imala sam tu sreću da u karijeri radim sa odličnim novinarima, ali i divnim ljudima koji su u svakom trenutku bili spremni da svoje znanje podele sa mnom. Upravo zato imam potrebu da to znanje prenesem drugima. Verujem da će program Euronews-a biti daleko od okvira onog na šta su navikli gledaoci u Srbiji.

Kako ocenjujete medijsku situaciju u Srbiji?

Kao podeljenu, neorganizovanu, međusobno suprotstavljenu, polarizovanu do granica do kojih nismo ni slutili. Neko će reći da je to samo logična posledica polarizacije u društvu, ali sve to ima svoju cenu i ostavlja ozbiljne posledice. Takvo stanje utiče na to kako mediji rade, u kojim uslovima mediji rade i sve to na kraju stigne do običnog novinara koji se nalazi u sredini svega toga. Dolazak Euronews-a u Srbiju značajno doprinosi kvalitetu medijske scene kroz poštovanje standarda profesije koji su nesporni u svim zemljama, ali postoji i dosta toga što moramo sami da uradimo. Svi zajedno, i novinari, mediji, novinarska udruženja i asocijacije i institucije moraju da zajedno rade na unapređivanju medijske scene u skladu sa izazovima sa kojima je suočena u vremenu u kojem živimo. Mnoge stvari je potrebno regulisati, jer se stvari oko nas menjaju mnogo brže nego pre pet ili deset godina, da ne idem dalje u prošlost. To je posebno važno jer je realnost da živimo u eri u kojoj iz dana u dan sve više zavisimo od broja klikova, što automatski znači da svaka vest gubi trku od najmanje senzacije.

Verujem da bi prvi korak u tome morao da bude podizanje medijske pismenosti jer danas svako sebe naziva novinarom. Neophodno je jasno postaviti crvene linije koje mediji bilo da informišu ili zabavljaju građane ne smeju da pređu. Jasna pravila sa jasnim kontrolnim mehanizmima. Na kraju krajeva, demokratija i sloboda medija pojmovi su koji su neraskidivo povezani. Mediji ne smeju da zaborave da je njihova obaveza u demokratskom društvu da bez izuzetka pravovremeno obaveštavaju javnost o svim pitanjima od javnog interesa.

***

Sa nama vidite celu sliku.

Euronews Srbija važi za kanal neostrašćenog programa, precizne i profesionalne analize i nezavisnih novinara. U prilog tome govori i julski izveštaj renomirane nezavisne agencije za medijsku analizu, Osservatorio di Pavia. Euronews Srbija je u ponudi od maja ove godine za korisnike TV usluga mts-a, Supernove i m:SAT tv-a.