Milan Živković, Strauss Adriatic: Pravi džezver prirodu čuva, jer nam ona kafu daje

0

Kompanija Strauss Adriatic, poznata po brendovima Doncafé i C kafa i proizvodima od kafe, već godinama postavlja standarde u ekspertizi proizvodnje kafe kod nas. Paralelno sa unapređivanjem industrije radi i na razvoju održivog razvoja i brizi o očuvanju životne sredine, svesna sve većeg značaja ekoloških poslovnih inicijativa. Milan Živković, Supplay chain direktor u Strauss Adriatic-u, otkriva koje konkretne biznis korake je kompanija napravila u tom smeru.

“Jedan od naših prioriteta je podizanje svesti o važnosti brige o prirodi, ne samo među zaposlenima već i među partnerima i potrošačima. Pre nekoliko godina, zahvaljujući inicijativi naših zaposlenih upustili smo se u pionirski poduhvat – grejanje na brikete od kafene plevice. Svake godine, procesom prerade sirove kafe, preostane nam oko 140 tona kafene plevice koja se potom briketira. Zato smo potražili rešenje za njenu dalju upotrebu. Ideja o daljoj upotrebi kafene plevice u grejanju predložena je, kompletno osmišljena i realizovana od strane zaposlenih u Strauss Adriatic-u. Istraživanja u laboratorijama Instituta Vinča i Mašinskog fakulteta pokazala su izuzetnu toplotnu moć kafene plevice. Godinu dana nakon početka primene ovog sistema grejanja, investicija je u potpunosti isplaćena, pa se može reći da kompanija danas ima značajno manje troškove. Smanjili smo emisiju ugljen-dioksida za čak 11%, a produkti sagorevanja biomase su bez štetnog uticaja po okolinu. Razmišljamo i o uvođenju solarnih panela, kao daljem koraku u uštedi energije, ali i upotrebi energije iz održivih izvora.”

U Strauss Adriatic-u okrenuti su budućnosti kakvu zaslužujemo i posvećeni temama održivog razvoja, kao novoj kulturi života i rada. Zato su nakon grejanja na kafenu plevicu nastavili sa projektima koji potvrđuju njihovo razmišljanje o prirodi koja nas okružuje.

“Izbacili smo plastične čaše i slamčice za jednokratnu upotrebu, a za svakodnevno korišćenje smo nabavili za svakog zaposlenog personalizovanu EcoCareCup šolju od šećerne trske, materijala koji se reciklira. Biorazgradive police su jedna od inovacija, a paneli su napravljeni od najboljih inovativnih ekoloških materijala, koji su u potpunosti reciklabilni. Na biorazgradivim policama, u supermarketima širom Srbije, stoje naši Doncafé proizvodi. Stalno radimo na podizanju svesti naše okoline o važnosti očuvanja prirode, pa smo tu akciju propratili sloganom ‘Pravi džezver prirodu čuva, jer nam ona kafu daje’. Konstantno radimo na unapređivanju energetske efikasnosti i očuvanju životne sredine. Vodimo računa o emisiji štetnih gasova, potrošnji vode, utrošku energije i generisanju komunalnog otpada, sve u skladu sa visokim standardima Strauss Grupe čiji smo deo”, ističe Živković.

Nedavno ste se uključili i u projekat “Cool Kids for Eco Beats” i okrenuli se deci i mladima. Šta vas je inspirisalo na to da se obratite i sarađujete i sa najmlađima?

“Verujemo da je edukacija od malih nogu ključna za istinsku brigu o životnoj okolini. Svako od nas svojim postupcima pravi razliku. Jer ko će da brine o našoj životnoj sredini, ako ne mi sami. Pod naletom industrijalizacije zaboravili smo ko nas hrani, a u našem slučaju – i odakle dolazi kafa. Mladi su uglavnom vezani za nove tehnologije i mnoge inicijative dolaze od njih. Sada postoje brojna softverska rešenja za praćenje svih elemenata koji su važni za održavanje stabilnosti poljoprivrednih prinosa, nivoa zagađenja zemljišta, prognoze vremena… U toj oblasti vidimo prostor za mlade, da svojim idejama doprinesu prikupljanju što većeg broja dokaza o promenama koje se dešavaju i da pokušaju da dopru do ljudi koji donose odluke o smeru delovanja ka smanjenju svih negativnih efekata”, objasnio je Živković.

Svesni negativnog uticaja klimatskih promena na svet oko nas, u Strauss Adriatic-u ističu da se neprekidno trude da svojim aktivnostima, ali i uz pomoć ljubitelja kafe, stvore bolje uslove za gajenje biljke od koje dobijamo omiljeni napitak.