Mia Zečević, CEO Novaston platforme: Otvaramo se ka sektorima poslovnog prostora i logistike

0

Od samog početka osnivanja firme Novaston Asset Management, pa do stvaranja Novaston platforme, sa pet kompanija (Novaston Asset Management, Novaston Project Management, Novaston Facility Management, Novaston Marketing Consultancy i Novaston Hrvatska), prioritet nam je bilo zadovoljstvo partnera i klijenata. Od firme sa petoro zaposlenih, narasli smo u platformu koju čini preko 60 zaposlenih u Srbiji i Hrvatskoj. Ceo tim usmeren je ka tome da našim partnerima i klijentima osiguramo jedinstveno iskustvo i najnovija rešenja, kroz saradnju sa ključnim igračima na tržištu i pružanje sveobuhvatnih specijalizovanih usluga, a u cilju povećanja vrednosti njihovog kapitala. Upravo iz tog razloga sve vreme radimo na unapređivanju poslovanja, praćenju trendova i ulaganju u kadrove. Naša osnovna misija je održavanje reputacije i liderske pozicije, kako naše, tako i svih partnera i klijenata.

Strateški gledano, cilj za naredni period nam je širenje poslovanja kada su u pitanju sektor poslovnog prostora i sektor logistike, posebno imajući u vidu da je Beograd po statistici na znatno nižim pozicijama u odnosu na glavne gradove u regionu (broj m2 na 1,000 stanovnika po svakom asset class-u). Zato imamo značajan razvoj upravo tih sektora, koji će u narednom periodu Beograd približiti ostalim regionalnim prestonicama. I dalje naš primarni fokus u poslovanju ostaje ritejl segment. Naši vodeći klijenti i jesu veliki inostrani investitori i vlasnici šoping centara i ritejl parkovi. U prethodnih nekoliko godina, tržište investicija u najvećoj meri bilo je usmereno upravo na ovaj segment, na koji se odnosilo čak 65% ukupnih transakcija. Novaston platforma bila je značajan deo tog procesa. Sve naše kompanije učestvovale su u otvaranju glavnih tržnih centara – Promenade u Novom Sadu i Ada Mall-a u Beogradu, kao i ritejl parkova STOP SHOP u Sremskoj Mitrovici, Požarevcu, Vršcu, Valjevu, Lazarevcu. Pružali smo i pružamo sve usluge – od postavljanja koncepta, preko izdavanja, pregovaranja sa zakupcima, koordinacije i sređivanja, prostora, do upravljanja i održavanja, osmišljavanja i implementacije specijalizovane marketing strategije. Pozicionirali smo se i na hrvatskom tržištu kao strateški partner u širenju austrijske kompanije Immofinanz, jednog od naših najvažnijih klijenata. To je bio i prvi korak u ostvarivanju naših ciljeva na regionalnom nivou, jer planiramo da razvijemo više projekata u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i na teritoriji Kosova. Takođe, 2019. godine postali smo ekskluzivni partner kompanije IKEA u razvoju projekta beogradskog ritejl parka.

Na tržištu u regionu, a i šire, prepoznatljivi smo po strateškom pristupu svakom klijentu, jer celokupnu strategiju njihovog poslovanja usklađujemo sa potrebama lokalnog tržišta. Takav smo pristup primenili i kada su ritejl parkovi, kod nas poznatiji kao „tržni centri na otvorenom“, ušli na naše tržište. Za potrebe inostranog klijenta, značajno smo izmenili koncept kako bi se prilagodio zahtevima lokalnog tržišta i time postigao veću vrednost i daleko bolju posećenost. Osnovna ideja od koje smo krenuli je da naši potrošači žele mesto na kome mogu da kupuju, ali i provedu kvalitetno vreme – da posete kafiće i restorane, igraonice za decu, moderan bioskop i sve ostalo što se obično može naći u tržnim centrima. Dosadašnje iskustvo pokazalo je da postojeći ritejl parkovi posluju odlično, što potvrđuje i podatak da je odnos između ukupne kvadrature za izdavanje šoping centara i ritejl parkova danas 55:45 odsto. U mnogim gradovima to su zapravo jedini ozbiljniji kupovni centri, ali i centri okupljanja građana. U ovoj 2020. godini nastavljamo strateški razvoj i unapređivanje usluga koje naša platforma pruža. Naš tim eksperata je spreman za nove izazove.