Inicijativa „Digitalna Srbija“ najavila je besplatan program mentorske podrške „Karijera 4.0“ koji će učenicima specijalizovanih IT odeljenja iz cele Srbije pomoći da donesu odluke o svojim budućim karijerama. Preko 25 mentora iz nekih od najpoznatijih IT kompanija i institucija u Srbiji će u narednim mesecima sa srednjoškolcima podeliti svoja profesionalna iskustva, odgovoriti na pitanja učenika i pomoći im da izaberu fakultet, a kasnije i poslodavca ili oblast u kojoj će pokrenuti sopstveni posao.

Program „Karijera 4.0“ je razvijen kao odgovor na analizu koju je Inicijativa „Digitalna Srbija“ sprovela sa učenicima talentovanim za IT za koje se procenjuje da će biti među nosiocima daljeg razvoja digitalne ekonomije naše zemlje. Prikupljena mišljenja i stavovi preko 300 srednjoškolaca iz 17 gradova pokazali su da učenici nemaju dovoljno prilika da se upoznaju sa aktuelnim i poslovima budućnosti i da je tek svaki treći učenik imao prilike da razgovara sa zaposlenima u tehnološkom sektoru kako bi razumeo projekte na kojima rade. Preko 90% njih iskazalo je interesovanje da učestvuje u mentorskom programu koji bi ih povezao sa profesionalcima iz sektora u kome vide sebe u budućnosti.

Među mentorima koje je okupila Inicijativa „Digitalna Srbija“ su stručnjaci iz oblasti kao što su razvoj softvera, telekomunikacije, gejming, upravljanje projektima, biostatistika, marketing, menadžment, biotehnologija, itd. Jedan od mentora biće i Bojan Tadić, rukovodilac inženjeringa u domaćoj softverskoj kompaniji Devtech, koji iza sebe ima bogato iskustvo u programerskom poslu na projektima za globalne klijente, ali i razvoju timova inženjera.

Bojan Tadić, kompanija Devtech

„Mislim da je jako važno da ljudi imaju kontakt sa industrijom tokom obrazovanja. Meni bi veoma značilo da sam imao osobu kojoj mogu da postavim neka pitanja vezana za put koji sam izabrao. Nadam se da ću motivisati nekoga ili pomoći oko izbora obrazovanja, smerova ili predmeta,“ kaže Tadić i dodaje da smatra da će i sam moći mnogo toga da nauči iz razgovora sa mladim talentima.

Tokom mentorskih sastanaka u okviru Karijere 4.0 učenici će imati prilike da se upoznaju i sa karijernim razvojem uspešnih poslovnih ljudi koji su svoja znanja iz matematike i programiranja primenili u industrijama koje obično nisu viđene kao „programerske“. Među njima je i mentorka Jelena Ljuboja koja se u konsultantskoj kući PwC kao menadžerka u oblasti strateškog savetovanja fokusira na tehnološki i finansijski sektor.

Jelena Ljuboja, PwC

„Želela bih da pomognem svojim mlađim (i budućim kolegama) da se pronađu i snađu u korporativnom svetu, da podelim sa njima šta će ih možda sačekati na tom putu, kao i da im dam vetar u leđa da budu inovativni, otvoreni, da cene sebe, ali i da imaju realna očekivanja. Dodatno, preko posla će upoznati mnogo divnih ljudi, ukoliko su zainteresovani, uz otvorenost, mogu steći dobre prijatelje, koji ih razumeju i podržavaju na karijernom putu,“ objašnjava Ljuboja govoreći o svojoj motivaciji da se uključi u program.

Dodatna prednost Karijere 4.0 je i to što će se redovni mesečni sastanci sa mentorima odigravati onlajn i time otvoriti podjednaku mogućnost učenicima iz cele Srbije da se upoznaju sa predstavnicima nekih od vodećih IT kompanija u našoj zemlji.

Inicijativa „Digitalna Srbija” poziva učenike četvrtog razreda specijalizovanih IT odeljenja da se upoznaju sa biografijama dostupnih mentora i registruju za program na www.dsi.rs/karijera40 gde će biti upućeni u naredne korake. Napominju da će prvi krug prijava trajati do 1. decembra, ali i da je brzina važna jer će prednost pri izboru mentora imati učenici koji se prvi registruju. Kako se program bude razvijao, lista mentora biće proširena da bi se otvorilo što više prilika za podršku učenicima pred kojima su važne odluke.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.