Zamislite svet u kojem roba stiže do vašeg praga ne samo brzo, već i inteligentno – gde svaki paket ima svoju digitalnu istoriju i putuje najoptimalnijom rutom. Ovo nije naučna fantastika, ovo je budućnost inovativne logistike. U poslednjih nekoliko godina tehnološki napredak je transformisao način na koji se upravlja robom – od proizvodnje do dostave potrošačima. Razvojem veštačke inteligencije, robotike i automatizacije, lanac snabdevanja postao je efikasniji, smanjujući troškove i greške. Prema istraživanju McKinsey-a, očekuje se da će do 2030. godine tržište automatizacije skladišta dostići vrednost od 51 milijarde dolara, sa godišnjim stopama rasta od 23 odsto. Ove promene značajno će uticati na globalni lanac snabdevanja.

O ovoj temi govorilo se na nedavnom panelu „Inovacije u lancu snabdevanja“ na Supply Chain Summit-u u Beogradu. Andrija Stančik, menadžer logistike u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, istakao je da ova kompanija svakodnevno radi na pronalaženju novih digitalnih, automatizovanih i drugih rešenja u logistici.

Cilj nam je da veća efikasnost, optimizacija procesa od početka do kraja, smanjenje troškova, ali i posledično – olakšati zaposlenima dnevne aktivnosti, poboljšati kvalitet usluge i zadovoljstvo kako naših zaposlenih, tako i naših kupaca“, poručuje Stančik.

Benefiti digitalnih rešenja u logistici

Inovacije u logistici nisu samo poboljšanje procesa, one su kruna celokupnog lanca snabdevanja. Naš zadatak vidim u tome da ih učinimo dostupnim i razumljivim za sve, da ih integrišemo u svakodnevne operacije i osiguramo da naša industrija ne samo prati trendove, već i da ih kreira. Pomoću veštačke inteligencije, automatizacije i robota, optimizuje se lanac snabdevanja i pružaju nova iskustva kupcima. Mi u Coca-Cola HBC Srbija, kao lideri industrije, kontinuirano radimo na pronalaženju i implementaciji digitalnih i automatizovanih rešenja ”, rekao je Stančik.

Benefiti primene modernih digitalnih rešenja u lanacu snabdevanja su višestruki. Pre svega su to poboljšana efikasnost, smanjenje troškova i kvalitetnija usluga, što osigurava konkurentnost na tržištu.

U Coca-Cola HBC implementirali smo digitalna rešenja u svim oblastima – od planiranja sirovina, optimizacije magacinskog prostora i povećanja produktivnosti u magacinima, efikasnih transportnih ruta, pa sve do dostave gotovih proizvoda i smanjenja upotrebe papira. Koristeći tehnologije kao što su Blue Yonder, Sim Cad i Vision picking, postižemo veću efikasnost i produktivnost. Svakako, svako od ovih rešenja je izazov, ali smo uspeli da ih prevaziđemo kroz pažljivo planiranje, obuku i saradnju s našim kolegama iz različitih zemalja. Nastavljamo s implementacijom novih tehnologija, s posebnim fokusom na automatizaciju, digitalizaciju i održivost, s ciljem da budemo lideri u ovim oblastima i da pružimo vrhunski kvalitet našim klijentima“, dodao je Stančik.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.