Treća generacija Svetionika znanja, najvećeg takmičenja srednjoškolaca u omladinskom aktivizmu u Srbiji, dobila je pobednika. Tim iz Pančeva odneo je prvo mesto s projektom „Limerang“, koji ima za cilj da Pančevo „oboji i ispuni“, umetnički oslikanim kantama za reciklažu limenki. Ova ideja devojaka iz Pančeva ujedno pomaže u podizanju svesti o pravilnom odlaganju đubreta sa ulica uz slogan „Šta te sprečava da recikliraš?“.

„Svetionik znanja“ je edukativno takmičenje u omladinskom aktivizmu, u kom već treću godinu zaredom učestvuje 60 srednjoškolaca iz 15 gradova Srbije. Kroz sticanje novih znanja iz projektnog menadžmenta, iskustava i poznanstava, Svetionik znanja iz godine u godinu podstiče mlade ljude da se uključe u život svojih lokalnih zajednica, da se pokrenu i učine nešto kako bi svoje gradove učinili lepšim i boljim.

„Oduševljeni smo nivoom ozbiljnosti s kojom su učesnici pristupili pisanju projekata i količinom posvećenosti s kojom su iznosili prezentacije. Kada čujete da je reč o radovima koje su pripremili srednjoškolci, vi uglavnom ne možete da očekujete projekte koji imaju predviđen budžet, sistem finansiranja, marketing plan i kompletan koncept. Neki od timova su već stupili u kontakt sa potencijalnim sponzorima i predstavnicima lokalnih samouprava i veoma su rešeni u tome da svoje ideje iznesu do kraja, što nam je posebno drago, jer je cilj Svetionika da ideje Svetionikovih pčelica“, ocenio je Aleksandar Jakovljević, programski direktor Asocijacije za afirmaciju kulture i idejni tvorac Svetionika znanja.

Treća generacija „Svetionika znanja“, startovala je 22. novembra 2019. godine, trodnevnim seminarom u Vršcu, gde su timovi srednjoškolaca imali priliku da se upoznaju sa svojim vršnjacima, koordinatorima i mentorima, ali i da steknu osnovna znanja iz pisanja projekata i otpočnu rad na svojim idejama. Nakon dvomesečne razrade ideja i detaljne pripreme projekata, timovi su prezentovali svoje radove za stručni žiri ovog vikenda na Završnom događaju Svetionika znanja na Zlatiboru.

„Pobeda na takmičenju je bila neizvesna s obzirom da je bilo tu još super ideja. Kada su objavili da je pobednik Pančevo veoma smo bile srećne i zadovoljne. Žiri nas je dosta pohvalio, a ja sam bila veoma ponosna na svoje devojke i zaista mogu da kažem da su 100% zaslužile pobedu“, objasnila je Ljiljana Popović, koordinatorka tima iz Pančeva koji je odneo pobedu sa projektom „Limerang“ i istakla da je tokom procesa rada bilo dosta izazova. „Nimalo nije lako osmisliti projektnu ideju i krenuti u njeno izvođenje kroz kontaktiranje potencijalnih saradnika, ugovaranje same saradnje, smišljanje i pisanje budžeta, gde mora da se razmisli o svakom aspektu projekta ili osmišljavanje kampanji i marketinga. Bilo je tu dosta posla, ali učesnice Katarina, Aleksandra i Ines su bile veoma vredne. Radile su svake nedelje zadatke vezane za preslušane vebinare, a pored toga smo i radile na samom projektu“.

Stručni žiri činili su predstavnici uspešnih kompanija koje posluju društveno odgovorno, humanitarnih fondacija i organizacija koje imaju razvijene programe podsticaja omladinskog aktivizma i preduzetništva: Tamara Jovanović, stručna saradnica za interne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje ERSTE banke, Bojana Jevtović, projektna menadžerka Divac Fondacije i Filip Stojanović, brend menadžer Balkan Fun. Svi su se složili da je donošenje odluke bilo veoma komplikovano, pre svega zbog toga što je predstavljeno mnogo kvalitetnih ideja sa velikom perspektivom za realizaciju.

„Žiri se vodio jasnim kriterijumima i bodovanjem koje je osmišljeno tako da pobedi ideja koja je najpreciznije razrađena i koja ima najviše šansi da ugleda svetlost dana i bude realizovana, ali od ove generacije očekujemo zaista mnogo i mislim da je izvesno da će mnogi od ovih projekata zaživeti, što nas jako raduje“, zaključio je Jakovljević.
Tako je šesto mesto Svetionika znanja osvojio tim iz Niša, koji je predstavio ideju o inkluzivnom, Šetajućem pozorištu. Peti je bio tim Pirota, koji je pokrenuo projekat Savetovališta za mlade u Pirotu, gde bi mladim ljudima psiholozi pružali stručnu pomoć, a kroz promociju podigli svest o tome da nije sramota potražiti pomoć psihologa. Tim iz Šapca je osmislio je projekat „Taste the bunt“, koji povezuje medijsku pismenost, kreativnost, umetnost i volonterizam kroz YouTube kanal, i osvojio četvrto mesto. Treći je bio Leskovac, koji je pokrenuo inicijativu sređivanja trim staze na Hisaru, dok je tim iz Vršca rešio da pokrene kamp za mlade na Vršačkom bregu i sa ovom do najsitnijih detalja razrađenom idejom osvojio drugo mesto.

Svetionik znanja organizuje Asocijacija za Afirmaciju kulture, uz finansijsku podršku Ambasade Sjedinjenih Američkih Država.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.