Lidl Srbija: Održivost, briga o zaposlenima i potrošačima

    Intervju: Dragan Čigoja, generalni direktor kompanije Lidl Srbija

    0
    Foto: Promo

    Kompanija Lidl Srbija je, svega četiri godine od otvaranja prodavnica, izgradila i pustila u rad drugi logistički centar namenjen snabdevanju maloprodajne mreže, lociran u Lapovu. Kako će ova investicija, vredna 70 miliona evra dodatno unaprediti uslugu koju pružaju potrošačima, ali i na druge teme, razgovarali smo sa Draganom Čigojom, generalnim direktorom kompanije Lidl Srbija.

    Kompanija Lidl nedavno je u Lapovu otvorila svoj drugi po redu logistički centar u Srbiji. O kakvom je logističkom centru reč?

    Veoma smo ponosni na to što je naš Logistički centar u Lapovu savremen i moderan centar evropskih standarda. Izgradnjom i puštanjem centra u rad, dodatno smo unapredili svoje poslovanje i obezbedili da proizvodi još brže stižu na rafove Lidl prodavnica širom Srbije, dok se njihova svežina i kvalitet održavaju na najvišem nivou. Investicija iznosi 70 miliona evra, a površina centra broji impozantnih 57.000 kvadratnih metara, dovoljnih za skladištenje čak 35.000 paleta proizvoda u ambijentalnom režimu i u 5 temperaturnih zona. Ono što Logistički centar posebno izdvaja i na šta smo ponosni jeste njegov sopstveni izvor energije, tačnije solarni paneli koji zauzimaju 10.000 kvadratnih metara na krovu.

    Održivost je veoma bitna karakteristika Logističkog centra u Lapovu. Zbog čega se smatra „zelenim”?

    Logistički centar u Lapovu koristi čak 45% manje energije nego što je to slučaj sa objektima približne veličine i namene. To je rezultat znatno manjeg korišćenja rasvete unutar logističkog centra, iz razloga što je prostor dosta osvetljen dnevnim svetlom, što dodatno doprinosi i ugodnijem radu naših zaposlenih. Ipak, najviše uštede dolazi od pomenutih solarnih panela na krovu, čija struja pokriva čak 30% rada Logističkog centra, dok struja koju dokupljujemo dolazi iz obnovljivih izvora. Implementacijom modernih sistema, kao što je sistem kojim kišnicu upotrebljavamo kao tehničku vodu, uz štedljive slavine, smanjili smo i korišćenje vode za neverovatnih 80%. Sve pomenute, ali i mnogobrojne druge uštede doprinose tome da je Lidl logistički centar u Lapovu u procesu sertifikacije za LEED standard najvišeg ranga.

    Pored održivosti, Lidl Srbija dosta ulaže i u zaposlene. U prilog tome idu i priznanja Top Employer i Poslodavac partner koje je kompanija dobila u 2022. godini. Šta je to što Lidl čini poželjnim poslodavcem?

    Ljudi su ključ. Duboko verujemo u ulaganje u znanje, razvoj zaposlenih i mentorstvo, kao i u negovanje fer odnosa unutar našeg Lidl tima. Prepoznajemo važnost svake funkcije u velikom sistemu, pa zaposleni mogu da vide svoj doprinos i dalji karijerni razvoj, što se pokazalo da su ključne stvari u odluci da rade sa nama. Imamo konkurentne uslove kao osnovu, benefite kao dopunu, i pored toga smo specifični po tome što zaposlenima na operativnim pozicijama u Prodaji i Logistici prilikom zaposlenja ugovorom unapred garantujemo godišnja povećanja zarade do navršene četiri godine na datoj poziciji, što se odnosi i na 250 novih zaposlenih u Logističkom centru Lapovo.

    Šta je ono što Lidl izdvaja na tržištu i zbog čega imate sve više vernih potrošača?

    Jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta najveće su prednosti koje potrošači prepoznaju i zbog čega biraju Lidl. Pored toga, mnogi faktori čine kupovinu kod nas jednostavnom – poput brzih kasa, širokih prolaza između rafova, tematskih nedelja, velikog parkinga, Lidl Plus aplikacije, što je danas kada je sve komplikovano velika prednost. I da se vratim na ljude, za koje sam rekao da su ključ: ljubazni zaposleni čine da se potrošači osećaju komforno i prijatno u našim prodavnicama.

    Koji su planovi kompanije Lidl i koji je projektovani broj prodavnica za srpsko tržište?

    Otvaranjem drugog logističkog centra u našoj zemlji pokazali smo da smo tu da ostanemo, rastemo i razvijamo se sa Srbijom. Za samo četiri godine imamo dva savremena logistička centra i više od 60 prodavnica u 35 gradova Srbije. Prepoznajemo interesovanje potrošača širom zemlje za otvaranje novih prodavnica, pa već do kraja 2022. godine planiramo da povećamo taj broj za još četiri Lidl prodavnice, a radujemo se razvoju prodajne mreže i u narednim godinama.