Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji?

Mislim da ne postoji kompanija koja nije svesna važnosti marketinga i komunikacije, a zasluge idu svim kolegama iz struke, koje izuzetno cenim i poštujem, jer verujem da zajedno radimo na konstantnom podizanju lestvice i značaja marketinga za biznis. Potencijal je još uvek veliki, naravno uslovljen je i budžetima, a znamo kolike te razlike mogu biti, posebno kada se upoređujemo sa svetom. A kada imate ograničenja, onda morate da budete kreativniji i snalažljiviji, tada izvlačite maksimum iz svake kampanje. Zato mislim da pratimo u stopu svetske trendove, naučeni smo da moramo da iz dana u dan nalazimo nove, kreativne načine, da dođemo do krajnjih potrošača. Ono gde imamo prostora kao struka da se poboljšamo jeste kod targetiranja specifičnih ciljnih grupa. Kod još boljeg razumevanja potreba kupaca, promena u ponašanju i digitalizaciji.

Kako privući i zadržati u prodavnici sve zahtevnijeg potrošača? Šta potrošač danas želi?

Današnji potrošač je često previše zauzet i očekuje svet u kom će moći da kupuje kada i gde poželi. Retail mora da se prilagodi online, digitalizovanim kupcima i da transformiše njihovo iskustvo. Da biste privukli i zadržali sve zahtevnijeg kupca, neophodno je da razumete šta on želi. Mi, kao i mnoge druge kompanije, koristimo razna domaća i svetska istraživanja, ali, pored toga, imamo i Super karticu, najveći multi-lojalti program u Srbiji, koji ima više od million članova. Super kartica nama daje mogućnost da znamo naše kupce, da ih razumemo, da im ponudimo ono što žele i ne samo da razumemo šta trenutno žele, već da predvidimo njihove buduće potrebe. Verujem da je budućnost marketinga u digitalizaciji i personalizaciji ponude.

Na koji način se, u moru sadržaja u tradicionalnim i online medijima, izdvojiti u odnosu na konkurenciju?

Kreativnost je ta koja pravi razliku. Medijski prostor na digitalu je neograničena kategorija, a samo najkreativniji mogu da dopru do pažnje značajnog dela javnosti. Potrebno je da bude drugačiji, da svoju priču ispričate u različitim medijskim formatima i da u odnosu na podatke procenite kada je najbolji trenutak da se s tim pojavite. Sad, ovako kad pomenemo tih nekoliko stvari, to onda izgleda zaista lako, ali je u praksi to sve mnogo komplikovanije, jer je potrebno ispričati priču da se svidi drugima, a ko su ti drugi je u stvari pravo pitanje.

Šta za vas znači ostaviti trag na tržištu?

Znači isto što i inače u životu: biti zapamćen, po delima, doprinosu, ljudima. Ja nekako trag povezujem sa emocijama i tu pokušavam da napravim razliku između „racionalnog“ i „emotivnog“ marketinga. Mi obično kažemo da mozak pamti, ali mislim da tu grešimo. Verujem da je srce organ koji je zadužen za pamćenje. Kupac dobar deo odluka donosi racionalno, ali postoji i drugi deo odluka koje su donesene iz srca. Zato je važno da nikad ne izgubimo iz vida da tržište nisu brojevi, nego ljudi. Naravno, izazov leži u tome što je tržište postalo tako fluidno da se tragovi iznova brišu iz dana u dan. Jedini način da kreiramo lojalnost jeste da radimo planski, precizno i kontinuirano. Kad ne znamo šta dalje, uvek se vredi setiti ko je osoba kojoj se obraćamo i koju emociju stvaramo.

U kojoj meri je za vas značajno priznanje Mark Awards?

Izuzetno značajno, zaista sam srećna što je stručni žiri procenio da treba da dobijem Mark Award za CMO godine. To vidim pre svega kao odgovornost da budem još bolja, ali još važnije kao dodatnu motivaciju i satisfakciju, ali ne samo za mene, već pre svega za moj tim. Ljudi čine razliku i zato sam jako ponosna na to što imam baš takve ljude oko sebe, prave profesionalce u svom poslu. Nadam se takođe da ovakve nagrade jesu i treba da budu i motivacija za sve mlade ljude koji kreću ovim vodama, jer su pokazatelj da se trud i rad isplati i da se dobar glas daleko čuje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.