Kompanija wienerberger je globalni lider u proizvodnji tradicionalnih građevinskih materijala. Akvizicijom kompanije Tondach, koja je prvobitno kupila fabriku Potisje Kanjiža, ali i saradnjom sa mnogim lokalnim partnerima i značajnim izvozom u zemlje regiona, ova kompanija se uključila na srpsko tržište, gde već daje veliki doprinos. Možete li reći nešto više o vašoj investiciji u srpsku industriju?

Kompanija wienerberger je moderna i jedna od vodećih kompanija u građevinskom sektoru, kada je u pitanju proizvodnja proizvoda od opeke, odnosno tradicionalnih građevinskih materijala. Akvizicijom kompanije Tondach, koja je bila vlasnik nadaleko poznate fabrike za proizvodnju crepa Potisje Kanjiža, sa tradicijom dužom od 100 godina i uz značajne investicije, osnažili smo svoje prisustvo na srpskom tržištu i u regionu. U Srbiji zauzimamo lidersku poziciju kada je u pitanju crep i sarađujemo sa veoma velikim brojem partnera uz nacionalnu distribuciju.

Značajan udeo u uspehu našeg poslovanja ima i izvoz na regionalna tržišta koja se solidno razvijaju, posebno ukoliko ih uporedimo sa izazovima sa kojima se susreće tržište zapadne Evrope. U narednom periodu planiramo dalju ekspanziju našeg prisustva na domaćem i regionalnim tržištima, kao pouzdan partner svim subjektima u građevini sa kojima sarađujemo.

Wienerberger je postao krovni brend domaćih kompanija Tondach za crep, Porotherm za blokove, Pipelife i Vargon za sisteme cevi i Semmelrock za behaton ploče. Najavili ste dodatni razvoj poslovanja, kako to planirate? 

Od septembra ove godine, wienerberger je krovni brend svim proizvodnim brendovima koje ste pomenuli. Ovaj korak predstavlja temelj za dalju ekspanziju poslovanja. Osim fabrike u Kanjiži gde se proizvodi crep, wienerberger je prisutan sa više fabrika u regionu za proizvodnju bloka, cevi i behaton ploča. U narednom periodu planiramo dodatno razvijanje poslovanja uz značajna ulaganja. Sa našim investicijama smo fokusirani na unapređenje i proširenje asortimana, kao i na realizaciju wienerbergerove strategije održivog poslovanja, uz odgovornost za ljude i prirodu kroz doprinos zdravom, globalnom ekosistemu, pridržavajući se ESG kriterijuma.

Prilikom poslovanja i osmišljavanja novih proizvoda, poput recimo crepa, ugledate se na najnovije tržišne trendove. Inovacijama kojih još proizvoda možete da se pohvalite?

Fokusirani smo na razvoj i plasman inovativnih proizvoda, a zahvaljujući saradnji sa arhitektama i projektnim timovima pratimo sve trendove. Jednu od inovacija predstavlja crep većeg formata, koji je veoma popularan kod potrošača. Potrošači traže i drugačije boje nego ranije, uglavnom su to jake i tamne boje, za koje se koristi još bolja zaštita i kvalitetniji materijal kako bi izdržali temperaturne fluktuacije.

Velika pažnja posvećuje se inovacijama pod uticajem visokotehnološkog sektora i uz zahteve energetske efikasnosti. Wienerberger je ove godine realizovao najveću investiciju do sada, akviziciju kompanije Terreal sa čime smo dobili mogućnost da dodatno proširimo i razvijamo svoj asortiman u pravcu naprednih rešenja integracije solarnih panela na kosim krovovima.

Uspostavili ste nagradu za projektne biroe pod nazivom Brick Award, koja je međunarodno priznata. Na konkurs mogu da se prijave arhitekte iz čitavog sveta, kako bi se takmičili za najbolje projekte rađene od opeke. Kakav je odziv srpskih arhitekata?

Nagrada Brick Award se održava svake druge godine, sa željom da promoviše korišćenje materijala od opeke, pre svega cigle i crepa, kao tradicionalnih materijala za koje se veruje da nemaju adekvatnu zamenu. Na ovom takmičenju mogu da utiču arhitekte iz celog sveta, sa projektima koji ne moraju da budu rađeni sa wienerberger materijalima, jer želimo da podržimo korišćenje tradicionalnih materijala. Naredni ciklus je već počeo, pozivamo arhitekte iz Srbije da uzmu aktivno učešće na konkursu, gde će pobednici biti proglašeni na globalnom Brick Awardu 2026. godine.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.