Kompanija dm kao pokretač promena

U okviru projekta „Zasadi drvo“ zasađeno više od 150.000 sadnica širom Srbije

0
Svetlana Jovanović Mitić, marketing menadžer dm drogerie markt Srbija, s koleginicama i volonterkama (prva sleva). Fotografija: dm

U vremenima kada se na globalnom nivou suočavamo s mnogobrojnim ekološkim i zdravstvenim izazovima, sve je više kompanija koje različitim projektima postaju snažni pokretači promena. Tako je, zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, koji od 2019. godine sprovode dm drogerie markt i Adria Media Grupa sa institucionalnim partnerima, naša zemlja postala bogatija za više od 150.000 mladih stabala. Projekat „Zasadi drvo“ najveća je akcija pošumljavanja u Srbiji, a njegov najznačajniji doprinos, kako kažu iz dm-a, ogleda se u tome što su motivisali druge kompanije i pojedince da se okrenu „sadnji kiseonika“ za buduće generacije.

U najvećoj akciji pošumljavanja sprovedenoj u jednom danu, 17. novembra 2019. godine, zaposleni u kompaniji su sa svojim porodicama i brojnim volonterima posadili više od 51.000 sadnica na 34 lokacije širom Srbije. Potom su početkom 2020. nastavili sadnju na dve lokacije u Vojvodini, darujući joj 8.000 mladih stabala. U drugom talasu projekta, koji ulazi u završnicu, posađeno je više od 91.000 sadnica u okviru jesenje i prolećne sadnje.

Zajedno sa volonterima i partnerima projekta, zaposleni u dm-u doprineli su ozelenjavanju nekoliko gradova kao što su Subotica, Kikinda, Zrenjanin, ali i brojnih manjih mesta širom Srbije kojima je bilo neophodno pošumljavanje, kao što su, između ostalih, okolina Jagodine, Apatina, Kovilja i Topole. Pored učešća u sadnji, vredno su prikupljali seme i u oktobru prošle godine sakupili su ukupno 1,5 tona semena.

Pokretači projekta „Zasadi drvo“ prilagođavali su svoje akcije u periodu za nama, organizujući sadnje u malim grupama i uz poštovanje svih epidemioloških mera.

„Kao kompanija s dugogodišnjom ekološkom tradicijom, pokrenuli smo ovaj projekat u trenutku kada se priroda intenzivno eksploatiše, a malo toga joj dajemo zauzvrat. Želeli smo da pružimo doprinos zajednici u kojoj živimo i poslujemo i da edukujemo širu javnost o mnogobrojnim ekološkim izazovima s kojima se susreće priroda. Cilj nam je bio da podignemo svest o stanju naše životne sredine i da posadimo što veći broj mladih stabala. Naši rekordni rezultati svedoče da smo u tome uspeli već u prvom talasu. Ipak, najveći doprinos je u tome što je s nama započeo značajan talas pošumljavanja u zemlji i što smo našim delovanjem motivisali druge kompanije i pojedince da pokrenu slične inicijative“, rekla je Svetlana Jovanović Mitić, marketing menadžer dm drogerie markt Srbija, i dodala:

„Kroz edukaciju koju sprovodimo od početka, želimo da pokažemo građanima šta kao pojedinci mogu da urade za dobrobit prirode i da su ti koraci, ma koliko se činili malim, veliki pomak za očuvanje planete. Kada je u pitanju pojedinačno delovanje, dugi niz godina i u okviru kolektiva negujemo društveno odgovorne prakse, nagrađujući naše zaposlene jednim slobodnim danom za učešće u ovakvim inicijativama. Oni su pokazali posebnu privrženost ovom projektu, kao i ogroman entuzijazam i pokretačku energiju prilikom učešća u mnogobrojnim sadnjama širom Srbije, zbog čega smo veoma ponosni na svoje kolege.“

Koliko šumski ekosistemi mogu da budu efikasni u rešavanju ekoloških problema govori podatak da šume sprečavaju eroziju zemljišta i nastajanje bujica, dok ujedno štite okolinu od poplava. Svetske šume godišnje daju 86 milijardi tona kiseonika i apsorbuju čak 119 milijardi tona ugljen-dioksida, dok samo jedno drvo u proseku proizvede skoro 260 kilograma kiseonika svake godine.

Kompanija dm i Adria Media Grupa pokrenule su 2019. godine projekat „Zasadi drvo“ u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokretom gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije i Botaničkom baštom „Jevremovac“, a u 2020. godini inicijativi su se pridružila još dva partnera – Šumarski fakultet Univerziteta u Beogradu i Šumarska škola u Kraljevu.

Ovaj tekst objavljen je u specijalnom dodatku Nedeljnika “Energija danas”, povodom Dana planete Zemlje