Kompanija dm drogerie markt: Izvanredan rast i rekordne donacije u poslovnoj 2020/21. godini

    0
    Foto: dm drogerie markt
    • Ostvaren promet u Srbiji od skoro 19 milijardi dinara, uz rast od 21,7 odsto, dok je na nivou dm Grupe u Evropi zabeležen promet od 12,26 milijardi evra; 
    • Rekordan broj donacija u vrednosti 33,2 miliona dinara;
    • Nagrade za društvenu odgovornost i priznanja za jednog od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji.

    Kompanija dm drogerie markt ostvarila je promet od skoro 19 milijardi dinara u poslovnoj 2020/21. godini, uz rast od 21,7 odsto i na taj način uspešno zaokružila 17. godinu poslovanja u Srbiji. Najveći drogerijski lanac u Evropi, uz kontinuirani rast, zabeležio je i rekordne visine donacija, potvrđujući epitet ne samo jedne od najuspešnijih već i društveno najangažovanijih kompanija u zemlji.

    U protekloj poslovnoj godini dm je proširio svoju prodajnu mrežu otvaranjem devet novih drogerija, te sada posluje u 113 prodavnica. Jedan od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji sada ima skoro 1.400 zaposlenih. Kompanija je u otvaranje novih drogerija i modernizaciju šest postojećih uložila 647,9 miliona dinara, dok je u proširenje i modernizaciju distributivnog centra uloženo 24,7 miliona dinara. Na ovaj način, drogerijski lanac nastavlja da opravdava poverenje građana, budući da naša anketa pokazuje da je čak 95 odsto kupaca dm ocenilo kao mesto sigurne kupovine tokom pandemije, a gotovo 86 odsto njih oseća da je kupac na prvom mestu u dm prodavnicama.

    Između ostalog, poslovna godina za nama donela je uspešne rezultate na nivou celokupnog dm koncerna, budući da je drogerijski lanac ostvario ukupan promet od 12,26 milijardi evra. U maju 2021. dm se proširio i na Poljsku koja je postala 14. država koncerna. Time je proširio prodajnu mrežu na 3.862 prodavnice, a broj zaposlenih u svim zemljama Grupe premašio je 66.000.

    „Poslovna godina za nama potvrdila je da je dm uspešna, osvešćena i društveno odgovorna kompanija i jedan od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji. Ponosni smo što iz godine u godinu dokazujemo da se najbolji rezultati postižu onda kada činite sve da se vaši kupci osećaju zadovoljno, kada zajednici u kojoj poslujete i živite istinski pomažete, a svojim zaposlenima stvarate harmonično radno okruženje u kom mogu da se lično i profesionalno razvijaju. Nastavićemo da svakog dana nadmašujemo ono što smo bili juče, kako bismo i drugima bili primer dobre prakse, dok stvaramo povoljniju društvenu i poslovnu klimu. Vođeni filantropskim principima koji datiraju još od osnivanja dm koncerna, nastojaćemo da našu poziciju na tržištu koristimo u svrhu stvaranja boljeg mesta za život svih nas“, izjavila je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.

    dm drogerije – bogat asortiman na jednom mestu

    U našoj zemlji, dm je prepoznat kao prioritetan lanac snabdevanja zbog značaja proizvoda koje ima u svom asortimanu, u prvom redu prehrambenih namirnica, organske hrane i proizvoda namenjenih građanima sa specifičnim dijetetskim potrebama. Pored toga, dm nudi brojne druge proizvode u okviru asortimana za negu i ishranu beba, kao i proizvode za održavanje lične higijene i čišćenje doma, segmenta nege, prirodne kozmetike i šminke, a kompletna ponuda obuhvata preko 14.000 proizvoda.

    Drogerijski lanac dm je jedan od najvećih ponuđača privatne robne marke na tržištu Srbije, s više od 3.000 proizvoda. Visokokvalitetni, ali i cenovno vrlo povoljni brendovi dm marke Balea, alverde, dmBio, babylove, Denkmit, a među njima i nova dm marka Ivorell, garantuju isti kvalitet u svim zemljama u kojima kompanija posluje.

    Kada je o Srbiji reč, dm se ubraja u najveće ponuđače organske hrane, s više od 300 proizvoda organskog porekla privatne robne marke dmBio.

    Kako je kompanija poznata po višegodišnjoj podršci domaćoj privredi, u dm drogerijama posebno mesto zauzima više od 1.600 proizvoda domaćeg porekla. U okviru čuvenog projekta dm Inkubator, kroz koji je lanac pružio podršku srpskim proizvođačima za izlazak na tržište uz dm, u ovom trenutku izdvaja se jedinstvenih 50 proizvoda, u segmentu prehrane, nege i lepote.Od lansiranja proizvoda dm inkubatora u junu 2019. do danas prodato je više od 180.000 artikala iz dm Inkubatora.

    Mnogi proizvodi iz dm drogerija kupcima su dostupni i preko platforme Glovo u Beogradu, Subotici, Novom Sadu, Pančevu, Kraljevu, Čačku, Kragujevcu, Zrenjaninu i Nišu. Ponuda dm-a na ovoj platformi kontinuirano raste i obuhvata više od 2.000 proizvoda različitih segmenata, uključujući i raznovrsni asortiman organske hrane.

    Kompanija je nastavila i podršku roditeljima i njihovim mališanima kroz jedinstveni babybonus program koji sprovodi više od jedne decenije, pružajući im brojne pogodnosti i poklone. Za ovaj program, koji podrazumeva vrlo jednostavnu registraciju, u periodu od 1. oktobra 2020. do 30. septembra 2021. prijavljeno je 34.778 beba, odnosno 57% od ukupnog broja svih novorođenčadi u Srbiji. Ukupna vrednost dodeljenih poklona kroz ovaj program iznosi više od 50 miliona dinara, uz preko šest miliona podeljenih vaučera s brojnim popustima i uštedama.

    Tradicionalno uz zajednicu: rekordan broj donacija

    Drogerijski lanac kontinuirano pruža podršku sredini u kojoj posluje, te je protekle poslovne godine zabeležio rekordni iznos novčanih i robnih donacija upućenih najrazličitijim ustanovama i organizacijama u Srbiji. U ovoj fiskalnoj godini dm je donirao čak 33,2 miliona dinara zajednici, od čega je 4,6 miliona dinara realizovano doniranjem robe iz dm asortimana, a preostalih 28,6 miliona dinara kupovinom neophodne opreme i u vidu novčane podrške.

    Tako je, između ostalog, dm našoj zemlji obezbedio respiratore u vrednosti od 36.000 evra, otvaranjem i renoviranjem drogerija zajednici uputio ukupno 9,9 miliona dinara, podržao sigurne kuće u raznim gradovima Srbije s ukupno 2,2 miliona dinara, a kroz kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ donirao više od dva miliona dinara Banci hrane Beograd. U sada već tradicionalnuoj kampanji „Giving Friday“, kada umesto ponude popusta na Crni petak donira pet odsto prometa u humanitarne svrhe, dm je usmerio 3.000.000 dinara narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije.

    U novoj poslovnoj godini još „zeleniji“

    Kompanija dm slovi za lanac koji promoviše održive standarde, kako kroz različite projekte, tako i kroz ponudu ekoloških alternativa među proizvodima i podršku dobavljačima u razvoju eko ambalaža, ekološki prihvatljivijih sastojaka, kao i proizvoda od recikliranih materijala.

    Na tom planu, dm je ove godine otišao i korak dalje lansiranjem Pro Climate linije proizvoda neutralnih po životnu sredinu. Osim što kroz asortiman teži da postavlja zelene standarde, dm kontinuirano radi na edukaciji kupaca kada je u pitanju kupovina proizvoda od recikliranog papira i dopunskih pakovanja, reciklaža plastične ambalaže i opredeljenje za eko-pakovanja, upotreba velike dm trajne torbe s doživotnom garancijom, koja predstavlja jednu od alternativa plastičnim kesama, i slično.

    U ovoj godini započet je i treći ciklus projekta „Zasadi drvo“, najveće akcije pošumljavanja u Srbiji, koju je dm pokrenuo zajedno s medijskom kućom Adria Media Group i institucionalnim partnerima. Nakon rekordnih rezultata koji su dostignuti u prethodnim fazama projekta, pokretači ove ekološke inicijative postavili su novi cilj – sađenje čak 200.000 stabala širom Srbije, što je duplo više nego prethodne godine. Zahvaljujući ovom jedinstvenom projektu dm je dvostruki dobitnik Nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje „Đorđe Vajfert“ za 2020. godinu.

    Priznanja za najpoželjnijeg poslodavca

    U veoma izazovnom periodu za naše društvo, lanac dm izdvojio se kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji, zahvaljujući sveukupnom pristupu zaposlenima, njihovom ličnom i profesionalnom razvoju, kao i brojnim mogućnostima koje im donosi rad u kompaniji. Naime, dm se našao na prvom mestu u kategoriji Najpoželjniji poslodavac u oblasti ritejla, prema istraživanju preferencija mladih, koje je sproveo Belgrade Youth Fair u saradnji sa The Employer Branding Agency.

    Nedavno je dm osvojio prvo mesto za kategoriju Najbolji brend poslodavac u industriji kozmetike i nege, kao i četvrtu poziciju u kategoriji Top 100 brendova poslodavaca u Srbiji,prema oceni koju dodeljuje The Employer Branding Agency. Pored toga, kompanija je od početka 2021. godine dobila priznanja „Najbolji odgovor na pandemiju virusa korona“ i „Najbolji u Srbiji 2020“ Komore menadžera ljudskih resursa Srbije, kao i Nagradu za kulturu brige o ljudima 2021. koju dodeljuje Culture Impact.

    Kvalitet rada u dm-u ogleda se u brojnim podsticajima koje ovaj lanac obezbeđuje svojim zaposlenima, kao što su tržišno atraktivne zarade, dve dodatne plate u toku godine, smart working koncept rada od kuće, besplatni sistematski pregledi, besplatni kursevi nemačkog jezika, obuke i seminari. Imajući u vidu koliko je u dm-u važan sistemski pristup psihičkom i fizičkom zdravlju zaposlenih, kompanija redovno  organizuje i radionice s psihologom i fizioterapeutom za zaposlene.

    Program dualnog obrazovanja, koji dm aktivno razvija od 2016. godine u saradnji s Privrednom komorom Srbije i trgovačkim školama širom zemlje, ove godine zabeležio je rekordan broj polaznika, koji su imali prilike da se oprobaju u sektoru logistike i prodaje.

    Kako bi bio što bliže potencijalnim kandidatima za posao, drogerijski lanac je u prethodnoj godini kreirao jedinstvenu karijernu stranicu za lakši proces regrutacije za rad u dm-u. Kao kompanija koja kontinuirano ide u korak s vodećim svetskim trendovima, dm svakodnevno sprovodi brojna digitalna rešenja koja unapređuju radne procese. Tako je u protekloj godini lansirana platforma Lernwelt koja predstavlja jedinstveni Svet učenja u dm-u, zasnovan na brojnim digitalnim edukacijama.

    Kada su u pitanju drugi digitalni kanali kompanije, u protekloj poslovnoj godini dm je dobio nagradu za Instagram profil u okviru izbora „Top 50 – najbolje online stvari“, koju tradicionalno dodeljuje PC Press, najrelevantnija IT redakcija u našoj zemlji.

    I za kraj – uvek je „Čovek u centru poslovanja“

    Ova poslovna vodilja datira iz prošlog veka kada je drogerijski lanac osnovan i, kako poručuju iz dm-a, podstrek je da svaki naredni korak i novi poduhvat budu usmereni na stvaranje kvalitetnog okruženja za sve nas i generacije koje dolaze. Zbog toga će svaki budući uspeh uvek biti okrenut ljudima, jer su oni osnova i suština postojanja kompanije dm drogerie markt.