Mnoge kompanije u Srbiji prepoznaju važnost društveno odgovornog poslovanja. Za većinu njih, CSR projekti su postali neizostavan deo marketinških aktivnosti koji same kompanije, ali i njihovi korisnici percipiraju kao nešto što doprinosi reputaciji i ugledu kompanije, donosi određenu prednost na tržištu i pravi razliku u odnosu na konkurenciju. Dodatno ovi projekti i unutar same kompanije zaposlene podstiču na inovativnost i pružaju im zadovoljstvo rada. 

Većina kompanija koje posluju društveno odgovorno, svoje CSR projekte interno mere i donose različite strategije i metodologije koje poboljšavaju njihovu realizaciju i uspešnost. Mereći sopstvene društveno odgovorne projekte težimo konstantno njihovom unapređivanju, ali i podstičemo druge kompanije da takođe realizuju svoj CSR projekte.

Uz pomoć start up kompanije Digital Element, koja se bavi analizom medijskog sadržaja, istražili smo koliko su kompanije u prvom kvartalu ove godine bile društveno odgovorne, koje teme su najviše bile u fokusu, kao i koji CSR projekti su bili najuspešniji.

Ako posmatramo prvi kvartal ove godine, vidimo da je ukupno 55 kompanija komuniciralo svoju društvenu odgovornost. Samo u januaru mesecu 28 kompanija je komuniciralo ukupno 36 CSR kampanja, pa vidimo da je januar mesec kada je društvena odgovornost najviše u fokusu. U prvom kavrtalu ove godine kompanije su svoje društveno odgovorne projekte usmeravale u 12 različitih oblasti, a većini je u fokusu bila podrška lokalnoj zajednici, potom obrazovanje, podrška ženama i podrška deci. Ako bismo izdvojili samo jednu oblast koja je kompanijama privlačila najviše pažnje, onda je to svakako rad sa lokalnom zajednicom, te su kompanije najviše sredstava ulagale upravo na projekte podrške lokalnoj zajednici. Poslednjih meseci, mnogo je više kampanja koje stavljaju žene u prvi plan, bilo da se radi o društveno odgovornim projektima koji podržavaju mame, ili one koje se bave temama zdravlja žena ili nasilja nad ženama.

Interesantno je da je najmanje projekata bilo usmereno ka brizi o zaposlenima, održivom razvoju i ekologiji.

Mediji rado izveštavaju o društveno odgovornim projektima, a većinu njih kompanije vide i kao partnere u komunikaciji svojih CSR aktivnosti. Ako poredimo kanale komunikacije, kompanije u Srbiji svoje društveno odgovorno poslovanje najviše komuniciraju putem online medija. Osim u portalima, CSR projekti se i dalje se  rado oglašavaju u štampi. Interesantno je da je u prvom kvartalu evidentiran skoro identičan broj tekstova u štampanim medijima i na fejsbuk stranicama. Iako raste popularnost promovisanja CSR aktivnosti na društvenim mrežama, analizom je, ipak, utvrđeno da je u prvom kvartalu ove godine plasirano samo 12 YouTube videa na temu društveno odgovornih aktivnosti kompanija.

Izveštaj kompanije Digital Element “CSR kampanje u prvom kvartalu 2019. godine” još odgovara i na pitanja kojim oblastima poslovanja su kompanije usmeravale svoje CSR aktivnosti, koji mediji su im okupili najveću publiku i na koji način se CSR projekti komuniciraju putem društvenih mreža. U narednom periodu ćemo videti da li će kompanije svoje društveno odgovorne projekte više usmeravati ka digitalnim medijima – pre svega društvenim mrežama i da li će tokom godine menjati teme u okviru kojih sprovode svoje društveno odgovorne projekte.


Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.