Šaljiva primedba, duhovita anegdota… Oboje se smeju i – već je probijen led. Stranac na šanku u baru ili na žurci odjednom se čini manje stranim. Zajednički smeh povezuje, a njegov duhoviti šarm ga čini još atraktivnijim, piše DW.

I zaista, psiholozi već decenijama stalno uočavaju: posebno privlačni su ljudi sa smislom za humor. „Humor je uvek vrhunska osobina za atraktivnost“, kaže i psiholog Kaj Bauer, koji je na Univerzitetu u Haleu istraživao i doktorirao na temu „Smeh“.

Humor je znak inteligencije i kreativnosti

To nije slučajno. Neki stručnjaci ukazuju na to da humor ima evolucijski zasnovanu prednost kada se radi o izboru partnera. Pod humorom se pritom ne podrazumevaju napamet naučeni vicevi ubačeni u razgovor bez osećaja za pravi trenutak. Evolucijski gledano, neku osobu čini atraktivnom pre svega onaj humor koji je teško oponašati, jer se iza njega kriju posebno poželjne karakteristike.

Duhoviti ljudi, oni koji znaju da ispričaju zanimljive i smešne priče, moraju da raspolažu određenom inteligencijom, kreativnošću i osećajem za pravi trenutak. Te osobine povećavaju atraktivnost, napisala je i psihološkinja Teresa DiDonato u jednom članku. I utvrdila da to važi za sve svetske kulture.

Najviše profitiraju muškarci sa smislom za humor: „U proseku, muškarci smatraju da su atraktivnije one žene koje se smeju humoru muškarca. Istovremeno, za žene je važnije da se smeju na izjavu muškarca nego da ih on smatra duhovitim“, kaže Bauer. Dakle, glavno je da je tip duhovit.

Ono čemu se smeješ pokazuje ko si

Humor ne pruža samo informaciju o tome koliko je neko inteligentan, spontan i kreativan. „Humor neke osobe kaže nam i nešto o njegovoj predstavi o čoveku i njegovim vrednostima“, smatra Bauer i dodaje da se to vidi kod stila humora.

Ljudi koji vole da pričaju vesele dogodovštine kako bi se smejali zajedno s drugima, pokazuju tzv. afilijativni, dakle povezujući humor. Duhovitost osobe koja ne izgubi smisao za humor i u vremenima koja su manje smešna, psiholozi opisuju kao ono što tu osobu čini jačom.

Međutim, humor može da bude i agresivan, i da služi da se drugi ljudi ponize vicevima ili sarkazmom na njihov račun. Pa ipak, čak i agresivni humor, koji se često koristi kod satire, može da pomogne kod teško podnošljivih situacija.

Humor pomaže vezama – u većini slučajeva

Većina ljudi ima različite stilove humora, ali jedan stil koristi češće nego druge. „Većinom se ljudi nalaze po načelu sličnosti“, kaže Kaj Brauer. Partneri koji dele sličan smisao za humor, češće dele i sličan sistem vrednosti. A to je za uspeh ljubavne veze ekstremno važno.

Dan je bio naporan, deca su izmakla kontroli, kolege na poslu isto tako. Sve to nije smešno i dobra je prilika da se, kao kruna svega, započne svađa sa partnerom. No, do toga ne dolazi, jer je on u pravom trenutku uspeo da kaže nešto duhovito. Oboje se onda smeju i – stres popušta.

„Humor ima opuštajuću, zaigranu komponentu koja pomaže oblikovanju odnosa“, smatra Brauer i dodaje da humor tako može da pomogne opuštanju u stresnim fazama, kao i u rešavanju ili izbegavanju problema.

To je prvenstveno zbog toga što smeh stvarno deluje na telo. Istraživanje smeha, tzv. gelotologija, utvrdilo je da smeh ne samo što smanjuje stres i oslobađa hormone sreće, već i pozitivno deluje na krvotok, pa čak i jača imunitet. Dakle, veza puna humora nije samo ugodna, već je u pravom smislu te reči – zdrava.

Različit humor, različiti stavovi

Ako neko ne razume humor svog partnera, to bi moglo da ukaže na to da se njihovi osnovni stavovi znatno razlikuju. „Srž humora je poenta, dakle ono što se ne očekuje“, kaže Brauer. Da bi humor za funkcionisao za oboje, u vezi mora da postoji slaganje oko toga šta se može očekivati, a šta ne, objašnjava psiholog i ističe da humor mora da ima zajedničku bazu, jer inače ne može da funkcioniše za oboje.

Ali, humor nije obavezno nužan za svaku vezu. „Ljudi kojima humor nije tako važan obično imaju partnera koji takođe nije tako duhovit“, kaže Brauer. Pa i to u skladu s načelnom sličnosti isto tako može veoma dobro da funkcioniše.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.