Sava Terzić iz kompanije Kentkart izjavio je da će svi putnici koji imaju stare Bus Plus karte moći da ih koriste sve dok im ne istekne rok trajanja, kao i da nema potrebe za žurbom za njihovom zamenom.

On je istakao i da u normalnim situacijama obezbeđenje koje će biti sa kontrolorima u vozilima javnog prevoza neće legitimisati putnike, ali da će to uraditi u slučaju napada na kontrolora, u svrhu pisanja krivične prijave, prenosi N1.

U javnom gradskom prevozu su od 1. jula počela da važe nova pravila o kontroli karata. Privatna kompanija Kentkart koja je dobila taj posao je saopštila, da će kontrolore na terenu ubuduće pratiti privatno licencirano obezbeđenje.

Prema rečima Terzića, osim što će služiti za javni prevoz, novouvedenom beogradskom karticom će građani imati mogućnost da ostvare brojne povoljnosti i popuste u Beogradu na različite proizvode i i usluge.

„Beogradska kartica je nešto novo što je u smislu tehnologije naša kompanija uradila za građane i za Grad Beograd. To je nova kartica koja treba da bude multifunkcionalna gradska kartica, koja treba ne samo da omogući plaćanje karata u prevozu, već i dodatne multifunkcionalnosti. Na taj način treba ne samo da približi servise koje Grad Beograd pruža, već da ih stimuliše da je koriste na adekvatan način. Jedan od prvih projekata koji će startovati od 12. jula, od idućeg ponedeljka, je da će građanima biti omogućen ulazak na pet bazena u Beogradu za jedan dinar“, kaže Terzić.

Precizira da će svakom građaninu koji ima personalizovanu karticu i koji ima dopunu za tekući mesec, odnosno mesečnu kartu za javni prevoz, biti omogućena kupovina ulaznice za jedan od pet bazena u Beogradu po ceni od jednog dinara.

„To znači da svaki građanin može pet puta da ode na bazen u jedan od sportskih centara, po ukupnoj ceni od pet dinara“, naveo je on.

Dodaje da se na taj način pored stimulisanja građana za korišćenje javnog prevoza, smanjuju i gužve u saobraćaju i zagađenje životne sredine.

„Pravi se efikasniji grad. Sa druge strane očekuje se od ljudi da krenu da više koriste servise koje je Beograd ponudio svojim građanima pod jako povoljnim uslovima“, istakao je Terzić.

Personalizovane karte će građani moći da kupe u Beograđanci kao i u zgradi Lukoila na Novom Beogradu.

„Građani nemaju potrebe da žure za vađenjem novih kartica, jer je bitno da napomenemo da sve stare Bus Plus kartice imaju važnost sve do isteka roka. Što znači ako su kupljene juče, i imaju važnost tri godine, važiće do kraja. U tehnološkom smislu, mi smo promenili sve sa serverskih strana da bi za sada, dok se ne uvedu neka plaćanja javnih bicikala i ostalih stvari, ne postoji nikakav razlog da građani moraju istog trenutka da menjaju kartice“, naveo je Terzić.

Zbog kontrolora negoduju građani koji nemaju karte

Govoreći o cenama, on je napomenuo da će biti identične kao i do sada, 250 dinara, kao i da će i nadalje tako funkcionisati. Dodaje da personalizovane kartice mogu da se dopunjuju onlajn plaćanjem, ali ne mogu nepersonalizovane.

Komentarišući ulogu kontrolora i obezbeđenja u javnom prevozu, Terzić je istakao da zbog toga ne negoduju građani koji imaju, već oni koji nemaju karte.

„Građanima koji imaju karte su takođe ugrožena prava, jer moraju stalno da slušaju raspravu između kontrolora i onih koji nemaju karte. Ono što je za mene neverovatno je da je jedna za mene bezazlena informacija da ćemo mi uvesti obezbeđenje u cilju zaštite naših ljudi na radu kako bi im se obezbedilo normalno poslovanje, izazvala polemiku u javnosti. Kad uđete u tržni centar, i kad vidite radnika obezbeđenja, niko nema nikakav komentar, ali ako se vidi radnik obezbeđenja u javnom prevozu to izaziva ogromnu medijsku pažnju“, kaže on.

Prema njegovim rečima, poslednjih dana se dosta komentarišeodluka o uvođenju obezbeđenja u javnom prevozu sa ciljem da se pokaže „koja sve prava ima putnik koji nema kartu“.

„Mi nemamo ništa protiv toga. Naravno da svaki putnik ima pravo na zaštitu, i naša intencija uvođenja obezbeđenja nije protiv bilo kog građanina, naprotiv, ona je da uvede kvalitetnu našu uslugu. Da ta usluga prolazi sa što manje incidenata. Obezbeđenje neće legitimisati građane, u normalnoj situaciji to se ne dešava“, naglasio je on i dodao da putnika koji napadne kontrolore, u svrhu pisanje krivične prijave za napad na kontrolora, obezbeđenje ima pravo legitimiše.

„To su dve različite stvari… Ukoliko već ulazimo stino u detalje, onda ti detalji treba da budu potpuno jasni“, poručio je Terzić.

„U normalnim okolnostima, nema nikakvih legitimisanja, niti bilo koje prisile. Niti imaju prava to da rade. Prva i osnovna funkcija njihova je da zaštite kontrolora“, kazao je on i dodao da na prigradskim linijama postoje tačke za koje je procenjeno da veliki broj putnika ne kupuje kartu za gradski prevoz.

Na primedbu da deluje zastrašujuće kada u vozilo gradskog prevoza uđe desetak kontrolora, pripadnika obezbeđenja i komunalne milicije, odgovara da isto tako deluje zastrašujuće kada u Beču po putnike bez karata dođe policija sa dugim cevima i odvedu ih u policijsku stanicu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.