Kaži mi koliko imaš godina i reći ću ti šta da jedeš: Ishrana prema starosti

1
Foto Profimedia

Ne postoji savršen način ishrane. Nijedan ljudski organizam nije isti i ono što je dobro za jednu osobu, možda nije dobro za drugu.

Međutim, u zavisnosti od vaših godina, postoje neke namirnice koje biste trebali da izbegavate i one koje biste trebali da uključiti u svakodnevnu ishranu da biste ostali zdravi, prenosi N1 pisanje Bright sidea.

U tinejdžerskim godinama

U ovoj fazi telo raste i razvija se, zbog čega vam je potrebno dosta hranjivih sastojaka. Većina tinejdžera preskače doručak i jede hranu koja nema nikakve nutritivne vrednosti. U ovom uzrastu redovan doručak je veoma važan. Ne morate se odreći svoje omiljene hrane, ali smanjite količinu koju konzumirate. Uključite u svoju ishranu hranu bogatu kalcijumom, proteinima i gvožđem.

U dvadesetima

Kada ste u 20-im, vreme je da vaši obroci postanu zdravi. Iz svoje ishrane trebalo bi da izbacite čips, mlečnu čokoladu, koju možete da zamenite crnom, da pijte jogurt umesto slatkih industrijskih šejkova, a ako volite piletinu, jedite je kuvanu.

U svoju ishranu uvrstite hranu bogatu omega-3 masnim kiselinama i folnom kiselinom, poput zelenog povrća, oraha i lososa, ali i testenina.

U tridesetim godinama

U ovim godinama je potrebno konzumirati hranu koja jača mišiće i kosti. To uključuje namirnice bogate proteinima poput jaja, semenki, orašastih plodova i pilećeg mesa. Mleko i jogurt su ključni za jačanje kostiju, ali ako je potrebno, razmislite o uzimanju dodataka kalcijuma i proteina.

U četrdesetim godinama

Da biste regulisali nivo šećera u krvi i ojačali metabolizam, u ovim godinama obavezno uključite vlakna u svoju ishranu. Namirnice poput brokolija i celovitih žitarica dobar su izvor vlakana.

Izbegavajte hranu koja nema nutritivnih vrednosti. Prehrambeni proizvodi koje možete da konzumirate su zdravi domaći sendviči, nemasni mlečni proizvodi i dosta voća i povrća. U svaki obrok obavezno uključite proteine.

U pedesetim godinama

S godinama se naš metabolizam usporava, zbog čega se savetuje hrana koja se lakše vari. U pedesetim kravlje mleko zamenite nekim biljnim mlekom. Da biste smanjili znakove starenja jedite avokado, brokoli, borovnice, orašaste plodove i spanać. Jabuke vam mogu pomoći da snizite holesterol. Ovo voće je takođe od pomoći i u borbi protiv dijabetesa.

Kad imate više od 60 godina

U ovim godinama, obavezno uključite pet porcija povrća i dve porcije voća svaki dan. Konzumirajte hranu bogatu gvožđem poput spanaća i graška. Zeljasto povrće pomoći će vam da ostanete udobroj formi.

Osim toga, trebalo bi da smanjite unos soli, kao i da izbegavate hranu koja nema nutritivnih vrednosti koliko god je to moguće.

1 KOMENTAR

  1. Kad imate više od 60 godina
    U ovim godinama, obavezno uključite pet porcija povrća i dve porcije voća svaki dan. Konzumirajte hranu bogatu gvožđem poput spanaća i graška. Zeljasto povrće pomoći će vam da ostanete udobroj formi.

    Ja imam preko 60 godina i ne mogu da zamislim da pojedem 5 porcija voca na dan.
    Porcija voca sadzi 150 grama minimum, pomnozeno sa 5 dobijemo 750 grama voca na dan.
    Normalno bi bilo da covek u mojim godinama pojede 150 grama voca, koji orah ili badem tokom dana, 150 do 200 grama ribe ili nemasnog mesa i jos toliko priloga odnosno mesano povrce ili krompir, salata, pirinac itd….
    Tome dodamo ciniju supe ili lagane corbice i puno vode, caj i soljica kafe.
    Sad cu vam otkriti jednu gorku istinu.
    Pre 10 godina imao sam malo problema sa odredjenom vrstom hrane pa su mi nutricionisti dali posebnu dijetu koja je podrazumevala 5 obroka na da + 2,5 litra vode + 2 soljice caja.
    Nakon 6 meseci imao sam 4 kg. vise, secer povisen a holesterol 9.
    Odlucio sam da sve to prekinem i vratim se svom nacinu ishrane, (izacio sam proizvode na koje sam bio intolerantan) jeo sam samo u malim kolicinama 3 obroka na dan jednu vocku a ujutru kasiku meda u mlakoj vodi pomesao sa propolis kapima i cajnu kasiku maticne mleci.
    Danas imam normalnu kilazu za svoje godine i visinu, normalan secer, holesterol sve vrednosti su u granicama normale na svim analizama krvi i urina.
    Osecam se odlicno aktivan sam 15 sati na dan zdrav i srecan.
    Covek kad udje u sedmu deceniju posebno ako je u penziji mora da prepolovi obroke a udvostruci aktivnosti; odnosno setnje u prirodi.
    Vise povca i ribe a manje mesa i mlecnih proizvoda, praznih ugljenih hidrata.
    Zdravo je dva puta sedmicno ujutru pojesti komadic integralnog hleba namazan svinjskom mascu i malo svezeg bosiljka preko a ko voli moze da stavi i komadic kvalitetne suhe salame.
    Norvezani to praktikuju Petkom u znak secanja na gladne godine u proslim vekovima.

Comments are closed.