Kako su najke osvojile svet iz gepeka polovnog automobila – Čitajte u Nedeljniku

0
Profimedia

Iza sunčanih naočara, iza milijardi dolara, iza osmeha Majkla Džordana, Tajgera Vudsa, Lebrona Džejmsa, iza svih tih kilometara i kilometara koje pređu njegove i naše patike, krio se jedan nesigurni mladi čovek, nedovoljno talentovani sportista i ekipa koja je napravila najveću sportsku kompaniju na svetu, a koja nije izgledala nimalo spremno. Fil Najt u svojim memoarima “Umetnost pobede” (“Shoe Dog”) otkriva kako je od gepeka polovnog automobila stigao do biznisa vrednog milijardu dolara i đonova koje svi prepoznaju.

“Umetnost pobede” (u originalu mnogo privlačnije i zanimljivije, “Shoe Dog”) nije klasična priča o uspehu, jedna od onih bezveznih knjiga sa “uradi sam” polica, koje obiluju suvoparnim lekcijama, frazama kao što su “duh preduzetništva”, i savetima koji ništa ne znače poput “nemojte da odustajete” i “kada mislite da je sve loše, u stvari je to velika šansa”.

Najt na drugačiji način pripoveda o inovacijama, ali i o nastanku kompanije koja danas vredi mnogo milijardi dolara. Bivši atletičar imao je sopstvenu “Ludu Ideju” – da uveze japanske patike firme Onicuka (danas deo konglomerata ASICS), poznate kao “Tigar” – a sem blage podrške porodice i prećutnog dogovora sa čuvenim trenerom Bilom Bouermanom sa Univerziteta Oregon, kada je krenuo sa “Blue Ribbon Sports” (pretečom Najkija), nije imao ništa.

Ceo tekst čitajte u novom Nedeljniku, koji je na svim kioscima od četvrtka, 15. avgusta. Digitalno izdanje dostupno je na Novinarnici

Naslovna strana novog Nedeljnika

Svi čitaoci na poklon dobijaju novi broj Njujork tajmsa na srpskom jeziku, sa više od 40 istraživanja, reportaža i kolumni iz najvažnijih novina sveta.