Kako se postaje farmer za 21. vek?

    Piše Robert Baka, menadžer fabrike u kompaniji Marbo Product

    0
    Foto: Promo

    Pandemija je vratila poljoprivrednu proizvodnju u prvi plan ekonomskih aktivnosti država širom sveta, a edukaciju lokalnih proizvođača, od kojih korporacije nabavljaju sirovine za svoje proizvode na tržištima širom sveta, postavila je kao prioritet za rast i razvoj ove grane.

    Korak sa ovim trendom drži i posebna platforma kompanije PepsiCo na Zapadnom Balkanu, namenjena budućim ekspertima za proizvodnju krompira, glavne sirovine od koje proizvodimo svoj brend Chipsy i planetarno popularan brend Lay’s.

    Chipsy Agro akademija predstavlja jedinstven edukativni program o proizvodnji krompira, namenjen studentima završnih godina poljoprivrednih fakulteta. Ove godine, održana je treći put zaredom i okupila je novu generaciju mladih i ambicioznih studenata Poljoprivrednih fakulteta Univerziteta u Beogradu i Novom Sadu. Situacija izazvana virusom COVID-19, izmenila je format ove platforme ali ne i suštinu. Polaznici su imali prilike da sagledaju ceo proces – od setve do žetve krompira, ali prema standardima budućih agronoma 21. veka.

    Eksperti naše kompanije, opremljeni znanjima sa svih svetskih tržišta na kojima PepsiCo posluje, podelili su svoju ekspertizu sa budućim kolegama, agro stručnjacima. Polaznici Chipsy Agro akademije su se upoznali sa sortama krompira koje PepsiCo koristi za proizvodnju brenda Chipsy i Lay’s – njih ukupno osam, od kojih su tri ekskluzivne PepsiCo sorte, kao i sa tehnologijama koje primenjujemo i koje ispunjavaju najviše industrijske standarde.

    Kreiran je i poseban edukativni materijal, dostupan na online platformi, ali se edukacija sa uređaja prenela i na njivu, pa smo kao deo edukacije organizovali posetu jednom od naših dobavljača – imanju „AD Zobnatica”, gde je celokupan edukativni proces zaokružen realnim uvidom u rod i prinos krompira za naše proizvode, a nakon toga i uvidom u proizvodni proces posetom našoj fabrici u Magliću, kod Bačkog Petrovca.

    Nadamo se da smo ovim programom dali doprinos snažnijem poljoprivrednom impulsu u našoj zemlji, ali i da smo budućim generacijama poljoprivrednih eksperata pružili praktična znanja, koja će već za koju godinu moći da primene kao naše kolege ili saradnici kompanije Marbo Product, članice PepsiCo grupe.