IKEA ekspert savetuje kako na najbolji način iskoristiti socijalnu distancu

IKEA je poznata po svojim rešenjima za opremanje doma i ćuftama, ali i kao inspirativna kompanija sa stimulišućim i prijatnim radnim okruženjem. S obzirom na činjenicu da su poslednjih nedelja mnogi zaposleni morali da privremeno premeste kancelarije u svoje domove, Talent Sourcing i EVP Leader u IKEA Srbija Josip Sedlar, ponudio je nekoliko kreativnih, i korisnih saveta i trikova za rad od kuće:

Josip Sedlar – Talent Sourcing i EVP Leader u IKEA Srbija

1. Iskoristite trenutne okolnosti na najbolji mogući način

Koliko puta ste samo poželeli da dan može da traje makar malo duže? Nekoliko dodatnih sati koje biste imali samo za sebe? Uvek se žalimo kako nemamo dovoljno vremena – dobra vest je da sada, u ovoj novoj realnosti u kojoj smo se našli, imamo dosta vremena koje možemo da posvetimo sebi. Hajde da nam ne prođe uzalud, već ga iskoristimo na najbolji mogući način.

2. Sad je idealno vreme za promenu

Promene nisu uvek lake, međutim, one su sastavni deo našeg ličnog razvoja i kao takve trebalo bi da ih prihvatimo. Svakako, na početku je potrebno napraviti jasan plan, a to je moguće postavljanjem SMART ciljeva. Na ovaj način precizno ćete definisati šta želite da postignete, lakše ćete pratiti napredak i prepoznati gde grešite. Možda je baš sad trenutak da se potpuno posvetite ličnom razvoju?

Rad na sebi je lakši nego ikada, imajući u vidu pregršt besplatnih online kurseva koji su nam na raspolaganju – možete da gledate Youtube tutorijale, dokumentarne emisije, čitate knjige, nadogradite svoje znanje… šta god vam padne na pamet. U kompaniji IKEA, podstičemo svoje kolege da iskoriste ovo vreme za razvoj svojih veština, te smo nedavno svim zaposlenima omogućili besplatan pristup platformi Coursera, jednoj od najpoznatijih za online edukaciju.

3. Caka je u rutini

Iako rad u pidžami može biti zanimljiv, kao i činjenica da ujutru ne morate da peglate košulju i sređujete se za posao, u jednom trenutku počne da vam nedostaje ta svakodnevna rutina, ali najviše od svega – ljudi kojima ste bili okruženi, vaše kolege i prijatelji.

Iako trenutno ne možete otići na kafu ili u izlazak sa prijateljima, to možete izvesti na malo drugačiji način. Josip predlaže – pređite u digitalni svet. Sad je pravo vreme da iskoristite svu tehnologiju koju imate na raspolaganju! Koristite Teams, Skype ili WhatsApp video pozive kako biste popili virtuelnu kafu sa svojim prijateljima.

Socijalna distanca ne mora da znači socijalnu izolaciju. Vođen time, Josip svako jutro u osam sati pije kafu sa svojim kolegama kao što je to činio dok je odlazio na posao. Ovaj mali ritual pruža mu mir i motiviše ga na početku svakog radnog dana.

4. Podignite svoje raspoloženje

Josip smatra da je najbitnije da pokušate da održite pozitivnu i vedru atmosferu. Na primer, neki od njegovih kolega osmislili su tematske video pozive i pozvali svoje kolege da se pridruže izazovu koji podrazumeva određeni dres-kod.  Svaki od kolega bi trebalo da se potrudi da na sebi da ima odgovarajući odevni predmet – majicu sa smešnim citatom ili žutim detaljem. U prvih par minuta razgovora dobrodošla su da se uključe i deca kolega, obučena u skladu sa izazovom, pošto znamo koliko mališani vole da posećuju svoje roditelje na poslu – čak i kad je u pitanju virtuelna kancelarija.

Josip smatra da je važno da članovi tima motivišu jedni druge. IKEA interni kanali i online platforme ispunjeni su raznovrsnim i zanimljivim sadržajima i izazovima kreiranim od strane zaposlenih, koji ih povezuju na različitim nivoima.

5. Budite fleksibilni sa rasporedom i pokažite razumevanje za potrebe svojih kolega

Pokušajte da razumete kako ovih dana izgleda život vaših kolega. Možda radno vreme od 9 do 17 nije optimalno za one sa malom decom. Budite fleksibilni i ako je moguće, ustanovite duže pauze kako bi članovi vašeg tima mogli da pomognu svojoj deci sa školskim obavezama, odu u nabavku, spreme ručak. Dajte prostora i vremena ljudima da izraze svoje emocije i brige.

6. Napravite kancelariju kod kuće

Možda nema svako do nas odgovarajuću stolicu i sto za rad od kuće. Međutim, najvažnije je da alternativni radni prostor bude što udobniji, a to se lako može postići sa dodatnim jastukom, ali i sa malo cveća na sredini stola, kako bi se ulepšala atmosfera.

U ovom periodu kada smo izloženi negativnim vestima sa svih strana, svima nam je potrebna dnevna doza sreće. Njeni glavni sastojci su pozitivno razmišljanje, jasni ciljevi, fokus na budućnost i održavanje fizičke, ali ne i društvene distance. To je recept da iz ovoga izađete jači i ponosni na sebe.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.