U poslednje četiri godine, svedočimo velikim promenama načina rada u kompanijama, kako u svetu, tako i na srpskom tržištu. Danas, više od tri godine nakon početka pandemije COVID-19 koja je i najveći uzročnik ovih izmena, u velikoj meri zadržao se HYBRID WORK. U međuvremenu je u svetu rapidno raslo novo tržište – tržište pametnih kancelarija koje omogućavaju SMART WORK i znatno unapređuju hibridni režim rada. Evo zašto je SMART WORK već danas nova normalnost i u svetu i u Srbiji.

Zaposleni i poželjni model rada 

Istraživanja pokazuju da između 55 i 60 odsto zaposlenih u Srbiji ukazuje na to da preferiraju hibridni režim rada, odnosno kombinaciju rada od kuće i kancelarije. Čak 61,7 odsto ističe da fleksibilnost u radu poboljšava njihovu produktivnost, dok velika većina njih, odnosno 88,5 odsto, smatra da bi pozitivno uticala na njihovo zadovoljstvo poslom. Dodatno, 74,9 odsto smatra da doprinosi boljoj ravnoteži između poslovnog i privatnog života.

Najnovije tehnologije preduslov promena 

Ipak, važno je da se podsetimo da promene načina poslovanja ne bi bile moguće bez tehnologije koja sve to podržava. Hybrid work, danas toliko popularan među zaposlenima, zapravo je rođen zahvaljujući brojnim tehnološkim inovacijama.

Cloud computing omogućio je pristup dokumentima i alatima s bilo kog mesta na svetu, dok su platforme poput Zoom-a i Microsoft Teams-a postale novi standard za sastanke. Digitalni alati za saradnju, poput Slack-a i Asane, postali su virtuelni kancelarijski prostori gde se projekti planiraju i prate. 

Međutim, sa uporednim razvojem novih tehnologija, kao što su Internet of Things (IoT) uređaji, pametni sistemi za upravljanje energijom, i napredna veštačka inteligencija, tradicionalne kancelarije postale su mnogo više od običnog radnog prostora. Transformisane su u efikasniji, održiviji i fleksibilniji radni ambijent čineći smart work sledećim logičnim korakom u evoluciji rada koji podržava hybrid work i fleksibilnost. 

Smart kancelarije kao odgovor na nove radne potrebe

Smart office je više od običnog radnog prostora — to je mesto gde tehnologija i produktivnost idu ruku pod ruku. Zamislite kancelariju koja uči vaše navike, prilagođava svetlo i temperaturu prema vašim potrebama, štedi energiju kada niste tu i automatski zakazuje sastanke u prostorijama koje su slobodne. One optimizuju svaki aspekt radnog dana i štede vreme. Zato ne čudi da je ovo tržište u punom zamahu — jer ko ne bi želeo radno okruženje koje se prilagođava vama, a ne obrnuto?

Srbija na putu usvajanja svetskih trendova

Dok Srbija možda nije među prvima usvojila ove promene, naše tržište se vrlo brzo prilagodilo, a poslodavci uvideli prednosti hibridnog načina rada uz optimizaciju troškova. O tome svedoči vest da INEX, međunarodna real estate grupacija koja razvija i gradi luksuzne stambene i komercijalne objekte, ove jeseni donosi u Beograd inovativni pristup u vidu Beon active office-a, koncepta koji se već uspešno primenjuje u drugim zemljama. 

Beon active office, smešten u srcu Beograda na adresi Španskih boraca 3, donosi dašak budućnosti u svet radnih prostora. Ovde je sve podređeno fleksibilnosti i funkcionalnosti – više od 20 različitih tipologija sedenja omogućava kompanijama da bez ikakvih dodatnih radova kreiraju idealno okruženje za svoje timove. Savremeni dizajn nije samo estetski izbor već i ključni faktor koji podstiče produktivnost. 

Međutim, Beon nije samo „lep na oko” – digitalna rešenja su integrisana u svaki deo prostora, a sve usluge su dostupne putem jednostavne mobilne aplikacije koja korisnicima omogućava pristup analitikama i pametnim funkcijama. Istovremeno, Beon je osmišljen da bude održiv – od energetski efikasnog osvetljenja do pametnog upravljanja resursima, svaki detalj je dizajniran s ciljem da smanji ekološki otisak. 

Evolucija radnih modela: Šta očekivati?

Pre samo četiri godine, rad u kancelariji i fiksno radno vreme bili su norma. Danas, zahvaljujući ubrzanom tehnološkom napretku i promenama u očekivanjima zaposlenih, fleksibilnost i prilagodljivost postaju standard. Ovaj trend neće nestati; naprotiv, pametne kancelarije postaju ključni faktor za kompanije koje žele da privuku i zadrže talentovane zaposlene. Srbija ima potencijal da postane lider u regionu u usvajanju ovih naprednih rešenja, zahvaljujući rastućem IT sektoru i sve većoj svesti o važnosti inovativnih radnih prostora.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.