Pesma američkog repera Lodžika (Logic) u kojoj se pominje naziv linije za pomoć za prevenciju samoubistava dovela je do „značajnog povećanja“ broja poziva službi i možda je smanjila broj samoubistava, pokazalo je novo istraživanje, čije delove prenosi Gardijan.

Pesma pod nazivom „1-800-273-8255“ predstavlja broj koji u Sjedinjenim Država služi kao linija za prevenciju samoubistava. Numera je izazvala veliku pažnju javnosti nakon objavljivanja i dva zapažena nastupa.

Istraživanje objavljeno u naučnom časopis Britiš medikal žurnal (BMJ) pokazalo je da je nakon ovih događaja zabeleženo dodatnih 9.915 poziva i da postoje dokazi o smanjenju broja samoubistava u SAD.

„Svi ovi događaji skrenuli su pažnju javnosti na poruku pesme – da je pomoć dostupna i efikasna“, rekli su istraživači.

U zaključku istraživanja se dodaje da mediji moraju da edukuju javnost o prevenciji samoubistva, ali bez nanošenja štete osetljivim grupama.

„Glavna dilema za istraživanje u ovoj oblasti bila je da priče o nadi i oporavku dobijaju mnogo manje medijske pokrivenosti nego priče o samoubistvu“, zaključuju istraživači.

Događaji koje je studija zabeležila su objavljivanje pesme 28. aprila 2017, kao i dva nastupa – na dedeli MTV dedeli nagrada za najbolji spot 27. avgusta 2017, i na dodeli Gremi nagrada 28. januara 2018.

Dodaje se da je broj gugl pretraga o liniji za prevenciju samoubistva u SAD skočio za deset odsto u periodu od 28 dana nakon pomenutih nastupa.

Analiza je otkrila da je pesma „1-800-273-8255“ uticala na povećanje broja poziva u iznosu od skoro sedam odsto tokom perioda od 34 dana kada je pesma bila u centru pažnje javnosti. U istom periodu bilo je pojedinih dokaza o smanjenju stope samobustava za 5,5 odsto.

https://www.nstore.rs/product/nedeljnik-pretplata-print-23-knjige/

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, pogledajte i upoznajte se sa uslovima i pravima korišćenja.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.